וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארבעה ימים בלבד: המסעדה המיתולוגית שעברה שיפוץ יסודי ונולדה מחדש

בשיתוף ARCDB

2.12.2019 / 8:35

המעצבת קיבלה לידיה פרויקט אישי - שיפוץ המסעדה המיתולוגית שבה תלויות תמונות של סבה וסבתה. בארבעה ימים בלבד היא יצרה חדר אירועים, הקימה חצר תוססת והוסיפה אנרגיות צעירות ושמחות למוסד הוותיק

קפה פולה ראשון לציון שיפוץ ARCDB. עמית גושר,
המעצבת חוזרת למסעדה שכבר שיפצה פעמיים בעבר. מסעדת קפה פולה בראשון לציון החדשה/עמית גושר

הסועדים הוותיקים של קפה פולה המיתולוגי בראשון לציון ודאי שמו לב לאחרונה לשינוי העיצובי שחל במקום. המסעדה הוותיקה, הנחשבת למוסד בעיר, עברה לאחרונה שיפוץ קצר אך אינטנסיבי על ידי מעצבת הפנים שרון ארני, שחזרה לזירה שבה היא מרגישה בבית.

"ראשון לציון היא עיר הולדת אמי ועיר הולדתי. בעיר אפילו יש רחוב הקרוי על שם סבי", מספרת שרון. "'קפה פולה' היא מסעדה אהובה שכבר זכיתי לשפץ פעמיים במהלך השנים. בסיום אחד השיפוצים נתלו שתי תמונות של סבי וסבתי האהובים שהיו מבוני הארץ והכירו את בן גוריון ופולה אשתו, שעל שמה נקראת המסעדה. האחת היא תמונה של סבתי עם פולה בן גוריון, והשנייה - של דוד בן גוריון עם קבוצת אנשים, שביניהם נמצאים גם סבי וסבתי".

קפה פולה ראשון לציון שיפוץ ARCDB. עמית גושר,
בעלי המסעדה רצו חלל שיכול להפוך להיות חדר אירועים VIP/עמית גושר

בשיפוץ הנוכחי בעלי המסעדה ביקשו לאפשר סגירה של חלק מהחלל המרכזי לצורך יצירת חדר אירועים .VIP לצורך כך, תכננה המעצבת מחיצה ניידת מיוחדת במינה. "הרעיון של המחיצה הוא לאפשר גמישות. כאשר היא פתוחה, חלל המסעדה גדול וכאשר סגורה - הופך החלל שמעבר לה לחדר אירועים על כל המשתמע, עם חיבור ישיר למטבח".

שרון התבקשה גם "להצעיר" את המקום, בלי לשנות את הצביון המקורי שלו האהוב על הלקוחות הוותיקים והקבועים. "בהתחשב בקו הסגנוני המזוהה עם 'פולה' ובכוונה לרענן אותו, שילבתי פריטים מברזל כגון רשתות ואדניות לצמחיה מטפסת. הוספתי בר ישיבה באזור ההמתנה וטפטים על הקירות בהדפסים נועזים, בהשראת אלמנטים מהטבע. כמו כן, שילבתי הרבה צמחייה טבעית ירוקה בחלק הפנימי של המסעדה".

עוד בוואלה! בית ועיצוב

החלל קטן והמלאכה מרובה: כך הפכה הדירה הקטנה בת"א לבית יוקרתי

לכתבה המלאה
קפה פולה ראשון לציון שיפוץ ARCDB. עמית גושר,
כך נראה החלל כשהמחיצה סגורה/עמית גושר

גם חצר המסעדה זכתה לרענון, החל מהתפריט וכלה בעיצוב. ה"פולה גרדן" זכה לתפריט חדש בסגנון "סטריט פוד". לגבי העיצוב, בעלי המסעדה ביקשו עמדת מלצרים שתתפעל את החצר ללא צורך בריצה חוזרת ונשנית למטבח הרחוק. לצורך כך ובהשראת התפריט החדש, תכננה המעצבת עמדה יצירתית בצורת "פוד טראק" המשמשת בר בירה ועמדת מלצרים, ומשרה אווירה צעירה וקסומה.

המבנה עשוי מקונסטרוקציית ברזל ומחופה בסוגי פח שונים ששולבו בצורת טלאים. כמו כן, על אחד מקירות המבנה שהיה "חסר אופי", הוקם קיר ירוק בשילוב מגוון צמחים ובמרכזו הוצב מסך ענק שבו מוקרנים קליפים ומשחקי כדורסל וכדורגל. להשלמה, תוכננו ונוספו מסביב שולחנות בר מוגבהים, קירוי וצמחיה. גם נושא התאורה והסאונד טופלו על מנת ליצור חוויה מושלמת לאורחי החצר.

קפה פולה ראשון לציון שיפוץ ARCDB. עמית גושר,
חצר המסעדה זכתה לרענון/עמית גושר

"השיפוץ עצמו היה זריז מאוד ונעשה תוך ארבעה ימים אינטנסיביים בלבד, בשיתוף פעולה עם בעלי מקצוע נהדרים", מסכמת שרון. "במהלך השיפוץ זכיתי להכיר לעומק את מי שהיו השותפים הקודמים וכיום הבעלים החדשים של המקום. כל יום שבו בית עסק אינו פועל גורם נזק כלכלי לבעליו, לכן היה צורך לסיים את השיפוץ במהירות. התכנון, כמו גם כל פרטי המסגרות והנגרות בוצעו לפני תחילת השיפוץ, ובמועד שנקבע מראש נסגרה המסעדה לארבעה ימים בלבד - וכל החלקים התחברו". עוד היא מוסיפה: "במסגרת השיפוץ שתי התמונות של סבי וסבתי זכו למיקומים חדשים בחלל. אין ספק שעובדה זו הופכת את הפרויקט ואת המסעדה בכלל לקרובים לליבי במיוחד".

מעצבת הפנים שרון ארני מומלצת ARCDB

קפה פולה ראשון לציון שיפוץ ARCDB. עמית גושר,
קיר ירוק מדליק ובר ישיבה באזור ההמתנה/עמית גושר
קפה פולה ראשון לציון שיפוץ ARCDB. עמית גושר,
שילוב טפטים נועזים/עמית גושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully