וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיד, יפה ומעניק תחושת חמימות: כל היתרונות של העץ התרמי

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

2.1.2020 / 8:16

העץ הוא חומר גלם מבוקש בעיצוב הבית עקב החמימות והתחושבה שהוא מעניק לחלל אך יש לו חסרונות: הוא פגיע לטמפרטורה, לחות או מזיקים. ההליך התרמי של חברת תרמורי ישראל מאפשר ייצור עץ עמיד במיוחד

תרמורי. יח"צ,
עץ תרמי/יח"צ

רבים חושקים בשילוב העץ בביתם מהרצפה ועד החיפויים. לעץ יש קסם טבעי - הוא מוסיף חמימות, אופי ונוכחות לכל חלל. עץ תרמי הוא עץ שמבטיח איכות ללא פשרות, עמידות ואסתטיקה.

מהו העץ התרמי?

שי אביגד מנכ"ל תרמורי ישראל עונה, בפשטות, שעץ תרמי הוא עץ טבעי המטופל בטכנולוגיה מתקדמת לנטרול והסרת חסרונותיו ולניצול ומיצוי יתרונותיו. משחר ההיסטוריה לאדם שימושים רבים ומגוונים בעץ כחומר גלם לבנייה. על מנת להתגבר על חסרונותיו של העץ השתמש האדם בשיטות טיפול שונות ומורכבות כדי לשמר את עמידותו לאורך זמן, על ידי טיפול באש, עישון, החדרת חומרים כימיים לחיטוי, איטום ועוד.

"כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה נבנו מתקנים ותנורים ענקיים, חכמים, משוכללים וממוחשבים המטפלים בעץ על ידי חימום איטי, הדרגתי ומבוקר ללא שימוש בחומרים כימיים ורעלים", מסביר אביגד. "בסופו של תהליך הטיפול מוענקת לעץ עמידות, חוזק ויציבות מקסימלית המותיר ללוח העץ סיכויי עיוות נמוכים ביותר, חסינות ממזיקים ומפגעי טבע".

תרמורי. יח"צ,
עץ תרמי/יח"צ

מהם יתרונות העץ התרמי?

בכדי להבין את יתרונותיו של העץ התרמי חשוב להבין מה הם חסרונות העץ, מה מזיק לו ומה התהליך אותו עובר העץ התרמי. כל סוגי העצים מורכבים מתאית המגדירה את צפיפות העץ, חוזקו, רמת הצפיפות ורמת הגלוקוז (סוכרים). מרכיבי התאית מושפעים מלחות, יובש וקרני השמש. במשטחי עץ החשופים לשמש וללחות מתרחשים תהליכים איטיים הפוגעים במרקם של העץ. הפגיעה מתבטאת בהחלשת החומר, עיוותים, הופעת סדקים, התבקעות, פטריות, טרמיטים, ריקבון העץ ועד להתפוררותו ובכך נגרם גם הנזק הכלכלי.

תרמורי. יח"צ,
עץ תרמי/יח"צ

מהו תהליך ההסגלה התרמי ויתרונותיו?

בתהליך הטיפול עוברים לוחות העץ ייבוש בטמפרטורה גבוהה, ממושכת ומבוקרת בכל חלקי התנור תוך שליטה על אחוזי הלחות ולאחר מכן תהליך קירור הדרגתי. לאחר תהליך ההסגלה התרמית, תאית העץ משתנה לטובותנו. רמת הסוכרים, אחוזי הלחות והשרף שבעץ כמעט אפסיים כך שהסיכוי לפגיעה ממזיקים נמוכה עד בלתי אפשרית, כושר הספיגה של לוח העץ יורד כך שהוא סופח פחות לחות ומתייבש מהר יותר מעצים אשר אינם עברו תהליך תרמי.

כמו כן תהליך ההסגלה התרמי מקנה לעץ יציבות רבה בפני עיוותים, התבקעות פטריות ורקבון. מפעלי חברת THERMORY ממוקמים באירופה מייצרים למעלה מ-200 סוגי פרופילים שונים מעץ תרמי המשמשים לבניית מגוון דקים, גדרות, חיפויי קירות, פתרונות הצללה וסאונות ועוד.

תרמורי. יח"צ,
עץ תרמי/יח"צ

אביגד מציין שחברת תרמורי מפתחת טכנולוגיה פורצת דרך ומייצרת עצים תרמיים למעלה מ-20 שנה, ומשווקת את תוצרתה ליותר מ-50 מדינות. "אנו בתרמורי ישראל פועלים משנת 2016 ומעניקים ללקוחותינו שירות מקיף, מכירה ואספקת החומרים, ייעוץ והתאמת חומרים ע"ב אופי הפרויקט ואפיון סביבתו, ושירות Full Control הכולל את שלב המדידות, איפון הסביבה, התאמת הפרויקט לצרכי הלקוח, עיצוב, יצירת סקיצה, הדמיות, ביצוע ופיקוח על כל העבודות באתר".

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים
  • עוד באותו נושא:
  • עץ
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully