וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנדי או קלאסי? הטיפים שחובה להכיר לפני שתעצבו את הבית או המשרד

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף ARCDB

30.7.2019 / 7:54

מה המעצב חייב לדעת לפני שהוא מתחיל בעבודה ומהם ההבדלים בין עיצוב על-זמני ועיצוב אופנתי? מומחי העיצוב עם כמה עצות שיכולות להפוך את הבחירה שלכם לנכונה וטובה יותר

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

בקיץ שוק השיפוצים ומעברי הדירות עוברים להילוך גבוה ומחייבים אותנו לבחור בסגנון עיצובי שיתאים לבית. איך בוחרים בסגנון עיצובי? מהם הקווים שאמורים להנחות אותנו בבחירה? הזמנו לאולפן וואלה! NEWS את מומחי העיצוב האדריכל אלעד גרגיר, מייסד ומנכ"ל ARCDB, מעצב הפנים יעל אלגום, מעצב הפנים שוקי מאיר ומעצבת הפנים אמני לוי.

"עיצוב עכשווי הוא אופנתי. אנחנו נחשפים להמון עיצובים שבאים לידי ביטוי דרך חומרים וצבעים ואנחנו רוצים להתאים את האופנה לחלל המגורים או למשרד", אומר גרגיר, "עיצוב על זמני יכול להחזיק גם מול אופנה חולפת. יש סגנון שנקרא וינטג' שלוקח אופנות מהעבר ומחדש אותן. לוקחים לדוגמה את עיצוב שנות ה-50 ונותנים להם דגש עדכני".

"אחד הדברים המרכזיים בעיצוב זה סדר", אומרת אלגום, "ברגע שנערבב הכול ביחד זה יהיה יפה אבל הסדר עלול להיפגע. אפשר לעצב בית כמודרני אבל להעניק לו טוויסט של נגיעה ישנה. אנחנו מתחילים בתכניות וממשיכים יחד אל בחירת החומרים".

"ברוב המקרים יש הבדל בין עיצוב מסחרי לעיצוב פרטי", אומר מאיר, "לרוב כשעסק מנסה להוציא לפועל בעיצוב הוא להראות את נראות העסק ואת האווירה במקום, זה לא בהכרח מה שלקוח ירצה להראות בביתו הפרטי. יש לי לקוחות שהסגנון בביתם היה מאוד קלאסי ואילו העסק מעוצב באופן שונה ורב-גוני. כשבוחרים עיצוב על-זמני שאינו נצמד לטרנדים הייתי מציע להיצמד לחומרים טבעיים כמו עץ, זכוכית ומתכות מסוימות שלא ייעלמו מבחינת הרלוונטיות שלהם".

"מידת ההשפעה של המעצב על הלקוח היא מאוד גבוהה", אומרת לוי, "כשאדם בוחר מעצבת או מעצב פנים הוא צריך להבין שהוא נכנס לתהליך לא קצר, שדורש כימיה טובה, הבנה ושהמעצבת תעניק ביטחון ותכוון לבחירות נכונות. יש לקוחות שיודעים מה הבעיות שמפריעות להם בחלל או כאלה ששואלים לדעת המעצב, יש כאלה שגרים שנים ארוכות בבית ויודעים מה היו רוצים לשנות. ההמלצות שלי הן נקודתיות - פר לקוח ופר בית".

"המעצב צריך להקשיב ללקוח ולהבין מהי המטרה הסופית", מסכם גרגיר, "כך תממש את תפקידך כאיש מקצוע ותדע 'לתפור את החליפה'. צריך להבין, וזה בהקשר של העיצוב העל-זמני, לכמה זמן העיצוב הזה צריך להתאים".

arcdb הבית לבונים והמשפצים בישראל, אדריכלים | מעצבי פנים | מפקחי בנייה | קבלני שלד וגמר

בשיתוף arcdb אדריכלות עיצוב פנים, בנייה ושיפוצים, בשיתוף ARCDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully