וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגישים לכם: מה חשוב לכם לדעת על הנגשת העסק?

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

30.8.2020 / 8:25

נושא הנגישות בבתים ובבתי עסק הוא נושא חשוב שלא זוכה לחשיפה המתאימה לו. כדי להימנע מסיבוכים משפטיים וגם כדי לשפר את איכות החיים שלכם, שוחחנו עם עו"ד ירון אילון המתמחה בנושא

עו"ד ירון אילון ועו"ד אורטל מאיר. באדיבות ירון אילון,
עו"ד ירון אילון ועו"ד אורטל מאיר/באדיבות ירון אילון

שיפוץ או בניית בית ועסק דורשת מאיתנו מפגש והתייעצות עם מומחים רבים. כדי לדעת מה האפשרויות העומדות בפנינו, מה הן הדרכים הטובות והקלות ביותר לבצע את העבודה ועוד. אחד הנושאים הרחבים ביותר, שלצערנו אנשים ועסקים רבים אינם שמים אליו לב הוא נושא הנגישות וההשלכות המשפטיות המתלוות אליו. כדי לעשות סדר בנושא נפגשנו עם עו"ד ירון אילון, המתמחה בין היתר בדיני מקרקעין ובדיני נגישות. עו"ד אילון הינו בעל וותק רב בייעוץ, ליווי וייצוג פרטים וחברות בעסקאות מגוונות, ולצידו במשרד שותפה עו"ד אורטל מאיר שהיא מורשית נגישות.

"לצערי מדובר בנושא רחב מאוד שמרבית האנשים ובעלי העסקים לא שמים את תשומת ליבם המלאה לנושא, ויכולים לפגוע באנשים הנזקקים לנושא הנגישות ולהיפגע בעצמם", מסביר עו"ד אילון. "דיני נגישות נוגעים לכל עסק המעניק שירות ויכולים בהחלט לגעת גם באדם הפרטי. אם אתם בעלי עסקים, עליכם לוודא ולבדוק האם אתם לא עלולים לעמוד בפני תביעה בגין הפרת חובת הנגישות במקום העסק, האם אתם עומדים בדרישות הנגישות או אפילו אם מגיעות לכם הקלות או פטורים מסוימים מחובות ההנגשה".

לעמוד של ירון אילון ב-ARCDB

רמפה. ShutterStock
חשיבות הנגישות/ShutterStock

בגלל שזה נושא לא מוכר, מה היית ממליץ לעשות?

"כמו שאתם בוחרים באדריכל מומחה לפרויקט שלכם, מעצבת עם המלצות, חשמלאי מוסמך ויתר אנשי מקצוע המתמחים בתחומם, כך גם בנושא הנגישות. עליכם לפנות למשרד עורכי דין המתמחה בתחום זכויות אנשים עם מוגבלויות, דיני נגישות ואיסור הפלייה. אנשי המשרד הם אלו שאמורים ויכולים לנהל עבורכם את כל תהליך ההנגשה - מתחילתו ועד סופו, כולל יצירת קשר עם מורשה נגישות, בניית תכנית הנגשה, עבודה עם בעלי מקצוע, התאמת נהלי עבודה ושירות ועוד. מכיוון שמדובר בתחום יחסית חדש בשנים האחרונות, הייתי ממליץ להיוועץ עם עו"ד בעל ניסיון בתחום.

"בשנת 2005 הוסף לחוק השוויון פרק הנגישות שמעגן את מחויבות החברה להתאים את סביבתה, לרבים מבנים ותשתיות, ואת שירותיה, ליכולותיהם הפיזיות, החושיות, הרגשיות והשכליות של אנשים עם מוגבלות, כך שיוכלו לתפקד בה באופן מלא. מכוח פרק זה הותקנו תקנות המחייבות בעלי עסק או נותני שירותים בנגישות. יש סוגי נגישות שונים בהם אנו מבחינים ואליהם צריך לשים לב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

עץ? נייר? עכשיו אתם יכולים להדפיס גם על זכוכית

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים
רמפה. ShutterStock
כל מקום עסק או מקום ציבורי מחוייב לדאוג לנגישות/ShutterStock

מה הם סוגי הנגישות הללו?

"מקובל להבחין בשלושה סוגי נגישות - נגישות מבנה, תשתיות וסביבה; נגישות שירות; ונגישות טכנולוגיה מסייעת. הראשונה עוסקת בהנגשה של מבנים, תשתיות והמרחב הציבורי, כך שיהיו מותאמים לכל סוגי האוכלוסייה, נגישות השירות עוסקת במתן שירות ומתייחסת גם למקום בו ניתן השירות כולל היבטים פיזיים של ריהוט, שילוט, עמדות המתנה, אמצעי הגברה ועוד".

מה אנשים פרטיים צריכים לעשות בנושא הנגישות?

"הנושא הזה רלוונטי גם לבית של כל אחד מאיתנו. אנחנו צריכים לחשוב על אנשים בעלי מוגבלויות שיגיעו אלינו ואנחנו גם צריכים לחשוב על עצמנו. כיום יזמים מחויבים לבצע הנגשת מבנים חדשים כתנאי לקבלת טופס 4 ואף בתוספות בנייה חדשות. במקרה זה, אני ממליץ ליזמים, קבלנים ואף לדיירים של מבנים העומדים בפני תמ"א 38 להיוועץ עם מומחה בתחום הנגישות שיוכל לבדוק מהם חובות הנגישות המוטלות בפרויקט זה ואף אם יש פטורים מחובות הנגשה. זה יהיה מצב לא נעים אם לאחר ביצוע הבנייה או השיפוץ תקבלו תביעה בנושא".

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים
  • עוד באותו נושא:
  • נגישות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully