וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים מה"טיפ הגאוני" לניקוי מכונת כביסה שהתוצאות שלו מזעזעות

5.2.2020 / 0:05

אישה ניסתה את הטריק שרץ ברשת לניקוי מכונת כביסה, הכניסה לתוכה טבליות של מדיח הכלים והפעילה את המכונה כשהיא ריקה. המים השחורים שהופיעו לאחר מכן הפתיעו אותה - אך התוצאה הסופית, לדבריה, הייתה "שווה את הגועל". כעת מומחים מזהירים: "זה יכול להרוס את המכונה"

mrshinchhome

מכונת הכביסה אמורה לנקות את הבגדים שלכם, אבל במשך השנים וההפעלות החוזרות היא בעצמה צוברת לכלוך ועובש, שרק מקשים על תהליך הניקיון. אין ספור טיפים לניקוי מכונת הכביסה רצים ברשת. טיפ אחד עם תוצאות מחרידות למראה, של אמא מקבוצת הפייסבוק Mums Who Clean, הפך לויראלי לאחר שהציעה להוציא את הזוהמה שהצטברה במכונת הכביסה בעזרת טבליות למדיח כלים.

לטענתה, הפתרון הוא קל במיוחד - להכניס למכונת הכביסה הריקה טבלית לניקוי של מדיח הכלים - מכל מותג שהוא - ולהפעיל אותה בטמפרטורה חמה. אולם, מתברר שעל אף שהטריק לכאורה יעיל - תוצאותיו די מבחילות למראה. אחת האמהות שניסתה את הטריק הכניסה ארבע טבליות והפעילה את המכונה. בסוף הפעולה, היא גילתה שהמים שיצאו ממכונת הכביסה הפכו לחומים ומטונפים - והיא מאמינה שזה כל הלכלוך שצברה המכונה במשך השנים.

ניקוי מכונת כביסה. facebook/mumswhoclean, צילום מסך
המים הפכו להיות חומים תוך דקות/צילום מסך, facebook/mumswhoclean

הטריק הזה של טבליות מדיח הכלים הוא לא חדש. רבים השתמשו בטבליות כדי לנקות לכלוך עדין יותר ולנסות להיפטר מכתמים, אבל במקרה של מכונת הכביסה התוצאה איומה למראה.

כמה נשים נוספות ניסו את הטריק והגיעו לתוצאות דומות. אחת כתבה: "זה אנדרסטיימנט לומר שאני נגעלת מזה". אחרת כתבה: "אני כבר יכולה לראות את הברק חוזר למכונה שלי". אחת הנשים סיפרה שניקתה את הטריק של ניקוי המכונה עם מים חמים וחומץ לפני מספר שבועות, אבל התוצאות לא היו מרשימות. לכן היא ניסתה את הטריק הזה והגיעה לתוצאה דומה. היא השתמשה בצינור כדי לרוקן את המים המלוכלכים לתוך דלי ונדהמה לגלות עד כמה המים הזדהמו: "החלק התחתון של הדלי היה כמו פודינג גושי ומטונף", היא כתבה.

ניקוי מכונת כביסה. facebook/mumswhoclean, צילום מסך
המים העכורים למטה/צילום מסך, facebook/mumswhoclean
ניקוי מכונת כביסה. facebook/mumswhoclean, צילום מסך
הדלי עם המים/צילום מסך, facebook/mumswhoclean

מומחים מזהירים

על אף התוצאות המפתיעות, מומחים למוצרי חשמל סבורים שיש למלא אחר הוראות היצרן לניקוי מכונת הכביסה ולא לאמץ טריקים זולים לניקיון. "כל סוג ודגם של מכונת כביסה בנויים בצורה אחרת", אמרה דניאלה סוקרי, מנהלת בחברת אפליינסס אונליין. "חלקם ממליצים לא להשתמש באקונומיקה מרוכזת, מסירי כתמים וממיסים פחמימניים (למשל מדללי דלק), מכיוון שהם עלולים לגרום נזק למשטחים". לדבריה, מרבית מכונות הכביסה צריכות לעבור שטיפה חמה או ניקוי פנימי כל חודשיים-שלושה. "הפתרון היעיל יותר הוא להריץ את המכונה על טמפרטורה גבוהה עם מלח אפסום (שנקרא גם מלח אנגלי) ואז לתת לה לרוץ שוב על שטיפה חמה. בשתי השטיפות אין להכניס בגדים למכונה. מלחי אפסום הם דרך טבעית להיפטר גם מריחות מתמשכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully