וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חווייתי ומלא דמיון: היקב היפהפה שמשתלב בנוף הרי יהודה

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

12.1.2020 / 13:17

במושב יד השמונה שבהרי יהודה עיצבה האדריכלית איריס טולדנו בחנא את יקב קסטל בקונספט ייחודי המאפשר למבקרים לעקוב אחרי כל תהליך ייצור היין

יקב קסטל. מוני בלך,
יקב קסטל/מוני בלך

הרבה דמיון וחזון נדרשו כדי להאמין שבמגרש ששימש חניון מכולות פלדה יקום יקב לתפארת. ואכן מתחם יקב קסטל החדש שנבנה במושב יד השמונה מוכיח זאת. יקב קסטל החדש, שבבעלות משפחת בן זקן, תוכנן על ידי האדריכלית איריס טולדנו בחנא, בזיקה למיקומו בהרי יהודה, סמוך לחלק מכרמי היקב. הקונספט התכנוני שנבחר מתבסס על שני עקרונות מובילים.

הראשון - תכנון (מבנן) מתחם, קומפלקס, שכולל מספר מבנים ומעברים מקורים-פתוחים הקשורים זה בזה ומובילים לחצרות פנימיות, בדומה לכפר מסורתי. את המעברים האלה מאפיינים עמודי אבן בהם שולבו גופי תאורה, היוצרים את הכוונת התנועה במתחם.

יקב קסטל. מוני בלך,
יקב קסטל/מוני בלך

העיקרון השני - מסלול הליכה חווייתי, בו המבקר חווה את כל תהליך הייצור, משלב קבלת הענבים ברחבת הבציר ועד לטעימת היין באולם האירוח. רחבת הבציר מרוצפת אבני פורטו בגוונים אפורים ככיכר מרכזית שמצידה האחד מבנה המשרדים וההנהלה, ומצידה השני אולם הייצור, הביקבוק והאחסנה הכוללת מרתף תת-קרקעי מרשים.

בחלקו הצפוני של היקב מוקמו אגף האירוח, אולם טעימות וחנות היקב. אזור האירוח כולל רחבת אבן הפונה לנוף היערות והכרמים וקושרת את חלקי המבנן יחד כפטיו המהווה מקום התכנסות נעים ואינטימי. רחבת האירוח מוצלת ע"י פרגולת עצי דאגלאס פייר גושניים שעליהם מטפסת צמחייה. הפרגולה יוצרת את הקשר לקורות גגות רעפי החרס הסמוכים, הבנויים גם הם מאותו עץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

עמיד, יפה ומעניק תחושת חמימות: כל היתרונות של העץ התרמי

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים
יקב קסטל. מוני בלך,
יקב קסטל/מוני בלך

הפרויקט מהווה שילוב בין מבנה יקב מסורתי בבנייה מקומית ארץ ישראלית בהיבטים שונים, יחסים, פרופורציות, התייחסות לטופוגרפיה הטבעית, השתלבות בסביבה הקיימת ובחירת חומרי גמר בכל אזור בהתאם לייעודו. כל המרכיבים אלה יחד משפיעים על האווירה הייחודית כל כך של המקום והנינוחות בביקור ובשהייה בו.

האדריכלית איריס טולדנו בחנא היא בעלת משרד עצמאי לארכיטקטורה ועיצוב פנים, אותו פתחה בשנת 2004. לאיריס ניסיון של 23 שנים כאדריכלית, מנהלת פרויקטים וראש צוות תכנון במשרדי אדריכלים. איריס היא ראש המחלקה לאדריכלות ועיצוב פנים במכללת אריאל.

יקב קסטל. מוני בלך,
יקב קסטל/מוני בלך

בנוסף, איריס מביאה איתה ניסיון רב בניהול וקידום פרויקטים - משלב בניית הפרוגרמה והתכנון הרעיוני, דרך תכנון מפורט, בחירת חומרי גמר וליווי הביצוע עד סיום הפרויקט.

יקב קסטל. מוני בלך,
יקב קסטל/מוני בלך
בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים
  • עוד באותו נושא:
  • יקב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully