וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנדלר לא הולך יחף: משרדי האדריכלות, נדל"ן ועיצוב הכי יפים שראינו

זה כמעט מובן מאליו שמשרדים שמתעסקים בנדל"ן, אדריכלות, עיצוב ופתרונות לבית יהנו מעיצוב פנים מתוחכם ברמה הכי גבוהה שיש - אבל עדיין אף פעם לא מזיק לראות את זה בעיניים. שלושה משרדים שגרמו לנו לקנא

מערכת וואלה!

(בווידיאו: משרדי גוגל בלונדון)

הם בונים, מתכננים ומאבזרים את הפרויקטים מהמושקעים בישראל, ומהצצה אל חללי העבודה הפרטיים שלהם - מתברר שהסנדלר לא הולך יחף. אז איך נראים משרדיהם של חברת יזמות נדל"ן, משרד אדריכלות שפונה לאלפיון העליון וחברה המתמחה בתחום האודיו-וידאו והבית החכם? מן הסתם, עם הרבה מאוד סטייל.

משרדי קבוצת נוגה יזמות נדל"ן - רמת החייל, תל אביב

קבוצת נוגה נדל"ן מתמחה ביזמות, פיתוח ובנייה של פרויקטי יוקרה בתל אביב, בגוש דן ובמרכז ירושלים. את משרדי החברה ברמת החייל, הפרוסים על פני 170 מ"ר, תכננה מעצבת הפנים אולה אלישר. "המטרה היתה ליצור אופן-ספייס (Open Space) מרכזי, שסביבו אזורים פרטיים לפגישות. את החלל המרכזי הפתוח מקיפה מעטפת חדרי ישיבות וחללי עבודה, שמשקיפים לעברו באין מפריע, הודות לוויטרינות זכוכית וקירות נמוכים צבועים בשחור", היא מסבירה

אלישר תכננה במרכז החלל עמדת קבלה הפונה לעבר הכניסה. "הדלפק עשוי עץ מלא וסביבו מעטפת שיש נמוכה. אחת מפינותיה נראית מתפוררת במתכוון, על מנת לחשוף את העץ המעוגל תחתיה. מחיצת ברזל דקיקה ואוורירית משלבת בין צמחיה וזכוכית ממוקמת בגבה ויוצרת הפרדה מעמדות העבודה".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

הזמן הנכון ביותר בשנה: כל הסיבות למה משתלם לשפץ דווקא בחורף

לכתבה המלאה
משרדי קבוצת נוגה יזמות נדל"ן, עיצוב אולה אלישר. עודד סמדר,
אופן ספייס שסביבו חדרים פרטיים לפגישות וישיבות/עודד סמדר

החומר והצבע שבחרה אלישר מגבים את עקרון השקיפות - רצפת גרניט פורצלן בהירה, מסגרות ופרופילים כהים ותקרה החשופה. בחללי הישיבות והעבודה תוכננו הנמכות תקרה מגבס עם תאורה שקועה ומינימליסטית, בעוד שאת החלל המרכזי מאיר גוף תאורה תלוי. כך נוצר קונטרסט מרומז בין המרכז העשיר בחומרים למעטפת החדרים, שהם שקטים ובהירים יותר. אלה גם זוכים לרהיטים ואביזרים בגוונים שונים של ורוד, שמקנים להם מראה מתוחכם. בנוסף לכך, בכל החדרים שולבו פריטי עיצוב ואמנות של יוצרים ישראלית, שיוצרים זריקות צבע, מבלי להעמיס על החלל.

משרדי קבוצת נוגה יזמות נדל"ן, עיצוב אולה אלישר. עודד סמדר,
עמדת קבלה מעץ עם מעטפת שיש/עודד סמדר
משרדי קבוצת נוגה יזמות נדל"ן, עיצוב אולה אלישר. עודד סמדר,
שילוב של גווני ורוד שיוצרים מראה מתוחכם/עודד סמדר

משרדי טופ אודיו, משכית הרצליה

את המשרדים והשואו רום החדשים של חברת טופ אודיו בהרצליה תכננו ועיצבו הילה ודן ישראלביץ, בעלי המשרד ישראלביץ אדריכלים. על פני שטח של 440 מ"ר יצרו תצוגה של מוצרים באוריינטציה ביתית, שבה הם נטמעים במרחב ונגלים על פי דרישה.

"המרחב תוכנן כחללים שאינם נגלים באחת, אלא בשלבים", מסבירה הילה ישראלביץ. "מכל פינה וזווית נגלים אלמנטים יחודיים שבהם פתרונות חשמל, ואודיו-וידיאו, ששולבו כחלק אינטגרלי מהעיצוב. מעטפת המבנה המקורית שימשה כציר מרכזי בעיצוב החלל: הרצפה הקונסטרוקטיבית חופתה בציפוי מיקרוטופינג דקיק במראה בטון. תקרת הבטון הגולמית נותרה חשופה, בעוד שבאזורים מסוימים נוצרה הנמכה מעץ, שדרכה עוברות מערכות החשמל השונות. בתוך כך, בולטים שילובים של בטון וברז - בחלקו מוזהב, טקסטיל ופורניר עץ אלון. התאורה במרחב משלבת גופים חכמים שנמכרים על ידי החברה, כדי שאנשי המכירות יוכלו להדגים את יתרונותיהם".

משרדי טופ אודיו הרצליה, תכנון ועיצוב ישראלביץ אדריכלים. אלעד גונן,
אלמנטים של חשמל ואודיו-וידיאו מסתתרים בכל פינה/אלעד גונן

אזור הקבלה משמש גם כתחילתו של אזור הלאונג'. הוא זכה להפרדה בדמות מחיצת דו-כיוונית עשויה קונסטרוקציית מתכת עם מאות ממברנות. "יצרנו במיוחד תבנית לגופים דמויי רמקולים, שעל גבם הולבשו בדי ממברנת רמקול אמיתיים של חברת Bowers & Wilkins. בנוסף לכך, שולבו לוחות בגוון נחושת ומנורות פחם שמוקמו במדויק במרווחים", מסבירה ישראלביץ.

בכניסה ובחדר הישיבות יוצרו קוביות מרובעות מרחפות המשמשות כארון דו-כיווני תלוי עשוי זכוכית כהה לאחסון וכעמדות שמע וצפייה הנגלות על פי דרישה. נישות דו-כיווניות נוספות משמשות מצד אחד לנוי ומצד שני, זה הפונה לחדר הישיבות, כציר נסתר למערכות וידיאו וסאונד. בהמשך החלל ארון תקשורת מאורגן המהווה תצוגת תכלית ליכולות החברה, אליו מנוקזות כלל המערכות לרבות ציוד האודיו-וידאו, הרשת ומערכת השליטה והבקרה.

משרדי טופ אודיו הרצליה, תכנון ועיצוב ישראלביץ אדריכלים. אלעד גונן,
קונסטרוקציית מתכת עם מאות ממברנות/אלעד גונן
משרדי טופ אודיו הרצליה, תכנון ועיצוב ישראלביץ אדריכלים. אלעד גונן,
עוד זווית ליצירת האמנות/אלעד גונן
משרדי טופ אודיו הרצליה, תכנון ועיצוב ישראלביץ אדריכלים. אלעד גונן,
תקרת הבטון הגולמית נותרה חשופה/אלעד גונן
משרדי טופ אודיו הרצליה, תכנון ועיצוב ישראלביץ אדריכלים. אלעד גונן,
נישות דו-כיווניות שמשמשות מצד אחד לנוי ומהצד השני למערכות וידיאו וסאונד בחדר הישיבות/אלעד גונן

משרד אדריכלות שרה ונירית פרנקל, קדימה

"אחרי שנים של עבודה במשרד הקודם הרגשנו שאין הלימה בינו לבין התוכן העדכני שאנחנו שואפות לייצג" - כך מסבירה נירית פרנקל את הסיבה העיקרית בגינה החליטה יחד עם אמה שרה לצאת למהלך. "היה לנו חשוב ליצור סביבת עבודה נעימה, נינוחה ואפקטיבית וליצור מרחב שיצליח לשדר ללקוחות את ה'אני מאמין' שלנו בכל הקשור לתפיסות עיצוב".

התחושה שרצו לשדר במשרד היא ביתית. האלמנטים המשרדיים נסתרים בתוך יחידות נגרות אלגנטיות. "לא נכנסים ומיד קופצים לעין ניירת וקלסרים", מסבירה פרנקל. "המדפסות למשל יושבות בתוך ארון דקורטיבי שנגיש לכל מחלקות המשרד. את הניירת החלפנו במערכת שסורקת הכל לתוך מאגר נתונים ממוחשב ואם במשרד הקודם בחרנו לתלות תמונות של בתים שתכננו, בנוכחי השארנו מקום לאמנות מסוג אחר והמצג של הפרויקטים מנוקזת למסך ייעודי שנמצא בחדר הישיבות".

משרד אדריכלות שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
"רצינו לעבור למשרד שמשדר נכון יותר את ה'אני מאמין' שלנו"/איתי בנית

גודל המשרד הוא 120 מ"ר ומשום שיש לו כיוון מאור אחד, חשוב היה למתכננות ליצור מחיצות זכוכית שמכניסות אור טבעי בשפע גם לחללים הפנימיים. "בכניסה למשרד נמצא לובי שמעברו דלת הכניסה למשרד של שרה. מיד לאחריו חדר הישיבות המרכזי ובחלק הפנימי יותר המשרד שלי", מסבירה פרנקל. "עקרון השקיפות עובד נפלא גם ברמה הקונספטואלית אבל חשוב לא פחות, בפרקטיקה. צוותי האדריכלים יושבים בחלל משותף ונפרד שמאפשר להם סביבת עבודה נוחה ואפקטיבית. היה לנו חשוב שחדר הישיבות יהווה מוקד מרכזי ודינמי, שמכל אזור אפשר לראות את ההתרחשות בו ובד בבד לא יפריע לעשיה השוטפת".

משרד אדריכלות שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
"הצבע הלבן מחזיר אור בצורה אידיאלית וגורם לחלל להראות גדול"/איתי בנית

הצבעוניות הבהירה ניכרת במעטפת, בריהוט ובאקססוריז. "הצבע הלבן מחזיר אור בצורה אידיאלית וגורם לחלל להראות גדול. כדי להקנות למרחב מראה כמה שיותר מרובד הקפדנו לעבוד עם חומרים, דוגמאות ומרקמים שונים שיחד יוצרים את השלם. השתמשנו בטקסטורות וחומרים שמדגישים את מי שאנחנו: בנייה של שכבות על שכבות, תקרת עץ מולבנת, בריקים צבועים לבן, מחיצות בהירות וויטרינת זכוכית". בנוסף לכך, התאורה במשרד משמשת ככלי פונקציונלי ואווירתי. גופי התאורה הדקורטיבים מדגישים את הצורות, הגבהים והנפחים במרחב, הודות לעיצובים מעניינים שמשתלבים עם יתר האלמנטים בחלל.

משרד אדריכלות שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
מעדיפים אומנות עם מסך ייעודי שיציג עבודות של המשרד/איתי בנית
משרד אדריכלות שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
"השתמשנו בטקסטורות וחומרים שמדגישים את מי שאנחנו"/איתי בנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully