וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס הביקור של הבית: כך תייצרו מבואת כניסה בלתי נשכחת

הדבר הראשון שרואים כשנכנסים אליכם הביתה - זה את מבואת הכניסה. גם אם אין לכם מבואה אמיתית, אפשר לייצר אחת שתשאיר את האורחים פעורי פה ונפעמים מחד, ומאידך תהיה שימושית לדיירים. כך תעשו זאת

כניסה לבית קרן ניב טולדנו מעצבת פנים. איתי בנית,
כמו השטיח האדום של הבית. מבואת כניסה בעיצובה של קרן ניב טולדנו/איתי בנית

יש משפט מפורסם שאומר שאין שני לרושם ראשוני. ובכן, הרושם הראשוני של הבית שלכם מתחיל במבואת כניסה הקטנה, שמהווה מעין "שטיח אדום" ליתר הבית. למרות שבבתים החדשים היא נעלמת מן העין, כדאי לתת לה תשומת לב, לייצר כניסה מרשימה במיוחד - ולהבטיח רושם ראשוני מנצח.

מירב תשומת הלב מוקדש כיום לחלל הציבורי הפתוח של הבית, הכולל את הסלון, פינת האוכל והמטבח גם יחד, ובכך נדחקת הצידה מבואת הכניסה, האזור שמעביר אותנו באלגנטיות מן החוץ אל פנים הבית. המבואה משולה לכרטיס הביקור של הבית. מעבר לכך שהיא מספקת את הרושם הראשוני, היא גם משמשת למגוון פונקציות בכניסה וביציאה כמו אחסון של פריטים שנוטים להתפזר בבית, מקום שמקבל את פני הבאים ומכניס אותם לאווירה הביתית, מקום להתארגן בו טרם היציאה ועוד.

גולדשטיין גלרי טפט, כניסה לבית. יח"צ,
לייצר כניסה מרשימה. קיר מעוצב של גולדשטיין גלרי טפט/יח"צ

גיא אהרונוביץ, מנהל פרויקטים וקבלן שיפוצים, מצביע על מגמה שבה המטראז' של הבית הולך וקטן, ועם "התכווצותה" של הדירה, הולכת ונעלמת גם מבואת הכניסה המסורתית. "צעדים ספורים מדלת הכניסה - ואתם נמצאים כבר עמוק בתוך הבית", הוא אומר. עם זאת, הוא סבור כי התפקיד המסורתי, כמעין פילטר אלגנטי בין החוץ לפנים, עדיין חשוב. אז אמנם לא בדמות מסדרונות כניסה ארוכים ומנוכרים שמבזבזים מקום יקר, שהיו כורח המציאות בעבר, אבל כן אזור קטן בבית, כמו קיר מעוצב, שמהווה תחליף למבואת הכניסה, וחושף בהדרגה את הבית כולו. ברברה ברזין, בעלת מכללת בוטיק ללימודי עיצוב פנים, סבורה כי מדובר באזור פונקציונלי שכדאי לעצב ביצירתיות, כדי שימשיך לשמש מקום לאחסון וארגון לחפצים, ויעניק לחלל תחושה של בית, כבר מהרגע הראשון.

הנה כמה טיפים שיסייעו לכם ליצור איזור חיץ אלגנטי, ויכניס אתכם בסטייל אל תוך הבית שלכם.

עוד בוואלה! בית ןעיצוב

אומנות למתחילים: כך תכניסו את האמנים האייקונים הביתה בלי להוציא הון

לכתבה המלאה

הגדירו את מבואת הכניסה

כיום אין צורך בקירות של ממש כדי להגדיר חללים. אפשר בהחלט להיעזר בריהוט שישמש פרגוד או מחיצה אלגנטית. אפשרות אחת היא להשתמש בקיר קיים, לצבוע אותו בגוון מעניין, לחפות בטפט, בטיח דקורטיבי או לעטרו ביצירת אמנות. חשוב לא פחות לשמור על מינונים נכונים ולאזן בין צבעוניות יתר לניקיון שאר המרכיבים בחלל. דרך נוספת היא להיעזר במשרביה טרנדית ומאווררת, כדי לא "לחנוק" את החלל, ולמקסם את הפונקציונלית שלה, כמו לדוגמה, להשתמש בה גם כמתלה לתליית מטריות, צעיפים או מעילים.

עטרו באלגנטיות

הפכו את החלל הקטן למיקרוקוסמוס של הבית. היעזרו בפריטי דגש מעניינים כמו פסל ייחודי, אגרטל עם פרחים טריים, מתלה לפתקים ולפריטי דואר ועוד, כדי ליצר חוויה ביתית מהרגע הראשון. מראה מעוצבת תוכל להוסיף ממד של עומק לאזור המעוצב ולקבל את פניכם, כמו גם להיפרד מכם לפני היציאה.

כניסה לבית קרן ניב טולדנו מעצבת פנים. איתי בנית,
מראה מעוצבת תוכל להוסיף ממד של עומק לכניסה של הבית. דירה בעיצובה של קרן ניב טולדנו/איתי בנית

צרו מקום לחפצים המפוזרים

פריט הריהוט הרווח והפופולארי מכולם עבור שטח הכניסה לבית הוא קונסולה מעוצבת. זוהי דרך פשוטה להעניק "בית" לחפצים שנוטים להתפזר או להיערם על שולחן האוכל, כמו התיק או מפתחות הבית, ובדרך גם להכניס מעט אופי וצבע לחלל. אם תוסיפו מראה מעוצבת בהתאם לגובה הדיירים, אתם לגמרי מסודרים.

ומה עם הנעליים?

המציאות מכתיבה לכם את הבלגן? הנעליים נחלצות בכניסה וחוסר הסדר שולט? תוכלו להיעזר בארונות בעיצוב ובהתאמה אישית שיכילו את הנעליים, המעילים ויתר הבלגן. אפשר אפילו לשלב מקום ישיבה קטן לנעילת נעליים.

כניסה לבית ניצן הורוביץ מעצב פנים. עודד סמדר,
שידה בכניסה שיכולה לאגור את כל הבלאגן. בית בעיצובו של מעצב הפנים ניצן הורוביץ/עודד סמדר

לא לשכוח להאיר

כמו בכל חלל, לתאורה תפקיד מרכזי בהדגשת האזורים השונים, בהתאם לפונקציה שהם משרתים. המומחים של "קמחי תאורה" מציעים לשלב תאורה רכה בכניסה, שתעניק אווירה חמימה ונעימה. אם בורכתם בחלל גדול, תוכלו לפאר את הכניסה בעזרת גוף תאורה גדול-ממדים, שיהווה פריט דקורטיבי בפני עצמו ויפיח חיים אחרים במבואה. תליון תאורה שהוא כמו תכשיט יוסיף גם הוא אלמנט קישוטי לבית. אם בחרתם ברהיט מרשים או קיר צבעוני למבואת הכניסה, תוכלו לשלב תאורה נסתרת משני צדיו, ולהדגיש באמצעותה את הקיר המעוצב או הפריט הבולט. תאורה אווירה מינימליסטית תוכל להישאר דלוקה במשך זמן האירוח, או להמתין נאמנה למי שחוזר הביתה בשעה מאוחרת.

מנורות קמחי תאורה כניסה לבית. יח"צ,
גוף תאורה גדול-ממדים יהווה פריט דקורטיבי בפני עצמו. מנורות של קמחי תאורה/יח"צ

היכנסו בסטייל

דלת הכניסה היא פריט ריהוט בפני עצמו ויכולה להפתיע את הבאים, וכן להחמיא או להשלים לסגנון העיצוב הנבחר של הבית. דלת כניסה מעוצבת ומרשימה יכולה להתחיל את משימת הרושם הראשוני, ואילו חלל המבואה ישלים את המשימה ויגדיר את אופי הבית ודייריו בצורה הטובה ביותר.

דלת דומיסיל, כניסה לבית. יח"צ,
דלת מעוטרת היא פריט עיצובי לכל דבר. ידית של דומיסיל/יח"צ

שדרו את שפת הבית כולו

מכירים את הבניינים שחזותם החיצונית לא מושכת כלל, אבל אחרי שנכנסים ועוברים את שלב חדר המדרגות הרעוע מגלים דירה מעוצבת ומתרשמים מיד מהפנים? מבואת כניסה מעוצבת יכולה לספק את החוויה הבלתי נשכחת הזו עבור הבאים. כיוון שאזור הכניסה הוא חלק בלתי נפרד מהבית, חשוב שיתכתב עם שאר חללי הבית ויתאפיין במוטיבים זהים כמו סגנון, צבעוניות ותאורה. יחד עם זאת, זה בהחלט המקום לפזר בו מעט אבק כוכבים כדי לספק את אפקט ה"וואו", שיגרום לאורחים להשתהות מעט בכניסה. פריט אמנות, ארון מעוצב בצבע ססגוני, כוורת או משרביה מאווררת שמהווה מעין חוצץ בכניסה - כל אלה הן טקטיקות עיצוב שתוכלו להביא לקדמת הבית, טרום הצגתו לראווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully