וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקטיקה או יופי? גינה טובה תכלול את שניהם

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים

17.11.2019 / 8:33

גינה בנויה כהלכה תורמת רבות לאיכות החיים בבית. מה הגורמים בהם עלינו להתחשב כשאנחנו מתכננים את הגינה? אלי כהן, מנהל Greenline ניהול פרויקטים לעיצוב ותכנון נוף, עם התשובות

גינה גרין ליין. יח"צ,
גינה של גרין ליין/יח"צ

לגינה השפעה רבה על סביבת המגורים ואיכות החיים ורבים חולמים על גינה ססגונית ופורחת. האתגר הגדול הוא לתכנן את הגינה האולטימטיבית לפי צרכי הדיירים, כך שהיא תתאים לתנאי הסביבה ולסגנון החיים וכמובן, לתקציב הביצוע ו - לא פחות חשוב - תקציב התחזוקה השותף.

לדברי אלי כהן, מנהל Greenline, חברה לניהול פרויקטים לעיצוב ותכנון נוף, המוטו הוא "היופי שבפרקטיקה". חשוב לתכנן גינה שהיא אסתטית, אבל לא פחות מכך פרקטית, כדי שהדיירים יוכלו לטפל בה ולשמור עליה יפה ורעננה לאורך זמן. התהליך כולל תכנון של כל המרכיבים הנדרשים לגן או למרפסת, גג, פטיו וכולי. מערכת השקיה, עצים וצמחייה מתאימה, שבילים ושטחים מרוצפים או מחופים וכן התייחסות לאקלים, החלטה על גודל גינה מיטבי ופתרונות נוחים לתחזוקה".

גינה גרין ליין. יח"צ,
גינה פראית או גינה מסותתת?/יח"צ

הדרך לגינת החלומות מתחילה בשרטוט הצרכים של הדיירים תוך חשיבה לטווח הרחוק. "אנחנו מנהלים שיחה וממלאים שאלון לתאום ציפיות, מתייחסים לדינאמיקה של הבית ומה חשוב ללקוח למצוא בגינה עכשיו ובהמשך. למשל, שטחים ייעודיים לאירוח, פינת משחקים לילדים, כמו דשא לכדורגל, גן ירק וצמחי תועלת, בית עץ. אם הם אוהבים לארח אז היכן למקם את פינת האירוח ביחס לנוף ואיך לשמור על זרימה נכונה במעבר מהמטבח לגינה, במיוחד לטובת אלה שמרבים לבשל עם צמחים מגן הירק".

גיבוש הקונספט של הגינה אף הוא נחוץ על מנת לתכנן אותה לפרטי פרטים. "יש מי שמתחברים לגינות פראיות (א-סימטריות) ואחרים מחפשים גינות בסגנון פורמלי מסודר כדוגמת הגן הבאהיי. חשוב לקחת בחשבון גם את תנאי הסביבה, המיקום הגיאוגרפי. למשל, שלג בגולן, צמחייה חסונה המותאמת לאקלים ההר או ללחות במישור החוף. ההמלצה שלנו היא למזג את הגינה בצורה הרמונית עם הסביבה עד כמה שאפשר כמו למשל, עץ זית ,סלעים וזעתר בגינה בשומרון או כליל, דולב מורן החורש בגינה על הר גבוה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מה יכול מעצב מסחרי לתרום לעיצוב בית פרטי? תתפלאו

בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים
גינה גרין ליין. יח"צ,
גינה של גרין ליין/יח"צ

אלי מסביר כי למיקום הצמחייה והעצים ברחבי הגן השפעה רבה וכדאי מראש להחליט מה אנחנו מצפים לקבל בעיקר מעצים בגן. האם מעוניינים בעצים שנותנים צל, עצים בעלי מבנה וצורה יחודי עצים עם ערך מוסף (כמו עצי פרי). עצים בשלכת צבעונית או פריחה. בחירה לא נכונה של עצים ליד בריכת שחיה עשויה לגרום ללכלוך ולנזק של שורשים אגרסיביים ושלכת במים. הבחירות נוגעות גם לאילו שיחים/בני שיח/מטפסים/עשבוניים/פורחים ואחרים ישולבו בגן והאם פרטיות היא אחד מהדרישות וכיצד לשלב את הצמחים בגינה כדי לקבל את התוצאה האופטימלית.

הגדרת התקציב היא חלק בלתי נפרד מפרויקט הגן. "צריך להחליט מראש איזה סכום מעוניינים להשקיע בהקמת הגינה ולא פחות חשוב מה יהיה התקציב החודשי הריאלי לתחזוקת הגן או להגדיר תכנון של גן כך שבני הבית יתחזקו בשותף ויקבלו עזרה בחילופי עונות על ידי גנן מקצועי.

גינה גרין ליין בן עזרה. יח"צ,
גינה של גרין ליין/יח"צ

פרמטרים נוספים בתכנון מקדים: גודל הגן, סוגי המשטחים, רצופים/חיפויים לעומת משטחי דשא, דשא טבעי לעומת סינטטי, מערכת השקיה ממוחשבת+ דישון בהפעלה עצמית.

הגינה לא שלמה בלי בחירה של אובייקטים דוממים בין אם אלה סלעים, אלמנט מים, חיפויים, רהיטי גן, משחקים לילדים, מכלים ואדניות או כדים דקורטיביים ועוד נקודות חן שהופכות את הגינה לשכיית חמדה אמיתית. "אנחנו מנהלים משתלה בבעלות עצמית ובנוסף מפתחים ומייצרים אבזור נוי מקורי לפינות הגן המאפשרים לכל לקוח לבחור את הטאץ' המועדף לגינה".

לאתר גרין ליין

גינה גרין ליין הרצליה. יח"צ,
גינה של גרין ליין/יח"צ
בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף arcdb אדריכלות, עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים
  • עוד באותו נושא:
  • גינות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully