וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתכננים את הבית הפרטי שלכם

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

24.2.2020 / 12:53

חולמים על בית פרטי? רגע לפני שאתם יוצאים למהלך, האדריכל מיקי אורן מדבר על התהליך ונותן טיפים שכדאי לכם לזכור

בית משפחת קקון הוד השרון. יניב שוורץ,
בית משפחת קקון הוד השרון/יניב שוורץ

אחד החלומות הגדולים ביותר של כל משפחה ישראלית הוא בית פרטי. צמוד קרקע, רחב ומפנק, שיעניק תחושה של בית. אם אתם עומדים בפני רכישה של קרקע או בית ישן ומצפים כבר להיכנס לבית שלכם, אתם בוודאי נעזרים בארכיטקט מומחה שיעזור לכם לעבור את התהליך בהצלחה ויגשים את כל החלומות שלכם.

מיקי אורן הוא הבעלים של מ. אורן אדריכלים ויועצים, המתמחים בין היתר בתכנון שכונות מגורים בבנייה צמודת קרקע. כמי שאחראי על בנייתן של מאות וילות ובתים פרטיים ונחשב למומחה בבניית שכונות ובתים פרטיים בהרחבות בקיבוצים, ביקשנו ממנו את העצות המשמעותיות בתחום תכנון בית פרטי. "נתחיל מהסוף, מי שנכנס לתהליך של בניית בית פרטי צריך להבין שמדובר בתהליך ארוך מאוד, שיכול לקחת גם מספר שנים. ללקוחות ולאדריכל יש רומן ארוך טווח מתחילת הדרך ועד סופה, כשבדרך אנחנו עוברים שלבים של תכנון, רישוי, עבודה, פיקוח בשטח ושלב הכניסה לבית. זה לא זבנג וגמרנו ואני יכול להעיד שיש לקוחות ששומרים על קשר גם שנים אחרי".

תהליך רכישת הקרקע הוא משמעותי ולפעמים זוגות עובדים הפוך - רוכשים את הקרקע ואז מתחילים לתכנן, אך מיקי ממליץ להיוועץ עם אדריכל עוד קודם. "יש ללמוד קודם את הצרכים של המשפחה, מערכת הציפיות שלהם ולוודא שהם אכן רוכשים מגרש שתואם למידות ולציפיות שלהם. שלא יקרה מצב שקנו קרקע אך לא ניתן להגשים את כל הרצונות והחלומות שלהם, למשל משפחה שרוצה לבנות בריכה אך השטח לא מאפשר זאת".

בית משפחת ריס גני תקווה. איתי סיקולסקי,
בית משפחת ריס גני תקווה/איתי סיקולסקי

מה עושים אחרי שבחרנו את הקרקע ורכשנו אותה? "השלב הבא הוא שלב ההיכרות בין הדיירים והצרכים שלהם. זה השלב בו אני נותן ללקוחות לשפוך את ליבם ולספר על המשפחה - מה התחביבים שלהם, איך מתנהל הבית, מה הם אוהבים, במה הם עוסקים ומה מערכת הציפיות שלהם מהבית. לא תמיד הלקוחות ערניים לדברים שאפשר לעשות בבית שהלם ובתכנון שמתאים להתנהגות הדיירים, אפשר לתת להם ליהנות מהדברים שיעשו להם הכי טוב".

כאדריכל מומלץ לתכנון בית פרטי, מיקי מספר לנו גם על החשיבות שבתכנון גינה, "התכנון לגינה עובד בסינרגיה עם תכנון הבית, וגם הגינה צריכה להתאים בצורה אופטימלית לאופי ולצרכי המשפחה. לאחרונה למשל עיצבתי בית פרטי בשרון למשפחה ממוצא ארגנטינאי, שהתחביב של האב זה לארח ולעשות על האש. בנינו לו מטבח בגינה עם פינות אירוח, שעונה לו על הצורך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תשכחו מהפורמייקה של פעם: הטרנדים הכי חמים בעיצוב המטבח

בשיתוף ARCDB
בית משפחת נוה הרצליה. מיקי אורן,
בית משפחת נוה הרצליה/מיקי אורן

ישראלים רבים רק מחכים לרגע בו יכנסו לבית הפרטי שלהם, אך תכנון לא נכון יכול להעמיד אותם בפני בעיות עם הכניסה לבית. "כל מטר בבית שווה הרבה כסף וצריך לתכנן נכון ולא בצורה בזבזנית. יצירת שטחים שאין בהם צורך באה על חשבון יצר השטחים של הבית ומייצרת לנו חללים קטנים מידי ותחושה לא נעימה. בנוסף, בתקציב הבית צריך לקחת בחשבון שיש דברים כמו חלונות ודלתות שלא נחליף במשך שנים רבות, לכן כדאי להשקיע בחומרי גמר איכותיים שיחזיקו הרבה זמן".

בית משפחת קלי גני תקווה. יניב שוורץ,
בית משפחת קלי גני תקווה/יניב שוורץ
הרחבה בקבוץ עינת בשתוף איתן גביש. אוקטופוטו,
הרחבה בקבוץ עינת בשתוף איתן גביש/אוקטופוטו
בית משפחת פורת קדימה צורן. יניב שוורץ,
בית משפחת פורת קדימה צורן/יניב שוורץ
בית משפחת פורת קדימה צורן. יניב שוורץ,
בית משפחת פורת קדימה צורן/יניב שוורץ
בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים
  • עוד באותו נושא:
  • תכנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully