וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלם שהופך כל משרד או בית לפרסומת אמנותית מהממת

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף ARCDB

4.8.2019 / 7:33

צילום אדריכלי מקצועי מבליט את הרוח העיצובית ומעלה את גרף המכירות של כל עסק. אבישי פינקלשטיין, מצלמי האדריכלות הבולטים בישראל, מספר כיצד הוא תופס את הרגע וגורם לחלל להעביר חוויה ולספר סיפור

צילום אדריכלי של אבישי פינקלשטיין. אבישי פינקלשטיין,
"המיקוד שלי כצלם אדריכלות ועיצוב הוא שיווקי-ועסקי"/אבישי פינקלשטיין

כל פרויקט אדריכלי שפורץ החוצה לעולם והופך מחזון למציאות מתועד על ידי צלם אדריכלות, האיש מאחורי העדשה שאחראי על הנצחת הפרויקט בדרך המקצועית ביותר. אבישי פינקלשטיין, שמצלם אדריכלות מאז 2006 והנו אחד מצלמי האדריכלות הבולטים בסצנה הישראלית, מספר לנו על העבודה בין מעצב לצלם ועל הטרנדים העכשוויים בזירת הצילום האדריכלי.

איך הגעתם לצילום אדריכלי?

"עוד בגיל הנעורים השתתפתי בביאנלה לצילום בעין חרוד, בשנת 2005 יזמתי פרוייקט תיעוד של חדרי המדרגות של העיר הלבנה בלב ת"א, לאחר מכן בשנת 2009 השתתפתי וזכיתי במקום הראשון בתערוכת "עדות מקומית", בשנת 2012 יזמתי והצגתי תערוכת צילום בשם "נחלת זיכרון" (בשיתוף עיריית ראשל"צ) על השינויים אותם עברה שכונת נחלת יהודה ממושבה צנועה לשכונת וילות מפוארות "שינוי מול קיימות, זיכרון, דמיון ופנטסיה, עבר ועתיד" והייתה זו תערוכה שממנה צמחת לתחום הצילום האדריכלי.

צילום אדריכלי של אבישי פינקלשטיין. אבישי פינקלשטיין,
"יום צילום איתי הוא יום פרסומת למזמין העבודה"/אבישי פינקלשטיין

מה חשוב בכל פרויקט צילום אדריכלי?

"התקשורת בין האדריכל/המעצב והצלם. לפני הכל, כדאי לקיים שיחה מקדימה, לתאם ציפיות. אני רוצה להבין בדיוק מה נדרש ממני, לאסוף "מודיעין שדה" על החלל, המבנה, החומרים, אור שמש, אדריכלות נוף וכדומה ולחשוב איזה ערך מוסף אני יכול לתת לפרויקט וכמובן להעביר את הסיפור כפי שהמעצב רצה להעביר. המיקוד שלי כצלם אדריכלות ועיצוב הוא שיווקי-ועסקי. אני מגייס את כל הידע שלי באמנות, עיצוב, תעשייה ותרבות כדי להבליט את עבודת המעצב וקו המחשבה שלו. יום צילום איתי הוא יום פרסומת למזמין העבודה. יחד עם זאת, בעייני צילום אדריכלות הוא צילום אומנות עשיר בהקשרים תרבותיים (פופ ארט, אתני, מודרניסטי וכדומה). אני מגיע מרקע של תקשורת חזותית וזה יתרון מאוד חשוב בצילום אדריכלי, כבר בלימודיי פיתחתי תפיסה חזותית, תפיסת מרחב, שפת חומרים וכדומה.

יש לי תשוקה גדולה לצילום ולאדריכלות. אני מאמין ב "לתפוס את הרגע" אם זו הרוח שמעיפה וילון באופן דרמתי או כלב שנאוצר שמתיישב מול המצלמה על המיטה או הספה. השפה שלי היא גרפית, קווים ישרים שמתכתבים או קירות המבנה ומיתאר הרהיטים, הקשרים תרבותיים וחומריים, ועוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

טרנדי או קלאסי? הטיפים שחובה להכיר לפני שתעצבו את הבית או המשרד

בשיתוף ARCDB
צילום אדריכלי של אבישי פינקלשטיין. אבישי פינקלשטיין,
"אני מגייס את כל הידע שלי באמנות, עיצוב, תעשייה ותרבות כדי להבליט את עבודת המעצב וקו המחשבה שלו"/אבישי פינקלשטיין

מה ההכנות שלך לקראת כל פרויקט?

"חשוב לי לספר את הסיפור של החלל כפי שהאדריכל או המעצב היה רוצה לספר בעצמו. אך אני לא מוותר על איך שאני חווה אותו. לפני שאני מצלם אני בודק את הלוקיישן: מרגיש את האנרגיה של המבנה/בית עובר בין החללים, סופג את האווירה, החומרים ממנו הוא בנוי, טקסטורות והריהוט".

צילום אדריכלי של אבישי פינקלשטיין. אבישי פינקלשטיין,
"לפני שאני מצלם אני בודק את הלוקיישן: מרגיש את האנרגיה של המבנה/בית עובר בין החללים, סופג את האווירה"/אבישי פינקלשטיין

אילו אלמנטים קריטיים לצילום אדריכלי?

"האלמנט החשוב ביותר בחלל הוא האור. יש בתים שכדאי לצלם בשעות הבוקר ויש בין ערביים. מאוד תלוי מהי מידת החשיפה של האור בתוך החלל ואיך מנצלים אותה לטובת הצילום. התאורה הטבעית מאוד חשובה והיא עוזרת להדגיש את המציאות של החללים כפי שהאדריכל תכנן אותם או כפי שהמעצב רצה להדגיש. ישנם מבנים שכדאי להמתין ולצלם ביום ובעונה בהם קרני האור רכות יותר ופחות קונטרסטיות. בימינו תאורות הלד מאוד נפוצות וחשוב לדעת לשלב ולאזן בין סוגי התאורות בחלל (אור יום, לד, טנגסטן וכדומה) מבלי לקבל עננים צהובים כעורים".

צילום אדריכלי של אבישי פינקלשטיין. אבישי פינקלשטיין,
"האלמנט החשוב ביותר בחלל הוא האור"/אבישי פינקלשטיין

מה לדעתך הכי חשוב בצילום של פרויקטים?

"צלם אדריכלות טוב יודע לתרגם תלת מימד לדו מימד באופן טבעי ומעורר סקרנות בעיצוב! כצלם חשוב לי למקסם את נראות הפרויקט כפי שהוא משתקף בצילום, בין אם זה להבליט אזור שאינו מואר בעזרת תאורה עדינה או אם יש צורך להגיף תריסים, כי האור משתלט או פשוט כי החוץ אינו מחמיא לפנים או להסיט את הווילונות כי האור שחודר הוא רך ומעצים אבדוק זאת לפני הצילום. במהלך הצילום אני מחפש אלמנטים מיוחדים או פריטים נוסטלגיים שיקפיצו את הפריים. לפעמים זוויות צילום נמוכות או 'סגירה' של פריים ידגישו ויחזקו אותו. ישנם חללים כגון אמבטיות ושירותים שהם לרוב ארוכים וצרים או מרובעים וקטנים, צריך למצוא את הזווית המחמיאה בה 'יכנסו' לפריים כמה שיותר פריטים או להבדיל להדגיש אלמנט בודד שיחמיא לחלל. לעיתים אני נעזר בהשתקפות של מראות או מצלם דרך חלונות וחריצי דלתות, עמוד שעומד במרכז החלל יכול להיות זווית טוב להראות את הדרך שבאה מתפצל החלל וגם כדי להגדיל את החלל ולהבליט בו ערכים אסתטיים נוספים. בצילום מבנים לעיתים יש צורך להאדיר את המבנה ולתת לו תחושה של תלת ממד. אני מאוד אוהב למצוא את הזווית המיוחדת הזו ולפעמים אני יכול להקיף את המבנה מספר פעמים או לעלות לגגות באיזור רק כדי למצוא את הזווית המתאימה בשעה הנכונה שבה האור הוא אופטימלי ומדגיש את הכוח של המבנה".

צילום אדריכלי של אבישי פינקלשטיין. אבישי פינקלשטיין,
"למצוא את הזווית המחמיאה בה 'יכנסו' לפריים כמה שיותר פריטים או להבדיל להדגיש אלמנט בודד שיחמיא לחלל"/אבישי פינקלשטיין

אילו טרנדים בצילום שולטים כיום?

"אחד הבולטים הוא צילום של אנשים בתנועה בחלל, מריחת תנועה עדינה שתוסיף דינמיות ועומק בחלל. מסך טלוויזיה דלוק על ערוץ פוטוגני ולא מסך שחור שנראה זר ומיותר על הקיר".

לדברי אבישי, צילום אדריכלי מקצועי מבליט את הרוח העיצובית ומעלה את גרף המכירות של כל עסק. "אחרי השקעה כל כך גדולה בפרויקט עצמו, השקעה ביום צילום איכותי היא השקעה מניבה בשיווק העסק, בבידול ובמיתוג שלו".

לעבודות נוספות של הצלם אבישי פינקלשטיין

arcdb הבית לבונים והמשפצים בישראל, אדריכלים | מעצבי פנים | מפקחי בנייה | קבלני שלד וגמר

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף ARCDB
  • עוד באותו נושא:
  • צילום
  • ARCDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully