וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשנית ובריאה: השיטה העיצובית שתחבר את הבית או המשרד שלכם לטבע

בשיתוף ARCDB, בשיתוף ARCDB

22.4.2019 / 7:29

אם בעבר הרחוק האדם חי בטבע, הרי שכיום 90% מהאנשים נמצאים 90% מהזמן בתוך מבנים. "עיצוב ביופילי נותן סט כלים הלכה למעשה, ליצור את התנאים שלהם אנו זקוקים", אומר אדריכל הנוף אופיר שטלצר. מהי ביופיליה ואיך יוצרים אותה? התשובות בפנים

עיצוב ביופליה, אדריכל הנוף אופיר שטלצר. יח"צ,
"ביופיליה היא דחף אנושי מולד לחיבור עם הטבע"/יח"צ

בשנים האחרונות יותר ויותר מקומות עבודה ובתים מאמצים את החיבור בין פנים לחוץ ואת החיבור לטבע. אדריכל הנוף אופיר שטלצר, הבעלים של "אופיר שטלצר - תכנון ופיתוח נוף" מספר שפילוסופיית ביופיליה רלוונטית במיוחד בעולם המודרני בו חל ריחוק בין האדם לסביבה.

"ביופיליה היא דחף אנושי מולד לחיבור עם הטבע; הצורך להיות חלק מהטבע והטבעי", מסביר שטלצר, "ביופליה מסבירה מדוע צמחים וגינה פורחת משפרים את היצירתיות ולמה צעידה בטבע וחברה של בעלי חיים מחזקים ומבריאים, ואיך תאורה טבעית ואוויר צח יוצרים רווחה. חיבור לטבע חיוני לבריאות הגופנית והנפשית.

"עיצוב ביופילי נותן סט כלים הלכה למעשה, ליצור את התנאים שלהם אנו זקוקים. יצירת חלל ביופילי ישפר את הרווחה, יכולות קוגנטיביות, יגביר יצירתיות ובריאות. לכן חברות מובילות מקימות מרחבי עבודה וחיים על פי הביופיליה, כאשר המטרה היא ליצור פתרונות אדריכליים ועיצוביים שיאפשרו מגע עם הטבעי".

עיצוב ביופליה, אדריכל הנוף אופיר שטלצר. יח"צ,
"המטרה היא ליצור פתרונות אדריכליים ועיצוביים שיאפשרו מגע עם הטבעי"/יח"צ

אם בעבר האדם חי בטבע כחלק בלתי נפרד ממנו והצורך לשרוד עיצב אותנו בהתאם, הרי שכיום 90% מהאנשים נמצאים 90% מהזמן בתוך מבנים. "אולם הצרכים הפיזיים והקוגניטיביים שלנו לא השתנו בהתאם. שהייה ארוכה במבנים, חוסר תנועה, חשיפה ארוכה למסכים ועוד, יוצרים לחץ ותחלואה. הביופיליה מציעה פתרונות הנתמכים במחקרים רבים - כיצד לתכנן ולבנות את המרחב הבנוי".

sheen-shitof

עוד באותו נושא

המשרדים המעוצבים שעכשיו הייתם שמחים לעבוד בהם

בשיתוף ARCDB
עיצוב ביופליה, אדריכל הנוף אופיר שטלצר. יח"צ,
"הביופיליה מציעה פתרונות הנתמכים במחקרים רבים - כיצד לתכנן ולבנות את המרחב הבנוי"/יח"צ

אופיר אומר שהעיצוב הביופילי מגדיל את התפוקה והתפקוד של העובדים ומשרה תחושת נינוחות. לרוב עיצוב ביופילי משלים ומשתלב עם בנייה ירוקה, אור טבעי, אוויר צח, עולם דימויים טבעי, חשיבה על מבנה חברתי ועקרונות הארגון, יוצרים תנאים אולטימטיביים שמספקים נינוחות גם בתוך הבית או בתוך המשרד. מחקרים בעולם מצביעים על שיפור קוגניטיבי ושיפור בבריאות כאשר אדם נמצא בחלל המותאם לצרכים שלנו".

לדבריו, אפשר להשתמש במגוון פתרונות כאשר יש קשר הדוק בין ביופיליה לבנייה ירוקה. "לתכנון הנוף ולצמחייה השפעה רבה. כך למשל, אם אשתול עץ משיר בצד דרומי הרי שהוא יצל בקיץ ויאפשר חדירה של שמש בחורף ויתאפשר חימום פאסיבי בבית. גם שיטות פעולה אורגניות ואקולוגיות תורמות לסביבה בריאה יותר".

עיצוב ביופליה, אדריכל הנוף אופיר שטלצר. יח"צ,
"לתכנון הנוף ולצמחייה השפעה רבה. שיטות פעולה אורגניות ואקולוגיות תורמות לסביבה בריאה יותר"/יח"צ

במשרדים, הוא אומר, העבודה שלו עם אדריכלים וצוותי עיצוב הם להשפיע ברמת בחירת מערכות מיזוג האוויר. "אפשר להכניס אוויר ברמה גבוה יותר ולבצע טיהור אוויר שתורם משמעותית לתפקוד של העובדים כמו גם בחירת חומרים טבעיים נושמים (ללא VOC) והכנסת צמחייה מתאימה למשרד. הכנסת מערכות חיים כמו אקווריום ועד דימויים של טבע. קשר עם החוץ ועוד. אני מאמין שזה לא שאלה של תקציב, אלא שאלה של חשיבה. הדגש הוא על יצירת רווחה ונוחות ממריצה ומשפרת יכולות.

עיצוב ביופליה, אדריכל הנוף אופיר שטלצר. יח"צ,
"זו לא שאלה של תקציב, אלא שאלה של חשיבה"/יח"צ

"כל פרוייקט יש להתאים לערכים של הארגון, ליושרה ולמבנה החברתי, ביחד ניצור סביבת עבודה בריאה וחיונית. הערכים יבואו לידי ביטוי בפתרונות יצירתיים והתאמת המרחב לצרכי הארגון והעובדים בדרך שתיצור חוויה אסתטית ופרודוקטיבית יותר בסביבות מגורים", מדגיש אופיר, בהן אפשר ליצור גינון אקולוגי אורגני המשתלב בצורה הוליסטית עם החללים הנושקים לגינה. גגות ומרפסות נהנות ממגוון אפשרויות רחב מאוד ליצירת מרחב מזמין בריא ומהנה".

בפנים הבית אופיר מציע שירות חדשני, התאמה מקצועית של צמחי פנים ומגוון פתרונות הנותנים מענה לצורך הטבוע בכל אחת ואחד בחיבור לטבע.

לעבודות נוספות של אדריכל הנוף אופיר שטלצר

בשיתוף ARCDB, בשיתוף ARCDB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully