וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי להחתים דרכון: כך תייצרו אווירת חו"ל בתוך הבית

נראה שבחודשים הקרובים כולם טסים לאנשהו, אבל אנחנו דווקא יותר בעניין של להשאר בבית. שאלנו מעצבים איך לייצר את האווירה מהמקומות היפים והשיקיים ביותר בעולם בתוך המרחב הביתי

בית בסגנון סקנדינבי אדריכלות ותכנון שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
סגנון נקי ובינלאומי. בית בסגנון סקנדינבי בעיצוב שרה ונירית פרנקל/איתי בנית

נדמה שכל עם ישראל מתכנן לטוס לחו"ל בחופש הגדול. העובדה שזה כבר הרבה פחות יקר ומסורבל לטוס לחו"ל הופכת את החופשות להרבה יותר נוחות ואת חו"ל לקרוב מאי פעם. הנסיעות הללו, הטעימה הנפלאה של חו"ל, מאפשרות לנו לחזור ארצה עם שפע חוויות ולא מעט השראות.

אז אם התאהבתם בטוסקנה, רומא, ניו יורק, פריז או דנמרק, ואתם רוצים להרגיש בחו"ל לאורך כל ימות השנה, ביקשנו ממומחים לייעץ לנו איך להכניס משב רוח בינלאומי לבית הפרטי שלנו.

סגנון סקנדינבי

בית בסגנון סקנדינבי אדריכלות ותכנון שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
משלב חומרים תעשייתיים כמו עץ וברזל שחור. בית בסגנון סקנדינבי בעיצוב שרה ונירית פרנקל/איתי בנית

"אני יכולה להבין את האהבה והכמיהה לסגנון הסקנדינבי. זהו סגנון נגיש, מאוד קל לייצר אותו ובמחיר סביר והוגן", אומרת נירית פרנקל, ממשרד אדריכלות, תכנון ועיצוב פנים שרה ונירית פרנקל. לדבריה, הסגנון הסקנדינבי הוא סגנון נקי, בינלאומי, הוא משלב אלמנטים קרים ויחד עם זאת מצליח לייצר אווירה חמה, כמונו הישראלים.

עוד באותו נושא

אוצרות מהרחוב? המדריך המושלם לחובבי הווינטג'

לכתבה המלאה
בית בסגנון סקנדינבי אדריכלות ותכנון שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
משלב אלמנטים קרים ויחד עם זאת מצליח לייצר אווירה חמה. בית בסגנון סקנדינבי בעיצוב שרה ונירית פרנקל/איתי בנית

"זהו סגנון שמדבר עם אותם חומרים וצבעים של העיצוב התעשייתי: הברזל, העץ, השחור, הלבן. קל לשלב אותו, באמצעות קירות לבנים, ספריות ברזל, מטבחים עם ברזל שחור, מפתחים בלגיים בגוון שחור וחלוקה לריבועים". עוד מסבירה פרנקל, כי זהו סגנון שכבר שנים רבות מככב בארץ ובעולם. "הוא נחשב לעל זמני, הניקיון העיצובי שלו, לצד השובבות והמודרניות שלו, הופכים אותו לרלוונטי לקהל הרחב. זהו חיבור שמתאים לצעירים, רווקים, נשואים, משפחות מרובות ילדים לדירות גדולות או קטנות, כמו גם לפרוייקטים גדולי מימדים". רק אל תשכחו להדליק מזגן כדי שהטמפרטורה תתאים לקו העיצובי.

סגנון ניו יורקרי

בית שעוצב בסגנון ניו יורקי על ידי שלומית זלדמן. עמית גושר,
העיצוב מתחיל מלמטה - ברצפת בטון. בית בסגנון ניו יורקי בעיצוב שלומית זלדמן/עמית גושר

"הסגנון הניו יורקי מדליק, שיקי, עם ניחוח צעיר, חצוף וקורטוב של שובבות", אומרת מעצבת הפנים שלומית זלדמן. "כדי לייצר אותו נתחיל מלמטה, עם רצפת בטון שהיא הבסיס שנותן תחושה של לופט", היא אומרת. ניו יורק היא עיר קוסמופוליטית שמושכת אליה אנשים מכל העולם. "אל תפחדו לשלב סגנונות שונים, לא חייבים להיצמד לסגנון זה או אחר. לדוגמה - סביב שולחן האוכל, בהחלט ניתן למקם כסאות מסוגים שונים, או למקם ספה מודרנית לצד רהיט עץ כפרי כבד, גופי תאורה תעשייתיים ועוד.

בית שעוצב בסגנון ניו יורקי על ידי שלומית זלדמן. עמית גושר,
אל תפחדו לשלב סגנונות שונים. בית בסגנון ניו יורקי בעיצוב שלומית זלדמן/עמית גושר
בית שעוצב בסגנון ניו יורקי על ידי שלומית זלדמן. עמית גושר,
צבעוניות כהה וחלון בחלוקה לריבועים. בית בסגנון ניו יורקי בעיצוב שלומית זלדמן/עמית גושר

שילובים לא קונבנציונאליים, לצד צבעוניות יחסית כהה יגרמו לכם להרגיש שאתם בלופט מדליק שצופה לעבר הטיימס סקוור השוקקת", ממליצה זלדמן. "אם רוצים ללכת עד הסוף עם הסגנון הלופטי-ניו יורקי, אפשר להוסיף חלונות עם חלוקה של ריבועים, או קיר בריקים אדומים - שהם מסימני הזיהוי המוכרים ביותר של הלופטים הניו יורקרים".

סגנון טוסקני

בית בסגנון טוסקנה בעיצוב שירלי דן. גלעד רדט,
מראה רומנטי ועשיר. בית בסגנון טוסקנה בעיצוב שירלי דן/גלעד רדט

הסגנון הטוסקני מתאפיין במראה רומנטי ועשיר, המשלב שלל טקסטורות ואלמנטים אשר כאילו נלקחו מימים אחרים, כמו קרניזים, גגות משופעים, תקרות חשופות ומרפסות תלויות. "כאן לפרטים יש חשיבות ומשמעות, וככל שנעשה שימוש ביותר פרטים כך ניצור מראה נכון ומעניין יותר", מסבירה שירלי דן, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית.

מלבד הפן האסתטי, אחד היתרונות הבולטים של הסגנון הטוסקני הוא האווירה החמה והביתית שהוא מייצר. "אחת הסיבות המרכזיות שהופכות את המראה הזה לכל כך אהוד בקרב הקהל הישראלי טמונה בערכי המשפחה. רובנו מדמיינים בית חם, והסגנון הזה מצליח לייצר בדיוק את התחושה הזו" מסבירה דן, "המראה מתאפיין בשימוש בחומרים חמים וטבעיים היוצרים מראה ביתי ו-look and feel מאוד משפחתי. המראה הזה נחשב מאוד ארצי, לא מתייפייף, אלא כזה הנולד מתוך בתים של אנשים אמיתיים, שביקשו לעצב בתים שחיים בהם ולא בתים לתצוגה".

בית בסגנון טוסקנה בעיצוב שירלי דן. גלעד רדט,
סגנון ארצי ולא מתייפייף. בית בסגנון טוסקנה בעיצוב שירלי דן/גלעד רדט
בית בסגנון טוסקנה בעיצוב שירלי דן. גלעד רדט,
בית שחיים בו, לא בית לתצוגה. בית בסגנון טוסקנה בעיצוב שירלי דן/גלעד רדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully