וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים נסיעה לחו"ל? תערוכות העיצוב השוות שיתקיימו השנה ברחבי העולם

בכל תחילת שנה אזרחית אנו מתבשרים על תערוכות העיצוב שצפויות להתקיים השנה ברחבי הגלובוס. התייעצנו עם המומחים בתחומים השונים וריכזנו את ההמלצות. מצרפת, דרך גרמניה, קנדה וגולת הכותרת - שבדיה - אלו התערוכות הכי שוות שמחכות לכם

אתר רשמי

(בווידיאו: תערוכת עיצוב ואומנות לכלבים)

בכל תחילת שנה אזרחית אנו מתבשרים על תצוגות העיצוב שצפויות להתקיים השנה ברחבי הגלובוס. הודות לירידה במחירי הטיסות, כל חובבי התחום והעוסקים בו יכולים לרוב להרשות לעצמם לארוז מזוודות ולפקוד לפחות תערוכה אחת. כל תערוכה מגשרת בדרכה בין תרבויות, מציגה חידושים ומנגישה רעיונות מקוריים. בחלקן, המפגש הבלתי אמצעי עם היצרנים ובתי העיצוב מוזיל את מחירי המוצרים - כך שלא בכדי מעצבים ואדריכלים מנצלים את ההזדמנות להזמין במהלכן פרטי עיצוב עבור הפרויקטים שאותם הם מעצבים.

קשה לסקור את כולן. מהצצה זריזה ברשימת התערוכות לשנה הקרובה נראה שבכל עיר מרכזית בעולם צפויה להתקיים תערוכת עיצוב אחת לפחות. התייעצנו עם כמה מומחים והחלטנו להפנות את הזרקור לכמה תצוגות מומלצות. אם אתם טסים לחו"ל - אולי תשקלו לשלב את אחת התערוכות בטיול שלכם.

צרפת

בתחילת השנה צפויות כמה תערוכות מעניינות בפריז. יגאל סייג, בעלי אליתה ליווינג, עושה סדר. "תערוכת Maison et Objet נחשבת בולטת במיוחד ובמהלכה נחשפות הקולקציות החדשות של מותגי העל שיכתיבו את תמונת העיצוב בשנה הקרובה", הוא מסביר. "אחת ממטרות התערוכה היא להגדיר את הטרנדים הבולטים. מטרה נוספת היא לחשוף את השמות המבטיחים שיככבו בזירת העיצוב הבינלאומית".

"תערוכה חשובה נוספת היא ה-Craft שבה מוצגים רהיטים בעבודת יד של בעלי מלאכה, אומנים ויצרנים מקומיים שעובדים בטכניקות מסורתיות ומשלבים טכנולוגיות מתקדמות - שילוב של חדש וישן. תערוכה שלישית היא Now! Design à Vivre, שמציגה פיתוחים חדשניים וחומרים תעשייתיים ניסיוניים, בדגש על פריטים ידידותיים לסביבה".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

IN או OUT? עושים סדר בטרנדים של עיצוב הבית לקראת 2020

לכתבה המלאה
MASION ET OBJET. יח"צ,
"אחת ממטרות התערוכה היא להגדיר את הטרנדים הבולטים". Maison et Objet/יח"צ

גרמניה

בחודשים הקרובים יתקיימו בגרמניה כמה תערוכות וירידים מרתקים. אחד מהם הוא ה-Heimtextil בפרנקפורט שנחשב לאירוע הטקסטיל הגדול בעולם. בקלן תתקיים תערוכת Passagen שמתמקדת במגמות עיצוב עכשוויות. האדריכל רון שפיגל מסביר: "לצד מותגים גדולים, בתערוכה הזו לוקחים חלק גם גלריות, משרדי עיצוב ואוניברסיטאות מקומיות שמציגות מיזמים ופיתוחים מעניינים". שפיגל ממליץ על תערוכה נוספת בגרמניה, imm, שמציגה אחת לשנתיים רעיונות לעיצוב חללים - הן פשוטים והן אקסקלוסיביים.

"בפברואר תתקיים בפרנקפורט גם תערוכת Ambiente, מהגדולות והחשובות לעיצוב הבית", הוא ממשיך. "מדובר בתערוכה שמקדמת מותגים ויצרנים בתחום הטקסטיל, מוצרי אחסון, מוצרים למטבח ולגינה ואפילו מוצרי קרמיקה ופורצלנים". מנכ"ל טופ אודיו, יוסי גול, ממליץ על תערוכת ה-Light + building שתתקיים במרץ בפרנקפורט.

Light + building. באדיבות קמחי תאורה,
אם מעניין אתכם תאורה - פרנקפורט במרץ. Light + building/באדיבות קמחי תאורה

קנדה

לאלה שלא נרתעים מהקור ומתכננים גיחה לקנדה בחודש הבא, מומלץ לפקוד שני אירועי עיצוב שיתקיימו בטורונטו. אייל שימן, בעלי איילימינם יבואנית LAMINAM לישראל, ממליץ שלא לפספס את ה-Design To: The Toronto Design Offsite Festival: "זוהי פלטפורמה ייחודית שתחגוג ב-2020 את שנתה העשירית. הפסטיבל סוקר את סצנת העיצוב העצמאית בעיר לצד פיתוחים מקוריים ובלתי צפויים. שבוע קודם לכן יתקיים יריד ה-Interior Design Show שחושף תחזית שנתית לתחום העיצוב".

The Toronto Design Offsite Festival. יח"צ,
חוגגים עשור. The Toronto Design Offsite Festival/יח"צ

שבדיה

ממדינה קפואה אחת - לאחרת. לשוחרי העיצוב הסקנדינבי מומלץ להגיע לשבוע העיצוב בשטוקהולם שמתקיים מדי שנה בפברואר בבירת שבדיה. בשבוע זה מוצגות תערוכות ריהוט ותאורה, כולן על טהרת העיצוב הסקנדינבי הפופולרי בישראל. שימן מרגיע ומוסיף: "אם אתם מעדיפים את שטוקהולם בגרסתה הקיצית - דעו ששבוע נוסף מתוכנן גם בחודש אוגוסט".

Stockholm Furniture Fair. EFG,
אוהבים עיצוב סקנדינבי? סעו לשטוקהולם. Stockholm Furniture Fair/EFG

איטליה

את תערוכת Salone del Mobile במילאנו לא צריך להציג, זוהי תערוכת העיצוב הגדולה מכולן שמתקיימת מידי שנה באפריל. השנה תתווסף אליה גם תערוכת התאורה Euroluca. "אלו תערוכות שמהוות מוקד מקצועי שמושך אליו מעצבי תאורה, אדריכלים, חוקרים ובכירים בתעשייה", מסביר מנכ"ל טופ אודיו, יוסי גול.

Salone del Mobile. באדיבות אליתה ליוינג,
תערוכת העיצוב הגדולה מכולן. Salone del Mobile/באדיבות אליתה ליוינג

אנגליה

בספטמבר הקרוב יתקיימו בלונדון ארבעה אירועי עיצוב חשובים. לדברי האדריכל מיקלה סימאונה, נעשה מאמץ מקומי להציג את התערוכות פחות או יותר באותם תאריכים, כך שהתיירים יוכל ליהנות מכולן. כל התערוכות יתקיימו במחצית השנייה של החודש - ואם אתם מגיעים לשם, אז בהחלט כדאי לבקר.

"מטרתו המרכזית של ה-London Design Festival היא לחגוג ולקדם את לונדון כבירת עיצוב עולמית", מסביר סימאונה. "ה-London Design Biennale מציג מדי שנה ערכים לאומיים וזוויות מגוונות הבוחנות כיצד משפיע העיצוב על חיינו. יריד ה-100% Design נחשב לאירוע הסחר הגדול בבריטניה וצפויים לפקוד אותו כ-30 אלף מבקרים. ה-London Design Fair מרכז את מיטב המותגים, הגלריות והתערוכות הנחשבים בעיר תחת קורת גג אחת".

London Design Biennale. Ed Reeves,
כל התערוכות בלונדון באותם התאריכים. London Design Biennale/Ed Reeves

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully