וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים למעלה: המדרגות בבית שלכם לא חייבות להיות כל כך משעממות

תשכחו ממדרגות מגושמות שכל מטרתן היא חיבור בין הקומות. בתפיסת האדריכלות החדשה, מדרגות הן "ריהוט קבוע" קליל ומרחף, שמשדרג משמעותית את החלל. כך כבשו המדרגות הזיזיות את הבית הישראלי

מדרגות אדריכל רון שפיגל. רגב כלף,
שדרוג נכון של המדרגות יעניק ערך מוסף לבית. "המדרגות הזיזיות"/רגב כלף

בואו נודה באמת. למדרגות בבית יש תפקיד פונקציונלי בלבד - לעזור לנו להגיע מקומה אחת לקומה אחרת. ואולם, בשנים האחרונות הפכו המדרגות מציר שירות מוצע ונטול חן לכוכבות של החלל. מעצבים ואדריכלים, שרק מחפשים דרכים יצירתיות להקנות לבית ערך מוסף, סימנו את מדרגות הבית, והצליחו להפוך אותן לאלמנט עיצובי מרהיב.

אחת הדרכים לשדרג את מדרגות הבית היא באמצעות זיזים. אז אם טרם פגשתם, הכירו את "המדרגות הזיזיות". מדובר במדרגות שנרתמות ישירות לדופן הקיר, ומותקנות בעת הבניה באמצעות זיזים בולטים שעל גביהן ניתן ליצור חגיגה עיצובית של ממש. "כאדריכל, המדרגות הזיזיות מהוות אלמנט ארכיטקטוני פיסולי שצריך לתת עליו דגש", מסביר מיקלה סימאונה. "ביסודן, מדרגות יכולות להיחשב כפרט מגושם בתוך הבית, אבל גרם המדרגות הזיזי גורם להן להיפרד מחלק נכבד של המסה והופך אותן לקלילות יותר. הן אווריריות, אלגנטיות ומאפשרות לנו ליצור משחקים של אור וצל, בהירויות ושקיפויות ברחבי הבית".

מדרגות ישראלביץ אדריכלים. עודד סמדר,
היישום מתחיל בשלב הבנייה/עודד סמדר

לדברי סימאונה, ליופי ולהדר של המדרגות הזיזיות נלווה תהליך ביצוע מורכב. "הגרם הזיזי חייב להיות מקובע מצדו האחד לקיר והיישום מתחיל בשלב הבנייה. מדובר בקורות פלדה שנשתלות בקיר בטון שממנו יוצאים השלחים (המדרכים) שמרותכים לקיר. כל אלה מבטיחים את בטיחותן ותקינותן. את זיזי הפלדה ניתן לחפות במגוון רחב של חומרים. כדי לייצר אסתטיקה מושלמת צריך לתת את הדעת גם לסוג חיפוי הקיר. מניסיון, חיפוי הקיר מבטיח מראה יוקרתי ומרשים. לאלה מתווספים אלמנטים של תאורה, גלויה או נסתרת, שתוחמים ומגבים את תמונת העיצוב".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

עם הספר: הספריות עושות קאמבק - וכך תשלבו אותן נכון בבית שלכם

לכתבה המלאה
מדרגות תכנון ועיצוב מיקלה סימאונה, ביצוע רפאל עיצוב ברזל. עודד סמדר,
"גרם המדרגות אלגנטי ונטמע בחלל"/עודד סמדר

באחת השכונות בצפון תל אביב, הכניס סימאונה גרם מדרגות זיזי עשוי מתכת וכבלי פלדה. "גרם המדרגות מהווה ציר אוורירי ופיסולי באלגנטיות מהודקת וחדה, בטונציה מושלמת עם הקירות, כך שהוא נטמע בחלל", מסביר האדריכל. "המדרגות עצמן משולשות ותלת-ממדיות, ובסביבתן משולבים גופי תאורה שיוצרים אפקטים של אור וצל בין הכבלים. הקירות באזור מחופים עץ בחיתוך על פי מידה ומהווים ציר שמוביל את המהלכים מקומת המרתף ועד קומת המגורים. את הפאנלים המסורתיים מחליפים בקומות השונות פסי ניתוק עשויים מתכת שיוצרים מראה מרחף ואוורירי בחלל".

מדרגות אדריכל רון שפיגל. רגב כלף,
"המדרגות הללו לא מתאימות לכל אחד"/רגב כלף

לעמדתו של סימאונה מצטרף גם האדריכל רון שפיגל. "אין ספק שהמדרגות הזיזיות שינו הרבה בתפיסה האדריכלית וביכולת שלנו ליצור פיס של ממש", הוא מסביר. "בבתים שלי המדרגות מאוד דומיננטיות. המגרשים נהיו קטנים ובתוך כך תכנון הפנים צריך למצות בצורה המיטבית את הנפח הפנימי. השילוב של מדרגות שהמסה שלהן נמוכה לצד היכולת שלנו להקנות להן מראה מהוקצע מאפשר לנו להתייחס אליהן כסוג של רהיט קבוע שאינו משתנה או מוחלף, ולכן ההשקעה משמעותית".

"עם זאת, חשוב לזכור שהמדרגות הללו לא מתאימות לכל אחד", ממשיך שפיגל. "הן בטיחותיות לחלוטין אבל צריך לקחת בחשבון שכשדורכים עליהן יש תנודה, גם אם מינימלית, ושבניגוד לגרמי המדרגות מבטון - הרווחים ביניהן פתוחים וחשופים. כדי למזער את הפחד חשוב לשמור על מרווחים של פחות מ-5 ס"מ. לזה צריך להוסיף את עניין המעקה, שמהווה אלמנט חשוב ומרכזי ברמת הנראות והבטיחות במקביל. ניתן ליצור את המעקה ממגוון חומרים, כל עוד הם משמרים את המראה המדוקק והנקי שמייצר את אפקט הריחוף".

מדרגות ישראלביץ אדריכלים. עודד סמדר,
קלילות, אווריריות ולא מגושמות/עודד סמדר
מדרגות ישראלביץ אדריכלים. שי אפשטיין,
קחו בחשבון שיש תנודה קלילה בכל צעד, אז בלי פחד!/שי אפשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully