וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סביבת עבודה: מכניסים את העיר למשרד

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

1.3.2020 / 7:56

מקום העבודה הוא המקום בו אנו מבלים חלק נכבד מהיום שלנו, המעצבת מעיין חיו מסבירה איך להפוך את מקום העבודה לכזה שיגדיל את שביעות רצונם ותפוקתם של העובדים

עיצוב של מעין חיו. אפרת סער,
עיצוב של מעיין חיו/אפרת סער

גיוס ושימור עובדים, העלאת תפוקת העבודה, הגברת המוטיבציה והחיבור של העובד עם מקום עבודתו. אלו לא מונחים שחשבתם שתפגשו במדור העוסק בעיצוב, אך אחד התחומים הצומחים ביותר בעולם העיצוב הוא תחום התכנון והעיצוב למשרדים ולחללי עבודה. כדי ללמוד על התחום וההתפתחות שלו, נפגשנו עם מעיין חיו, מעצבת פנים מומלצת לעיצוב משרדים וחללי עבודה. "במשך 7 שנים עבדתי כאדריכלית הבית בחברה יזמית גדולה שמשכירה משרדים לחברות הייטק, סטרטאפים, מקצועות חופשיים וכו'. תכננתי מאות משרדים עבור לקוחות פוטנציאלים, ותוך כדי העבודה נחשפתי לשינוי שחל בתחום המשרדים ועפתי על זה! הרגשתי שזה הייעוד שלי ובזה אני רוצה להתמקד ולהתפתח".

"התשוקה הגדולה ביותר שלי הובילה אותי למטרה ברורה שהיא לחבר בין אנשים לסביבת העבודה שלהם", מספרת לנו מעיין. "יותר ויותר ארגונים וחברות מבינים היום שעולם העבודה משתנה ועוברים ממשרד רגיל לסביבה מטופחת, פונקציונלית ויצירתית שיכולה גם לשלב כיף עם אומנות. משרדים כאלה מייצרים אצל העובדים תחושת שייכות ומגדילים את הפרודוקטיביות שלהם. מנכ"לים ומנהלות משאבי אנוש הבינו שזו דרך לגייס עובדים ולשמר אותם. בעזרת תכנון משרדי נכון, תוכלו לשפר את חוויית העבד, הבריאות שלו ושלכם, מצב הרוח והקוגניציה".

לאתר של מעיין ריו

עיצוב של מעין חיו. אפרת סער,
עיצוב של מעין חיו/אפרת סער

מעיין, שהתמחתה, ייעצה ותכננה מגוון רחב של פרויקטים, מציגה סגנון עיצוב חדשני ומתוחכם המשלב סגנונות אקלקטיים, פופ ארט, ביופילי ואלמנטים המותאמים לאופייה הארגוני של החברה ולצורכי העובדים. לאחרונה היא סיימה עבודה על פרויקט גדול עם חברת הסטרטאפ NAMOGOO, אליה חברה עוד בשלב חיפוש השטח למשרדים. "חיפשנו שטח גדול שיהיה פונקציונאלי ויתאים לכמות העובדים שלהם, עם ראיה לעתיד - נקודה עליה ארחיב בהמשך. בדקנו כ-10 שטחים שונים ולכל שטח הכנתי הצעה לסידורו בהתאם לפרוגרמה, שכוללת חדר אוכל גדול, מקום התכנסות רחב, פינות ישיבה וחלוקה של אופן ספייס למספר אזורים, במטרה להפחית את הרעשים. בסופו של הגענו לחלל בשטח של כ-1,400 מ"ר בהרצליה פיתוח ומהרגע הראשון היה ברור לנו שזה המקום עבורנו".

"החלל נמצא בקומה הראשונה וההשראה לעיצוב האורבני הגיעה מחלונות המסך הפונים לרחוב. תוך כדי תכנון פונקציונאלי, רציתי לייצר תחושת המשכיות של הרחוב ולמעשה להפוך את המשרדים לחלק מ"עיר" קטנה ובה אזורים שונים ומגוונים, ממש כמו בעיר. יצרנו פיאצה מרכזית, בר, מסעדה, חנויות ואפילו פארק ירוק, הכל בחללים פתוחים, זורמים ובאווירה חמה וביתית. בכניסה למשרדים ממוקם סלון מרווח שהוא בעצם הפיאצה המרכזית שלנו, אליו מגיעים בתחילת היום ודרכו עוברים בסיום היום. יש בו ספת רביצה ענקית ומצד שני סלון פורמלי לאורחים. בנוסף בנינו בחלל בר אורבני המשמש להכנת משקאות, קפה, קורנפלקס, חטיפים ובר אלכוהול לחגיגות ה"האפי אוור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תשכחו מהפורמייקה של פעם: הטרנדים הכי חמים בעיצוב המטבח

בשיתוף ARCDB
עיצוב של מעין חיו. אפרת סער,
עיצוב של מעיין חיו/אפרת סער

ההצצה למשרדים של NAMOGOO עושים לנו חשק לשלוח קורות חיים, לא פחות. "את חדרי הישיבות עיצבנו כ'חנויות' המייצגות חלק מלקוחותיה הבינלאומיים של החברה ואת תאי הטלפונים כתאי מדיה בחנויות. בחלק מהעיר שייצרנו בתוך המשרדים הקצנו ריאה ירוקה לרווחת העובדים עם עמדות עבודה לא פורמליות, במראה של פארק עם אופניים, ספסלים, שטיח בדמות דשא, כדורים וכסאות בסגנון 'ביצה' אקוסטיות. שילבנו צמחיה טבעית להשלמת הקונספט ויצירת אווירה מרגיעה".

אחרי שהתפעלנו מהעבודה, ביקשנו ממעיין טיפים תכנון ועיצוב משרדים וחללי עבודה, מה הכי חשוב לעשות ומה הן הטעויות החוזרות בתחום לדעתה. "נדבר החשוב ביותר הוא לחשוב על צמיחה עתידית מראש ולהיערך נכון למצב כזה, עם גמישות בתכנון ובריהוט. בנוסף, חייבים להבין שהמשרד מהווה בית שני לעובדים ולחשוב על טובתם ויצירת סביבה נעימה ונוחה. עובד מרוצה מחזיר את זה לטובת הארגון. מנגד, הטעות הגדולה ביותר לדעתי היא שחברות רבות עוברות למשרדים מבלי להתייעץ עם אדריכל או מעצב ומבלי לבדוק את האפשרויות התכנוניות ובלי מחשבה לצמיחה עתידית. לסיום הטיפים שלי לעיצוב המשרד - כמה שיותר אור טבעי, צמחיה ועדיף שתהיה טבעית, אקוסטיקה טובה, תאורה נכונה, יצירת מקומות למפגשים אקראיים בין העובדים ויצירת מקומות פרטיים לרווחת העובדים".

המעצבת מעיין חיו הינה חברת arcdb - פלטפורמה טכנולוגית עסקית לענף הבנייה, המחברת בין בונים ומשפצים לקהילת בנייה איכותית ומובילה

עיצוב של מעין חיו. אפרת סער,
עיצוב של מעיין חיו/אפרת סער
עיצוב של מעין חיו. אפרת סער,
עיצוב של מעיין חיו/אפרת סער
עיצוב של מעין חיו. אפרת סער,
עיצוב של מעיין חיו/אפרת סער
בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים
  • עוד באותו נושא:
  • משרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully