וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפך: דירה במעונות עובדים שודרגה לבית משפחתי מעוצב

בשיתוף ARCDB

14.1.2020 / 10:19

דירה שנבנתה לפני כמעט מאה שנה עבור הפועל העירוני בתל אביב, נהרסה ונבנתה מחדש עבור משפחה בת חמש נפשות. עם נגרות בהתאמה אישית, מטבח לאירוח וצבעוניות בגווני עץ, אפור ושחור - מדובר באחד הבתים המעוצבים היפים

ARCDB דינה פינקלשטיין ויינברגר דירה תל אביב. גדעון לוין,
לקחו דירה מלפני כמעט מאה שנה - והפכו אותה לשלהם/גדעון לוין

הדיירים: זוג + 3 ילדים
השטח: 90 מ"ר
הפרויקט: דירת 4 חדרים בתל אביב

הדירה הפרטית של האדריכלית דינה פינקלשטיין ויינברגר, בעלת המשרד דאא, דיזיין, ארכיטקטורה ואמנות, תוכננה במקור כדירת מעונות עובדים עבור הפועל העירוני. שני חדרי מגורים וחלל אירוח בסגנון של פעם, עם מטבח סגור וחדר רחצה מופרד מחדר שירותים. כאשר דינה ומשפחתה עברו לדירה הזו, הם החליטו על טרנספורמציה של החלל, בהתאם לצרכים והחיבור להווי החיים העירוניים בתל אביב.

"הדירה ממוקמת בשיכוני באוהאוס שהוקמו במסגרת מפעל השיכון ההסתדרותי כמגורים למשפחות הפועלים שבנו את נמל תל אביב", היא מספרת. "למעונות הייתה חצר שיתופית ובה מכולת, צרכנייה, גן ילדים וחדרי כביסה משותפים. לאחר מכן התגוררו בהם אמנים ואישי ציבור, בהם גולדה מאיר וזלמן שזר. הדירה בגרסה הנוכחית משקפת ומדגימה כיצד מתגוררת כיום משפחה בת חמש נפשות בדירת פועל עירוני מלפני קרוב למאה שנה".

ARCDB דינה פינקלשטיין ויינברגר דירה תל אביב. גדעון לוין,
הבית חולק לאזור ציבורי ופרטי כולל מבואה המפרידה בין המרחבים/גדעון לוין

הדירה שופצה מהיסוד ותוכננה לפי חלוקה מחודשת של סוויטת הורים, חדר ילדים וחדר אירוח שמתפקד גם כחדר עבודה ומשחקים. השריד היחיד שנותר מהדירה המקורית הם קורות ועמודים מלבנים, מאסיביות וקונסטרוקטיביות משנות ה-30 של המאה הקודמת. כל היתר נהרס ונבנה מחדש. הנגרות תוכננה בהתאמה אישית כמענה לדרישות המשפחה והריהוט המשלים נבחר בקפידה.

הדירה עוצבה תוך התכתבות עם הנוף הפתוח לים. הדירה חולקה לאזור ציבורי ואזור פרטי, כולל מבואת חדרים המפרידה בין שני המרחבים. כמו כן, נוצר חדר רחצה המשמש כשירותי אורחים בנוסף לחדר הרחצה הפרטי של ההורים. כל פרט בדירה הוא קומפקטי ונבחר בקפידה, כולל הקצאת שטחי אחסון סמויים לשמירה על ארגון וסדר.

עוד בוואלה! בית ועיצוב

הייטקיסט הפך דירת תמ"א 38 באזור השרון לפנינה עיצובית של ממש

לכתבה המלאה
ARCDB דינה פינקלשטיין ויינברגר דירה תל אביב. גדעון לוין,
דלפק אוכל גבוה לסעודות יומיומית במטבח/גדעון לוין

בחלל הציבורי אפשר לארח בקלות בעזרת דלפק אוכל גבוה לסעודות יומיומית, לצד פינת אוכל הנפתחת בעת הצורך לשולחן ארוך של עד 18סועדים. כמו כן, ניתן לשנות את צורת האירוח בהתאם לעונות השנה. האדריכלית שחובבת שינויים בחרה למקם את פינת האוכל בדרך כזו שהיא יכולה "לשחק" איתה ועם הסלון, בהתאם לעונות. בחורף פינת האוכל פונה לוויטרינה הגדולה והמשכית למטבח ובקיץ פונה למטבח. האי עצמו על גלגלים וניתן להפרידו מפינת האוכל והמטבח בהתאם לסידור החלל הציבורי. האדריכלית גם יצרה תשתית חשמל גמישה, שמכילה אופציות דינאמיות כמו סיבוב הטלוויזיה לכיוון הישיבה המועדף.

ARCDB דינה פינקלשטיין ויינברגר דירה תל אביב. גדעון לוין,
חלל ציבורי דינאמי/גדעון לוין

כל חדרי השינה פונים לחצר הפנימית השקטה והירוקה של קומפלקס מעונות העובדים. לחדר הילדים עוצבה מיטת קומותיים עם פינת משחק עליונה המנצלת את הגובה של הדירה, בסגנון "בית עץ" בעבודת נגרות אישית. בחדר השינה של ההורים הנגרות תוכננה בצורה וגוונים המאפשרים תחושת מרחב.

חומר הגלם המרכזי בדירה הוא עץ אלון מעושן בעל אופי מיוחד, דרכו ניתן לראות את הגידים והביקוע הייחודי המעניק טאץ' של חמימות לדירה. ההתיישנות המשובחת שלו מוסיפה אפקט מרהיב. בחדר השינה של הילדים נעשה שימוש בעץ בירדץ' בהיר יותר כדי לאפשר תחושה של פתיחות, גולמיות וקלילות.

האדריכלית דינה פינקלשטיין ויינברגר, מומלצת ARCDB

ARCDB דינה פינקלשטיין ויינברגר דירה תל אביב. גדעון לוין,
לסוויטת ההורים נבחרו גוונים שמשדרים מרחב/גדעון לוין
ARCDB דינה פינקלשטיין ויינברגר דירה תל אביב. גדעון לוין,
חדר הרחצה/גדעון לוין
ARCDB דינה פינקלשטיין ויינברגר דירה תל אביב. גדעון לוין,
לחדר הילדים עוצבה מיטת קומותיים עם פינת משחק עליונה/גדעון לוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully