וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק סטייט אוף מיינד: שכורה ומעוצבת בהשראת התפוח הגדול

4.4.2019 / 7:13

בני משפחת גוראל חזרו משהות ארוכה בניו יורק הישר אל מרכז תל אביב. את דירתם השכורה הם עיצבו במראה אורבני לא מתאמץ, המשלב בין חספוס תעשייתי לאווירה ביתית ומזמינה. כך זה נראה מבפנים

שכורות ומעוצבות עידן וענת גוראל. ראובן קסטרו
110 מ"ר של תאורה טבעית, פריטים שהדיירים אוהבים ושיק לא מתאמץ/ראובן קסטרו

לאן הגענו
רחוב בלוך בתל אביב, לדירת 4 חדרים בגודל 110 מ"ר.

כאן גרים
משפחת גוראל: ענת (37), עידן (35), נרי (5) ואינדי (שנה ו-10 חודשים). שורשיה של המשפחה הולכים 11 שנים אחורה, לפושקר שבהודו, שם הכירו עידן וענת במהלך טיול. מאז הם הספיקו להסתובב לא מעט בעולם ואף להתגורר בניו יורק, ממנה חזרו באוגוסט האחרון אחרי שהות של 6 שנים. בימים אלה עובד עידן בחברת הסטרטאפ "Dynamic Yield" כראש צוות אסטרטגיית לקוחות, בזמן שענת לוקחת חלק בתכנית של עיריית תל אביב להסבת אקדמאים להוראה. "אחרי לימודי דוקטורט בסוציולוגיה ומגדר, החלטתי שאני רוצה להיכנס למערכת החינוך ולהתחיל מהשטח", היא מסבירה. עד אז מחנכים היא ועידן בעיקר את ילדיהם נרי ואינדי ואת ניקו הכלבה, בת ה-10. יחד הם אוהבים ללכת לים, לטייל, לראות הצגות וסרטים ולבלות בחיק חברים ומשפחה.

שכורות ומעוצבות עידן וענת גוראל. ראובן קסטרו
מרבית הרהיטים הגיעו עם בני המשפחה מניו יורק. מבט לסלון/ראובן קסטרו

יגעת ומצאת
כ-3 חודשים לפני שחזרו מניו יורק התחילו בני הזוג לחפש תשתית מגורים שתקבל את פניהם בארץ. "חיפשנו המון באתרים, בפייסבוק, דרך חברים. באיזשהו שלב הבנו שיהיה מאוד לא פשוט למצוא דירה בשלט רחוק ועוד בתל אביב", הם נזכרים. "למזלנו הרב התפנתה דירה של המשפחה בטיימינג מושלם וזו היתה הצלה מבחינתנו".

עוד באותו נושא

שכורות ומעוצבות: לגור מתחת לפני הקרקע, להרגיש בעננים

לכתבה המלאה
שכורות ומעוצבות עידן וענת גוראל. ראובן קסטרו
קיר ירוק בפינת האוכל, מכניס תחושה רעננה אל תוך הבית/ראובן קסטרו

הום סטיילינג
הפעולה הראשונה שנעשתה עם כניסת הדיירים לביתם החדש, הייתה הסרת התריסים הישנים, מה שאיפשר לשפע של תאורה טבעית לחדור אל תוך הבית דרך החלונות הגדולים. "חוץ מהתאורה, יש ממש תחושה של בית על העץ, אנחנו בגובה של העצים ונכנס לכאן הרבה ירוק, ששנינו מאוד אוהבים", מסביר עידן. את המראה הרענן של החוץ הם ביקשו להכניס גם אל תוך הדירה ויצרו לצד פינת האוכל קיר ירוק, בעזרת רשת עליה נתלו עציצים ואדניות. גם ברמת התאורה, ביקשו הדיירים לתגבר את האור הטבעי בתאורת פנים ייחודית. מכיוון שהדירה ישנה ולא היו בה נקודות חשמל בתקרה, הם בחרו בפתרון יצירתי של כבל עם נורות גרילנדה, אותו הם תלו לכל אורכה של התקרה בסלון.

שכורות ומעוצבות עידן וענת גוראל. ראובן קסטרו
נוף עתיר עצים, מייצר תחושה בקרב הדיירים של בית על העץ/ראובן קסטרו

את ההשראה להלבשת הבית הם ספגו בניו יורק, משם הביאו את מרבית הרהיטים והפריטים, שחוברים לכדי מראה אורבני עם נגיעות מתועשות. כחלק מאורח החיים הדינמי של המשפחה, רבים מהפריטים כאן מודולריים וביניהם אפשר למצוא שידה שבנה עידן מארגזי עץ וצינורות מתכת, כמו גם יחידת מדפים מרשת מתכתית עליה מוקמו אקססוריז אהובים עם קריצה לעבר. "חשוב לנו שהבית ישקף חוויות שעברנו ודברים שאנחנו אוהבים. מאחורי כל תמונה בבית יש רעיון שקשור לחיים שלנו - מפת אופניים של ניו יורק על הדפס של העיר, צילומים ישנים של תל אביב וכו'". כדי לאפשר גם לדיירים הצעירים מרחב עם חוויות משלהם, יצרו ההורים פינה המיועדת למשחק, בסלון. "הרעיון היה ליצור אזור שיהיה להם כיף ונעים, מבלי שזה ישתלט על הסלון ברמה העיצובית".

שכורות ומעוצבות עידן וענת גוראל. ראובן קסטרו
גם הדיירים הצעירים קיבלו פינה משלהם בסלון/ראובן קסטרו

מלבד הנישה בסלון, קיבל כל ילד ממלכה משלו. בחדרו של נרי למשל, גיטרה ואורגן חשמלי מספרים שגדל כאן מוזיקאי בהתהוות. מלבד התחביב המוזיקלי אוהב האמן הצעיר גם לצייר ולשחק ולכן צויד חדרו בכוורת לאחסון צעצועים, כמו גם מיטה עם ארגז מצעים נגיש המאפשר חלל אחסון נוסף. את פלטת הצבעים החביבה על הוריו הכוללת הרבה אפור, אפשר למצוא גם כאן וגם בחדרה של אינדי, בו שולבו גם גוונים פסטליים רכים. מיטה מעץ, כורסת הנקה שעשתה את כל הדרך מניו יורק וטקסטיל בהדפסים גיאומטריים, יוצרים בחדרה של הדיירת הרכה בשנים, מראה נעים ומזמין.

שכורות ומעוצבות עידן וענת גוראל. ראובן קסטרו
חלל שמספר על אהבה למוזיקה כבר מגיל צעיר. חדרו של נרי/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות עידן וענת גוראל. ראובן קסטרו
גוונים פסטליים והדפסים גיאומטריים בחדרה של אינדי/ראובן קסטרו

בחדר השינה של ענת ועידן מככבים שלל אלמנטים מעץ, שמשתלבים היטב עם רצפת הפרקט. "עשינו לא מזמן סדנת נגרות שבנינו בה כמה דברים וביניהם את הבסיס של גופי התאורה משני צדי המיטה. מתחת לכל אחד מהם תלינו ארגז עץ במקום שידה, יש בזה משהו מודולרי ונוח". פונקציה נוספת שבחרו השניים למקם בחדר השינה, היא פינת העבודה של ענת. גם כאן, נבחר שולחן עבודה פרקטי ומודולרי, שיכול להתאים למיקומים שונים בעת הצורך. את המראה הפשוט והחמים השורר כאן, משלימים מצעים משובצים שמתכתבים עם הלוק הכללי.

שכורות ומעוצבות עידן וענת גוראל. ראובן קסטרו
רצפת פרקט, מצעים משובצים והרבה אלמנטים מעץ. חדר השינה של הזוג/ראובן קסטרו

מוציאים חוזה
שכ"ד - 7,500 שקלים לחודש. ארנונה - 800 שקלים לחודשיים. חשמל - 600 שקלים לחודשיים.

פאנלים
"אני מאוד מקפידה על סדר וניקיון ובני הבית נאלצים להתגמש בהתאם", ענת צוחקת. "אני כן מאפשרת בלאגן אבל תמיד נסדר וננקה אחרי". גם ניקו הכלבה מותירה אחריה שובל של בלאגן הכולל בעיקר שערות ולכן שואב האבק מופעל בבית משפחת גוראל על בסיס יומיומי.

שכורות ומעוצבות עידן וענת גוראל. ראובן קסטרו
הוא מכין כאן חומוס ושקשוק, היא אופה עוגות. המטבח/ראובן קסטרו

דו"ח מקרר
אחת מהעדפותיהם הקולינריות הבולטות של הדיירים נתונה לירקות וכחלק מכך אחת לשבועיים מגיע אליהם משלוח עשיר בירקות אורגניים, המהווים בסיס לרבים מהתבשילים שלהם. שניהם אוהבים ולבשל ולארח, עידן הוא מלך החומוס והשקשוקה של הבית (ולעתים גם מפתיע במנות מפונפנות), בזמן שענת מרבה לאפות. במקרר הביתי יש תמיד חלב אורגני, חלב אורז, יין, גבינות וירקות.

עתידות
מכיוון שבניין המגורים מיועד להליך של פינוי בינוי, ייאלצו בני המשפחה לעזוב את דירתם בשלב כלשהו בשנים הקרובות. "אנחנו עוד לא יודעים מתי זה יקרה אבל מבחינתנו נישאר כאן כל עוד אנחנו יכולים. כשנצטרך לעבור, אנחנו מקווים שזה יהיה לדירה משלנו, כשההעדפה היא להישאר בתל אביב. אנחנו מאוד אוהבים את העיר".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com
רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

שכורות ומעוצבות עידן וענת גוראל. ראובן קסטרו
כל תמונה בבית משקפת חוויות או רעיונות של הדיירים/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות עידן וענת גוראל. ראובן קסטרו
ניקו הכלבה מדגמנת שנת ישרים במקומה הקבוע בסלון/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות עידן וענת גוראל. ראובן קסטרו
הכירו בהודו לפני 11 שנים ומאז מרבים להסתובב בעולם. ענת ועידן/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות עידן וענת גוראל. ראובן קסטרו
בחדר הזוג- מתלה תכשיטים שענת עיצבה וצבעה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully