וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה טיפים לעיצוב גינה נעימה וחסכונית בתחזוקה מינימלית

בשיתוף ARCDB, בשיתוף ARCDB

13.5.2019 / 9:54

גינה ירוקה הופכת את הבית ליפה ומהנה יותר, אבל היא דורשת טיפול והשגחה שלא תמיד אנחנו מסוגלים להם. מירי ודרור לחייני, הבעלים של "גינונים - עיצוב והקמת גינות איכותיות" עם טיפים מנצחים שיעזרו להתאים את הגינה לתקציב והסגנון שלכם

גינונים עיצוב והקמת גינות איכותיות. אבישי פינקלשטיין,
בוחרים את זני הצמחייה הנכונים ומתייחסים בתכנון ובעיצוב הגינה לאקלים המקומי ולתנאי השטח. פרויקט של "גינונים - עיצוב והקמת גינות איכותיות"/אבישי פינקלשטיין

רבים חולמים על גינה פורחת בביתם אך חוששים שהם לא יצליחו לתחזק אותה או שהתחזוקה תהיה יקרה, קשה וסיזיפית. ומהר מאוד התייאשו והגינה תהפוך מגינה מלבלבת ומטופחת לאזור מוזנח פראי. הבשורות הטובות הן שבעזרת אדריכלות נוף אפשר לעצב גינה יפה ונעימה, מבלי להיכנס לעלויות גבוהות בתחזוקה בעתיד - הכל מתחיל בתכנון חכם ונכון.

מירי ודרור לחייני, הבעלים של "גינונים - עיצוב והקמת גינות איכותיות" מסבירים שמדובר במשימה אפשרית. אם בזמן התכנון חושבים טוב מראש מה התוצאה שרוצים לקבל, מתכננים למטרה זו. כלומר, אם רוצים גינה חסכונית ונעימה, שאפשר ליהנות מיופי מקסימלי בתחזוקה מינימלית. בוחרים את זני הצמחייה הנכונים ומתייחסים בתכנון ובעיצוב הגינה לאקלים המקומי ולתנאי השטח.

גינונים עיצוב והקמת גינות איכותיות. אבישי פינקלשטיין,
ליד הבית רצוי לתכנן רחבות גדולות ומרווחות מריצוף חוץ יפה שלא מחליק, כמו ריצוף דמוי פרקט איכותי ואסתטי או על ידי שימוש בחיפוי דק/אבישי פינקלשטיין

"נתחיל בנושא הגיזום. מדובר בתחזוקה קשה, שאפשר למתן באמצעות בחירה של שיחים וצמחייה ועצים שדורשים גיזום בתדירות נמוכה יחסית. הכוונה היא לצמחים ושיחים שקצב הצימוח שלהם איטי וכך אין צורך לגזום כל הזמן, הצימוח הטבעי יתרום ליופי של הגינה ויאפשרו מרחב פתוח ואוורירי במיוחד. מומלץ מאוד לא לשתול שיחים כגדר חיה. גדר חיה היא מקור לתחזוקה מתישה ויקרה, היא מצריכה להחזיק גנן קבוע שיגזום, גוזלת מקום רב בגינה הפרטית ועם הזמן שום דבר לא גדל מתחת.

חשוב גם לבחור צמחייה שתתאים לאזורים השונים בגינה והאזור הגיאוגרפי של הגינה, על מנת שהם ייראו במיטבם בתנאי מזג האוויר המקומיים. כדאי לשתול צמחים שנראים טוב כל ימות השנה באזור הכניסה לבית, שהוא פורמלי יותר ופחות צמחים עונתיים וכך הגינה זוכה למראה אטרקטיבי בלי קשר לתנאי מזג האוויר ולסוג העונה".

sheen-shitof

עוד באותו נושא

הכי חשוב במטבח: לבחור את השיש האיכותי שמתאים לכם

בשיתוף ARCDB
גינונים עיצוב והקמת גינות איכותיות. אבישי פינקלשטיין,
מערכת השקיה תשמור על הגינה פורייה לאורך זמן וגם אפשר לשלוט ברכיבים השונים/אבישי פינקלשטיין

"מערכת השקיה יעילה היא המפתח לגינה בעלת תוחלת חיים ארוכה", מציין דרור. "מערכת השקיה איכותית אולי עולה יותר בזמן הקמת הגינה אבל כבר בשנה הראשונה מחזירה את ההשקעה - היא תשמור על הגינה פורייה לאורך זמן וגם אפשר לשלוט ברכיבים השונים מבחינת כמות המים הנדרשת, השקיה אוטומטית ומסודרת לכל אזור בגינה ולכל סוג של צמחיה, בהיעדרותם של הדיירים וכדומה.

גינונים עיצוב והקמת גינות איכותיות. אבישי פינקלשטיין,
אפשר להשתמש למשל בחלוקים, בזלת גרוסה או שבבי עץ המתאימים במיוחד לפינות מרוחקות בגינה כדי לחפות אזורים שפחות שימושיים/אבישי פינקלשטיין

לדברי מירי ודרור, שימוש בדשא סינטטי כשמו כן הוא, מהווה אלטרנטיבה נוחה לתחזוקה, אנחנו משתמשים בדשא סינטטי, כשרוצים תחזוקה מינימאלית, כשהגינה ממש קטנה ואין מספיק אור, או כשרוצים לקבל מראה ירוק אבל הגישה לא נוחה לטיפול, אך הדשא הסינטטי אינו מהווה תחליף לדשא טבעי שלצורך תחזוקתו ניתן היום להשתמש גם במכסח דשא רובוטי שיתוכנת מראש לבצע את פעולת הכיסוח הנדרשת על בסיס קבוע. למראה של דשא טבעי מכוסח יש השפעה משמעותית על המראה הכולל של הגינה ולכן, שווה להשקיע בדשא, רצוי בצורניות ליניארית שקלה לכיסוח ובמכסחה רובוטית טובה".

גינונים עיצוב והקמת גינות איכותיות. אבישי פינקלשטיין,
כדי לקבל את ההרגשה שהגינה ירוקה ועשירה ולא יובשנית, עוטפים את הרחבות בצמחיה מתאימה/אבישי פינקלשטיין

השניים ממליצים גם לחשוב מראש על תכנון הצמחייה, כשקיימים סוגים שונים של שיחים שמייצרים ביחד מגוון גוונים של ירוק - כהה ובהיר - ידע ושימוש נכון בהם והגיוון בהם מאפשר לעיתים לחסוך בפרחים, שנחשבים עונתיים ומאתגרים יותר לטיפוח ע"י שתילה חוזרת כל עונה. "הגינה נראית ססגונית להפליא גם בלי פרחים במידה ויודעים לבחור שיחים, עצים ודשא בסקלת גוונים מתאימה. בגינות חדשות הפרחים הם רק בונוס עד שהצמחייה הרב שנתית גדלה.

לגבי חיפויים, אומרים הזוג לחייני, כיום יש גם חיפויים יצירתיים המהווים אלטרנטיבה למדשאה. "אפשר להשתמש למשל בחלוקים, בזלת גרוסה או שבבי עץ המתאימים במיוחד לפינות מרוחקות בגינה כדי לחפות אזורים שפחות שימושיים בחיפויים יקרים יותר. מתחת לעץ נשיר עדיף לחפות במשטח שאפשר לנקות בקלות וכדו'. ליד הבית רצוי לתכנן רחבות גדולות ומרווחות מריצוף חוץ יפה שלא מחליק, כמו ריצוף דמוי פרקט איכותי ואסתטי או על ידי שימוש בחיפוי דק. בשוק קיימות מספר אופציות של דקים לגינה - דק אורן שהוא הזול ביותר, דק איפאה ודק סינטטי ממוחזר. היתרונות של דק אורן הן שהוא הזול ביותר וההתיישנות שלא מתאימה לגינות כפריות (עניין של טעם). אך דורש תחזוקה, כך גם האיפאה שדורש שימון העץ פעם בשנה. לעומת זאת הדק הממוחזר הסינטטי יקר יותר, אך מחזיר את ההשקעה שלו אחרי שנה בכך שאין צורך לשמן ולצבוע אותו. הוא יפה, בא במספר גוונים ועמיד לאורך זמן. חיפוי נוסף ויפה שאנו נוהגים להשתמש בו הוא רחבה של אבני מדרך מבזלת או מאבן כורכר פרוסה כשביניהם חלוקי נחל או דשא סיני. רחבה מסוג זה היא מאוד מעניינת בגינה ויוצרת פינה ירוקה וטבעית ללא שימוש בדשא". כדי לקבל את ההרגשה שהגינה ירוקה ועשירה ולא יובשנית, עוטפים את הרחבות בצמחיה מתאימה וכך מקבלים מראה ירוק עם מעט תחזוקה.

לדבריהם, בתכנון גינות השמים הם הגבול, הכי חשוב הוא להתאים את הגינה לצרכים של הלקוח מבחינת התקציב, הרצונות, והחלומות של הלקוח. כך אפשר לקבל גינה יפה וירוקה בתחזוקה קלה ובחסכון של מים ללא צורך לייבש את הגינה.

לעבודות נוספות של "גינונים - עיצוב והקמת גינות איכותיות"

בשיתוף ARCDB, בשיתוף ARCDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully