וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב בשלט רחוק: כך מכינים בית ללקוחות שגרים מעבר לים

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף ARCDB

19.12.2019 / 7:34

תושבי חוץ רבים קונים בית בישראל, הן להשקעה והן למגורים בתקופות מסויימות של השנה. שלי שבת מסבירה על תהליך בניית הבית ועיצובו כשהלקוח נמצא במרחק אלפי קילומטרים

בית עיצוב שלי שבת. עוזי פורת,
הרגשה ביתית אבל יוקרתית/עוזי פורת

איך מעצבים בית בשלט רחוק כאשר הדיירים העתידיים או המשקיעים חיים מחוץ לגבולות המדינה? שלי שבת, בעלת סטודיו לעיצוב פנים ותכנון אדריכלי, מלווה מזה מספר שנים תושבי חוץ הבוחרים לרכוש נכס בישראל וזקוקים לפונקציה מקצועית שתנהל עבורם את התהליך המורכב.

"הנוכחות שלי בפרויקט היא כמו של מגדלור - אני בעצם ממלאת תפקיד קריטי תחת מספר כובעים ומובילה את הפרויקט מול הגורמים המעורבים", מסבירה שבת. "בשלב הראשוני אני נפגשת עם הלקוח ולומדת את הצרכים והחלומות שלו תוך כדי תיאום ציפיות. לאחר מכן מתחיל שלב התכנון והעיצוב. בשלב השני העבודה נעשית מול ספקים, בעלי מקצוע וקבלנים. במהלך הבנייה המרכיב של פיקוח ונוכחות מקסימלית בשטח הינו קריטי מאחר ומישהו צריך לקחת אחריות על העבודה. פרוייקטים אלו מוגדרים כמערך מאוד מסועף, מרובה משתתפים, והלקוחות סומכים עלי שאהיה מעורבת בכל הנושאים עד הפרט האחרון והקטן ביותר".

בית עיצוב שלי שבת. עוזי פורת,
גימור עד רמת האקססוריז/עוזי פורת

שלי מסבירה שלרוב מדובר באנשים אמידים שרוצים לקנות בית נופש בארץ בו הם מבלים תקופות מסוימות בשנה בחגים או חופשת הקיץ. ולעיתים מדובר בלקוחות שרוכשים בתים להשקעה או מגורים.

לעתים חלק מתהליך התכנון והעיצוב מתבצע בצורה מקוונת באמצעות תכתובות מיילים והודעות וואטסאפ, אבל שבת אומרת כי ההתחלה היא תמיד במפגש הכרות מקדים, שמטרתו לבצע תיאום ציפיות ולגבש קו וסגנון עיצובי. "הפגישה הפרונטאלית מאפשרת לי להבין מה הם אוהבים, את אורח החיים שלהם, מהם הצרכים הייחודיים והרצונות שלהם. למשל, לתושבי חוץ דתיים יש דרישות מיוחדות כמו כיור נטילת ידיים ומיטה יהודית. לאחר מכן, אני זו שמתנהלת בפועל מול היזם או הקבלן. הלקוחות מעניקים לי יד חופשית בכל הנוגע לביצוע הבחירות העיצוביות וקידום הפרויקט ברמה כזאת, שלרוב גם מוענקת לי האופציה לחתום על תוכניות במקומם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מה שצריך זה תכנון חכם ועיצוב נכון: כך תשביחו את הנכס שלכם

בשיתוף ARCDB
בית עיצוב שלי שבת. עוזי פורת,
הלקוחות מגיעים לצורך בחירת פריטים מהותיים/עוזי פורת

בשלב הבא הדיירים הפוטנציאליים מגיעים שוב ארצה לרכישת פריטים מהותיים כמו אריחי ריצוף וכלים סניטריים. "חשוב לי שהם יהיו שותפים לדרך גם אם הם לא נוכחים פיזית בשטח בעת הבנייה או השיפוץ. אבל מעבר לימי הקניות, אני זאת שמוודאת שתהליך העבודה מתקדם כמתוכנן ומעדכנת אותם בהתקנות באמצעות שליחת תמונות או סרטוני וידאו, כולל בחירת הרהיטים והום סטיילינג. למעשה, הם מגיעים רק שהבית כבר מוכן לכניסה והוא כולל הכול מהמטבח ועד האקססוריז המשלימים עד רמת המגבות והמצעים".

בית עיצוב שלי שבת. עוזי פורת,
עיצוב בהשראת מלונות בוטיק/עוזי פורת

לדברי שלי שבת, מרבית תושבי החוץ שקונים בית בארץ חושקים בעיצוב בהשראת מלונות בוטיק ולכן, לרוב אלה יהיו פרויקטים יוקרתיים, מפנקים ושונים גם מסביבת המגורים המוכרת להם. "היות והם מגיעים לבית לחופשה הם רוצים להרגיש בבית אבל בסטייל. לפיכך משקיעים מאוד בחומרי גלם וגמר, ריהוט עילית, עיצוב מינימליסטי עם מינימום רהיטים שמאפשר לשמור על הסדר לאורך זמן ועל סגנון שירגיש עבורם כמו בבית מלון. לדוגמv, בריכת שחייה, ג'קוזי, ויטרינות גדולות הנפתחות לעבר הנוף וכו. כמעט תמיד הם יעדיפו בית בארץ בסגנון אורבני מודרני בקווים מינימליסטיים שהוא שונה לחלוטין מהבית האירופאי הגדוש פריטים בו הם חיים מעבר לים. אם הם גרים בדירה בסגנון פרובנס כאן הם ירצו ריהוט עכשווי ולהרגיש במקום אחר".

בית עיצוב שלי שבת. עוזי פורת,
קל יותר מתמיד לעצב פרויקט מרחוק/עוזי פורת

שלי אומרת שבעידן הדיגיטלי הנוכחי קל יותר מתמיד לעצב פרויקט מרחוק כל עוד בוחרים מעצב פנים בעל הידע, הניסיון והמומחיות בתכנון ועיצוב בתים שיודע כיצד לנהל תהליך של עיצוב חוצה יבשות.

arcdb הבית לבונים והמשפצים בישראל, אדריכלים | מעצבי פנים | מפקחי בנייה | קבלני שלד וגמר

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף ARCDB
  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully