וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם ביקשו סקנדינבי, למעצב היה רעיון קצת אחר

בעלי הבית הזה בשרון ביקרו בדנמרק מספר פעמים והתאהבו בסגנון הנורדי, המעצב שלהם החליט לחפש דרך לחבר בין הפנטזיה שלהם לעולם העיצובי שלו. התוצאה לא בדיוק סקנדינבית, אבל מעניינת

בית בשרון בעיצוב ניצן הורביץ. עודד סמדר,
הדיירים הגיעו עם קונפסט מגובש. חדר השינה/עודד סמדר

הפרוייקט: שיפוץ בית בשרון
שטח: 200 מ"ר
הדיירים: בני זוג + 2 ילדים
עיצוב פנים: ניצן הורוביץ

בית ביישוב בשרון, שיושב על מגרש של חצי דונם ומשתרע על שטח בנוי של כ-200 מ"ר תוכנן ועוצב לטובת משפחה - בני זוג בסוף שנות ה-30 לחייהם שלהם שני ילדים, ואשר הגיעו עם קונספט די מגובש לגבי הסגנון שהם רוצים שיאפיין את ביתם.

בית בשרון בעיצוב ניצן הורביץ. עודד סמדר,
"חיפשתי דרך לחבר בין העולם שלי לבין מימוש הפנטזיות שלהם". חדר ארונות/עודד סמדר

"הבקשה של בני הזוג בראש ובראשונה היתה לתכנן ולעצב בית על טהרת העיצוב הסקנדינבי. הם אנשי העולם הגדול, מחוברים לעולם העיצוב, הטקסטיל, יודעים לקנות וללקט פיסים מיוחדים, הם ביקרו מספר פעמים בדנמרק והתחברו מאוד לשפה העיצובית. מה שהפך עבורי את הפרוייקט למאתגר במיוחד. חיפשתי דרך לחבר בין העולם שלי לבין מימוש הפנטזיות שלהם", אומר המעצב ניצן הורוביץ.

הזוג רכש את הבית והחליט להיכנס לתהליך של שיפוץ כללי, עם תכנון ועיצוב מחדש, על מנת ליצור את ה"אני" שלהם מבחינת הצרכים, המרחב, העדפות וכו'.

עוד בוואלה!

חשיפה לצפון: הצצה לדירת נופש קטנה וקסומה בקיבוץ

לכתבה המלאה
בית בשרון בעיצוב ניצן הורביץ. עודד סמדר,
חלל עכשווי אבל עם חיי מדף ארוכים. הסלון/עודד סמדר

"ניגודיות החומרים של הבית יוצרת ריקוד בין הכהה לבהיר. חיפשתי פלטה של צבעים שתיצור איזון, כדי שהחלל ייראה עכשווי, אך עם חיי מדף ארוכים. כזה שאפשר להרגיש בו נוח ולצמוח בו", מסביר הורוביץ. שתי מאסות גדולות של צבע הן הרצפה הגדולה הכהה בחיפוי גרניט פורצלן, ומצד שני האלון הלבן שמשמש כחיפוי קיר בסלון, במטבח ובכניסה.

בית בשרון בעיצוב ניצן הורביץ. עודד סמדר,
הרצפה הכהה וחיפוי האלון הלבן - 2 מאסות גדולות של צבע בחלל. הסלון והמטבח/עודד סמדר
בית בשרון בעיצוב ניצן הורביץ. עודד סמדר,
המטבח הוא לב הבית והמקום שבו מתרחשים המפגשים המשפחתיים/עודד סמדר

"חיבור החומרים בין רצפה כהה לעץ אלון לבן מוביל אותנו לעולם הסקנדינבי, עם תפיסת תכנון נורדית, וערבוב חומרים שמאפיין מקומיות. זהו בית צנוע, ויחד עם זאת הוא מכיל הרבה שכבות ורבדים. כמו מגרש משחקים קטן וכיפי", אומר הורוביץ.

הקומה הראשונה שהיא לגמרי פתוחה, כוללת מטבח רחב ידיים וסלון. החלל פונה לחצר האחורית, כאשר המטבח הוא עמוד השדרה ולב הבית, שם מתרחשים המפגשים.

בית בשרון בעיצוב ניצן הורביץ. עודד סמדר,
פינת האוכל, גרם המדרגות והספרייה/עודד סמדר

פינת האוכל פונה לחזית נוספת של חצר האירוח. השולחן תוכנן על ידי המעצב ונוצר על ידי נגר מקומי. ליד פינת האוכל נמצא גרם המדרגות, אותו פתח המעצב, תוך הוספת טקסטורה של ברזל, שמשווה לו מראה קליל ומרחף. טיפול מאוד עכשווי שמתכתב עם החלל. הספרייה ממוקמת בסמוך לגרם המדרגות, ונראית כאילו היא נשענת עליו.

בית בשרון בעיצוב ניצן הורביץ. עודד סמדר,
האי וקולט האדים יוצרים הפרדה ופרטיות בין יושבי המטבח והסלון/עודד סמדר

המטבח, שהאלון הלבן נוכח בו מאוד, מחולק לשני קווים מקבילים, וכולל אי רחב ידיים עם משטח גרניט פורצלן, שמתפקד גם כאזור העבודה ובעיקר אזור מפגש מאוד פעיל, הרבה יותר מפינת האוכל.

החללים תוכננו כך שיתכתבו האחד עם השני, לאור הפן המאוד משפחתי של בני הבית. אך האי וקולט האדים יוצרים חלוקת חלל לטובת פרטיות מסויימת לשוהים במטבח.

בית בשרון בעיצוב ניצן הורביץ. עודד סמדר,
"ככל שהאלמנט יותר חשוף, כך מועצמת השימושיות שלו". עמוד בטון חשוף בחלל האירוח/עודד סמדר

בחלל הציבורי קיימים שני עמודי בטון, שמאוד מאפיינים את המעצב. "הנגיעה של החומר, הראשוני והגס, יוצרת איזון יפה של טקסטורות. ככל שהאלמנט יותר חשוף, כך מועצמת השימושיות שלו. מי שאוהב חומר מתחבר לזה", מסביר הורוביץ את חיבתו לפרט העיצובי הזה.

לסקאלת הצבעים הדיכוטומית נוספו כמה נגיעות ירוקות, על מנת להכניס מעט מהחוץ פנימה: כמו גופי תאורה ירוקים בפינת האוכל, כורסא ירוקה, ועוד.

בית בשרון בעיצוב ניצן הורביץ. עודד סמדר,
עבודת אמנות צבעונית שהמעצב בחר לתלות בשירותי האורחים/עודד סמדר

שירותי האורחים כוללים עבודת נגרות מעניינת עם שני סוגי גימורים שונים, שיוצרים רבדים של חומר. חדר זה מהווה פלטפורמה נפלאה לעבודת האמנות הצבעונית שהמעצב בחר עבורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully