וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לשמור על שלמות המשפחה: הפתרון בבית לזוגיות יציבה

הבית שאנחנו חולקים עם בן או בת הזוג משמש לרוב כקן אוהבים עוטף ומכיל, אך לעתים יש מחלוקות שהמקור להן הוא ההרגלים השונים. לרגל יום המשפחה החלטנו לחשוף את הפתרון האדריכלי שיציל לכם את הזוגיות

חמש עובדות שלא ידעתם על חתונות/מערכת "אסור לפספס"

בתחילתה של זוגיות, הכל נראה מושלם. האהבה פורחת, כלום לא מפריע, בני הזוג כמעט בלתי נפרדים והם רק סופרים את הימים עד שיעברו לגור יחד. ואז, כשזה קורה, לעתים דברים מתחילים להתערער. לאט לאט נחשפים ההרגלים: הוא מתקשה לשמור על הסדר במקרר, היא מעירה אותו ב-5:00 לפנות בוקר כשהיא מתארגנת לריצה, הוא משאיר לה זיפי זקן בכיור והיא תופסת שעות את האמבטיה.

הבשורה הטובה היא שחיכוכים כאלה הם לחלוטין טבעיים ואין כמעט זוג שלא חווה אותם לאורך השנים. בעוד שהנושא עדיין נחשב בגדר טאבו שאין לדבר עליו, יש זוגות שלא מתביישים להודות - אנחנו נקטנו צעדים כדי לפתור את החיכוכים. אז נכון שדירות נפרדות הוא צעד מרחיק לכת - אם כי קיים ותופס תאוצה, אבל למי מכם שלא יכול להרשות לעצמו או פשוט לא מעוניין בשתי דירות נפרדות למניעת התנגשויות של אורח החיים השונה, אפשר גם להתחיל בקטן - בחדר הרחצה.

חדרי רחצה נפרדים סטודיו קרמיקה. יח"צ חו"ל,
מתחילים בקטן - בחדר הרחצה/יח"צ חו"ל

"חדרי הרחצה הם אולי המקום הכי אינטימי בבית", מסבירה נירית פרנקל, שותפה במשרד FRENKEL ARCHITECTURE+INTERIOR. "זה המקום להירגע ולהיטהר בסוף יום מתוח, מקום לזמן איכות שלנו עם עצמנו כשהמים זורמים או כשאנחנו יושבים על האסלה. שלא במפתיע, זהו המקום שאנחנו מחשיבים כפרטי ואינטימי ולפעמים חדירה של בן או בת הזוג למרחב הזה מתפרשים כחדירה לפרטיות. לכן, יותר ויותר זוגות מבקשים לתכנן עבורם חדרי רחצה נפרדים או משותפים שבהם לכל אחד יש חלק משלו. המגמה שתופסת תאוצה אינה מסמלת בעיה במוסד הנישואים, מדובר דווקא בזוגות אוהבים שהבינו שהפרדת כוחות באזורים מסוימים, כמו בחדר הרחצה, יכולה רק להעצים את הזוגיות".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

כפרי-לייט: הדירה הקטנה ברמת גן שעברה שיפוץ ועיצוב מחדש

לכתבה המלאה
חדרי רחצה נפרדים תכנון ועיצוב טל אוחיון. עודד סמדר,
"הפרדת כוחות באזורים מסוימים, כמו בחדר הרחצה, יכולה רק להעצים את הזוגיות". מקלחון לו ולה/עודד סמדר

זוהי אינה מגמה הרווחת רק בישראל. כל מי שצפה אי פעם בתכניות עיצוב אמריקאיות או קנדיות נחשף לדרישה החוזרת ונשנית הזו לחדרי רחצה נפרדים, או לכל הפחות - כיורים נפרדים. "בעוד שעד לפני כמה שנים המגמה בארץ הייתה רלוונטית רק בקרב בני הגיל השלישי, בשנים האחרונות אנחנו רואים כיצד ממוצע הגילים יורד, וגם זוגות צעירים יותר מבקשים חדרי רחצה נפרדים", מסבירה פרנקל.

"הפתיחות לתפישות תכנון ועיצוב בינלאומיות גדלה והרעיון של הפרדה בחדרי הרחצה קוסם לרבים והם מאמצים אותו בשמחה. בפועל, יש אינספור שילובים שניתן ליצור. פרט לארון אמבט כפול עם שני כיורים באותה יחידה, יש חדרי רחצה שיש בהן שתי יחידות נפרדות לחלוטין. יש גם כאלה שבהם יש שני מקלחונים, צירופים של מקלחון לו ואמבטיה לה, ואפילו שני תאי שירותים באותו חלל נתון. יש גם מקרים שבהם אנחנו מתכננים שני חדרי רחצה נפרדים לחלוטין, כשהחוכמה היא לתכנן אליהם גישה נוחה מחדר השינה המשותף".

חדרי רחצה נפרדים תכנון ועיצוב טל אוחיון. עודד סמדר,
ארון אמבט כפול עם שני כיורים באותה יחידה/עודד סמדר

גם לשיטתה של סיניה בלנקלנדר, סמנכ"לית השיווק של חברת סטודיו קרמיקה, מדובר במגמה שרק הולכת ומתרחבת. "הרצון ליצור הפרדה ברור וחשוב. יש כאלה שלוקחים את הצורך הזה צעד אחד קדימה ומספחים לטובת העניין מטראז' על חשבון אחד החדרים בבית. ובכל מקרה, גם בחדרי רחצה נפרדים לחלוטין ההמלצה היא לשמור על תמהיל הרמוני בין שני החללים. זה יכול לבוא לידי ביטוי בשימוש באותה פלטת חומרים בגימורים שונים, צבעוניות אחרת או גדלי אריחים שונים שעדיין, בתוצר הסופי, ידברו באותה שפה".

חדרי רחצה נפרדים שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
תאי שירותים נפרדים/איתי בנית
חדרי רחצה נפרדים שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
לכל אחד מהם - מראה משלו/איתי בנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully