וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די למינימליזם: כך נראה תהליך העיצוב באדריכלות עכשווית

בשיתוף arcdb

14.9.2020 / 10:42

האדריכל אילן דרור חושף את תהליך העיצוב, מספר מדוע לא כדאי לנו להיכנע לטרנדים ומספק לנו הצצה לאדריכלות העכשווית - Contemporary Architecture & Design

אדריכל אילן דרור. הדמיות ענבל גבאי,
הסגנון המינימליסטי לא תמיד מתאים לבית מגורים. בית בעיצוב אילן דרור/הדמיות ענבל גבאי

כל מי שעומד בפני שיפוץ או בניית הבית שלו, מבלה זמן רב מול מדורי עיצוב, עמודי אינסטגרם ופינטרסט בתחום ומגזינים. אנחנו מחפשים השראות ושואבים רעיונות אותם ניישם על הבית שלנו. אך האם מה שנראה יפה בתמונה הוא בהכרח מה שמתאים לצרכים ולאורך החיים שלנו? האדריכל אילן דרור עם התשובות.

"הרבה פעמים לקוחות מגיעים אליי עם תמונות מהאינטסגרם ומהפינטרסט, מבלי להבין את המשמעויות וההשלכות של זה. תהליך התכנון והעיצוב הוא תהליך ארוך ומורכב שאנחנו חייבים לעשות עם הלקוח, על מנת שיבין מה הם הצרכים שלו ומה הוא באמת רוצה. אם לקוח בא מראש עם סגנון מסוים שהוא מאוד מתחבר אליו או משהו שהוא רצה ורוצה לאמץ אני קודם מבקש ממנו שנעשה את התהליך ורק לאחריו נתקדם. למעשה, כל עוד לא סיימנו את הדרך הראשונית אני לא מתחיל בשרטוט. אני לא מגביל את הלקוחות שלי בפגישות או בסקיצות עד שהלקוח מבין יחד איתנו מה הסגנון שמתאים לו, מה התקציב שלו ומה ההשלכות של הבחירות שלנו.

אדריכל אילן דרור. הדמיות ענבל גבאי,
בית בעיצוב אילן דרור/הדמיות ענבל גבאי

"כשאני פוגש לקוח אני לא מביא איתי אג'נדה של סגנון עיצובי מסוים. לכל אדם או משפחה יש את הייחוד שלו וצריך להתאים את מה שנכון עבורו. אם בני זוג עוברים מדירה לבית פרטי לראשונה בחייהם העבודה עימם שונה לעומת בני זוג שעוברים מבית פרטי אחד לאחר. אנחנו לומדים את הלקוח יחד איתו ויודעים לפענח לכל לקוח את הדבר הייחודי שיתאים לו מבחינת עיצוב, צרכים, תקציב ועוד. אני גם לא מאמין בטרנדים חולפים אלא בעיצוב אשר ממשיך להתקיים בזכות עצמו לאורך שנים. בית או דירה זו ההשקעה הכספית הגדולה ביותר שאדם עושה במהלך חייו, וכשאתה עושה השקעה כזאת אתה לא יכול להיות משוגע של טרנדים רגעיים. עיצוב בית זה לא משהו אשר משתנה אחרי שנה או שנתיים ולכן אני מסביר לכל לקוח את המשמעויות של כל טרנד לפני שהוא מאמץ אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

אמנות מעץ

בשיתוף arcdb
אדריכל אילן דרור. גלעד רדט,
בית בעיצוב אילן דרור/גלעד רדט

"אנחנו מטפלים במגוון רחב של בתים ודירות. יש לנו ידע וניסיון בתחומים רבים אותו אנו מביאים לתכניות. למשל אנחנו יודעים לתכנן בתים במרחב הכפרי ואז זכויות הבניה וכללי הבניה שונים מהסביבה האורבנית והסגנון שונה בהתאם. לא כולם יודעים לעשות את ההבדל הזה וזה אחד הכלים הייחודיים לנו. יש לנו ניסיון רב בתכנון פרויקטים בסגנון מודרני, כפרי, עכשווי ובניה בת-קיימא".

אדריכל אילן דרור. גלעד רדט,
התאהבו בסגנון היפני. עיצוב של אילן דרור/גלעד רדט

אדריכלות עכשווית - Contemporary Architecture & Design

אחד הביטויים שעולה וחוזר במהלך השיחה עם אילן הוא 'אדריכלות עכשווית' - "אני מוביל היום חוויית חיים של סגנון בניה בשם הזה. הסגנון הזה נולד כתוצר מאכזבה מאדריכלות מודרנית מינימליסטית. מה שקרה זה שלאורך שנים אנשים ראו תמונות של בתים מודרניים ונקיים, אבל שוב, מה שיפה ומתאים לטלוויזיה לא בהכרח מתאים לכל אחד. אלו בתים חסרי חיים והעיצוב יכול להתאים למוזיאון, אבל לא לבית שבו חיים יצורים אנושיים שחייבים לגעת בטבע. זאת השאיפה שלנו בתור בני אדם. אנחנו לא יכולים לגור בבית שכולו לבן וסינטטי בזמן שכיצורים חיים אנחנו רגילים לגעת בחומרים חמים מהטבע ולצרוך אור. הסגנון שאני מדבר עליו עכשיו משקף סגנון המערב קווים מודרניים אבל עם חומרים טבעיים".

אדריכל אילן דרור. גלעד רדט,
עיצוב של אילן דרור/גלעד רדט

אילן מספר לנו על בית ייחודי במבשרת ציון, אותו הוא תכנן תחת הקו העיצובי הזה. "מדובר בבית מיוחד שהגשים את החלום של בני הזוג ונרקם מחיבור בין חומרים שונים. לבני זוג אהבה לעץ וכשהם ביקרו ביפן הם התאהבו בבטון ויצאנו לתהליך שזירה של חומרים בשילוב עם האור הטבעי של הרי ירושלים. החומרים אמיתיים לגמרי, הם חשופים ולא מתייפייפים. העץ למשל, מעבר לתפקיד הקונסטרוקטיבי שלו, משמש גם לדקורציה של הבית כשהוא חשוף וגלוי. זה פרויקט דגל אשר השתתף בתחרות אירופאית לבנייה ירוקה בר קיימא. הבית מנצל את זרימת האוויר, כיווני השמש ואת עונות השנה לחסכון באנרגיה, לצד חוויית חיים שמחברת את החוץ והבית. במסגרת הסטודיו שלי תכננו ועיצבנו כל פרט ופרט החל בבית עצמו דרך החומרים והתאורה עד לפיתוח והגינה עצמה".


לאתר של האדריכל אילן דרור ב-ARCDB

אדריכל אילן דרור. גלעד רדט,
קווים מודרניים אבל עם חומרים טבעיים. עיצוב של אילן דרור/גלעד רדט
אדריכל אילן דרור. הדמיות ענבל גבאי,
בית בעיצוב אילן דרור/הדמיות ענבל גבאי
בשיתוף arcdb
  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully