וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיק שיק: איך ליצור ספרייה במראה מעוצב בבית שלכם

דווקא בעידן שבו מעמדה של המילה המודפסת נשחק, הפכו הספריות הביתיות לפריט עיצובי דומיננטי ויוקרתי. לקראת שבוע הספר העברי, הצעות לספריות מעוצבות וטיפים שיעזרו לכם לסדר אותן בצורה אסתטית

ספרייה באדיבות רשת אליתה ליוינג. אליתה ליוינג,
שלבו חפצי נוי בין הספרים, למראה מאוורר. ספרייה של רשת אליתה ליוינג/אליתה ליוינג

שבוע הספר העברי שיצויין בקרוב הוא הזדמנות נפלאה לבחון את כברת הדרך שעברו הספריות, שנחשבות היום, פרט לאלמנט פונקציונלי גם לנדבך עיצובי של ממש. עם מגוון עצום של ספריות, בעיצוב מינימליסטי, אוורירי ופיסולי, הן הופכות ל-FOCAL POINT בכל חלל. אם בעבר נחשבה הספרייה למוצר הנטמע כחלק מהקיר ולרהיט פונקציונלי לחלוטין, כיום משתמשים בה מעצבים כדי לבצע מהפך בחלל, לשמש כאלמנט חציצה אוורירי בין חללים או לככב כאלמנט וויזואלי פרקטי גם כמקובל בצמוד לקיר.

רגע לפני שבוע הספר, מעצבת הפנים מיטל צימבר מספקת המלצות לעיצוב, סידור ושימוש הספר החלל.

ספרייה בעיצוב יפרח בן צבי. שי אפגין,
הספרייה יכולה לשמש גם כמחיצה בין חללים. ספרייה בעיצוב יפרח בן צבי/שי אפגין

סדר - חשוב לסדר את הספרים בסדר מסויים, כזה שימשוך את העין. הפרמטרים החשובים הם גובה וצבע, מה שמייצר אסתטיקה עיצובית ותחושה של בית. כדי לא להרגיש כמו בחנות ספרים או ספרייה עירונית, חשוב להציב את הספרים בצורות שונות: כך שחלק יעמדו וחלק ישכבו.

הפרד ומשול - זה לא נכון להציב יחד על אותה ספרייה ספרי קודש, ספרי בישול וספרי קריאה. את הספרים כדאי לסדר לפי קטגוריות, ובהתאם לכך ניתן למקמם גם לפי חללים, כך לדוגמה למקם את ספרי הבישול במטבח.

שלבו פריטי נוי בין הספרים - בין כמות מסוימת של ספרים חשוב למקם אקססורי נחמד "שישבור" את גוש הספרים ויוסיף עניין, כדוגמת עציץ קטן, נר ריחני, פסל וכדומה.

עוד באותו נושא

הספה של מוניקה ורייצ'ל מחכה לכם באיקאה

לכתבה המלאה
ספרייה ופינת קריאה בעיצוב מיטל צימבר. אלעד גונן,
שטח, כורסה נוחה ושולחן קפה יסייעו להגדיר פינת קריאה נעימה. ספרייה ופינת קריאה בעיצוב מיטל צימבר/אלעד גונן

עומק - שימו לב שעומק המדפים בספרייה יהיה 25-30 ס"מ, כדי שהספרים לא ילכו לאיבוד בתוך הנישה. אפשר לשלב בספרייה מדפים פתוחים וסגורים כדי ליצור עניין עיצובי ופרקטי כאחד.

בחרו בחומרים הנכונים - ספרים יכולים להיות כבדים, לכן חשוב שהספרייה תהיה עשויה מחומרים עמידים. במדפי עץ מומלץ שעובי המדף יהיה 4-5 סנטימטרים, כדי שלא תיווצר בהם "בטן" לאורך השנים.

תאורה - חשוב למקם תאורה מהתקרה במרחק של 20-30 ס"מ מהספרייה עצמה, כדי ליצור תאורה ממוקדת לספרים. זו אינה תאורה המיועדת לקריאה, אלא תאורה שתאפשר עלעול בספרים הממוקמים בה.

פינת קריאה - בהינתן מקום בסמוך לספרייה, כדאי ליצור פינת קריאה. ניתן לעשות זאת באמצעות הצבת כורסה נוחה, מנורה עומדת, הדום לרגליים, שטיח שיתחום את הפינה ויגדיר אותה, ושולחן קפה או צד קטן לצד הכורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully