וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורות ומעוצבות: לגור מתחת לפני הקרקע, להרגיש בעננים

28.3.2019 / 7:26

תשכחו מכל מה שחשבתם על דירות פרטר הממוקמות מתחת לפני הקרקע. הדיירת הבאה הצליחה להפוך את דירתה השכורה לסביבת מגורים מוארת, מאווררת ומלאת סטייל, המתעלה על לא מעט דירות בגורדי שחקים

שכורות ומעוצבות דירת פרטר שירה ברקת. ראובן קסטרו
נגיעות עיצוביות מהעולם הנורדי שולבו בחלל. מבט לסלון/ראובן קסטרו

לאן הגענו
רחוב אסתר המלכה בתל אביב, לדירת 3 חדרים בגודל 65 מ"ר.

כאן גרים
שירה ברקת (29), קצינה בדרגת רב סרן בצה"ל. "אני בצבא כבר 10 שנים, בעצם מעולם לא השתחררתי", היא צוחקת. "מה שמשאיר אותי זה תחושת הסיפוק הגדולה והתרומה למערכת, זה תפקיד מאוד אינטנסיבי אבל התגמול הרגשי שווה את זה". במקביל לשירות הצה"לי, הצליחה הדיירת לג'נגל בין שני תארים: הראשון בייעוץ ארגוני והשני במדעי החברה, כשבין לבין היא מקפידה להכניס ללו"ז הצפוף גם גיחות לחו"ל. "לפחות כמה פעמים בשנה אני צריכה את הפסק זמן הזה ואני אוהבת לבלות אותו ביעדים שווים", היא מכריזה. "אבל אני גם אוהבת לחזור. כמי שנולדה וגדלה במטולה, המעבר לתל אביב היה קצת שוק בהתחלה, אבל כמו כולם גם אני התאהבתי ומאז אני נהנית מהעיר וממה שיש לה להציע".

שכורות ומעוצבות דירת פרטר שירה ברקת. ראובן קסטרו
רצפת פרקט משרה אווירה חמימה ומתכתבת עם פלטות העץ במטבח/ראובן קסטרו

יגעת ומצאת
את המעבר לדירה הנוכחית עשתה שירה עם בן זוגה לשעבר, לפני שנה וחצי. "היינו בחיפושים אינטנסיביים במשך חודשיים כי לי היה מאוד חשוב למצוא דירה משופצת, במיקום טוב, שתהיה גם במחיר ריאלי. בסופו של דבר הגענו לכאן דרך מודעה בפייסבוק ואחרי סיור של 2 דק' בדירה כבר נתנו צ'ק ערבות למתווך".

הום סטיילינג
אחד האתגרים הגדולים שניצבו בפני שירה בשלב המעבר, היה הפיכתה של דירת הפרטר (הממוקמת מספר מדרגות מתחת לאדמה) למוארת, מרווחת ו"נושמת" ככל הניתן. לצורך כך היא החליטה להשאיר את חלונות הזכוכית הפונים למרפסת חשופים, ללא ווילון, מתוך כוונה לייצר תחושת מרחב והמשכיות בין הפנים והחוץ. בכל הקשור להלבשת הבית, עוצב החלל בסימן נורדי המשלב בין אלמנטים מעץ, רהיטים לבנים ופלטת גוונים קרירים כמו תכלת וירקרק. "הפרקט בדירה יוצר תחושת חמימות גדולה שאני מאוד אוהבת, אבל באותה מידה גם רציתי לאזן ולשחק עם חומרים ומוטיבים מחוספסים יותר, כמו מתכת למשל". שלישיית מדפי מתכת דומיננטית המקשטת את קיר הסלון ולצדה עמוד בטון שנותר חשוף, מספקים את המראה לו כיוונה הדיירת.

עוד באותו נושא

עולה עולה: שכורה וקוסמופוליטית בנווה צדק

לכתבה המלאה
שכורות ומעוצבות דירת פרטר שירה ברקת. ראובן קסטרו
עם כניסתה אל הדירה, הוסיפה שירה אי במרכז המטבח/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות דירת פרטר שירה ברקת. ראובן קסטרו
החלונות נותרו חשופים כדי ליצור המשכיות בין הפנים והחוץ/ראובן קסטרו

על אף שהדירה שופצה טרם כניסת הדיירים, המטבח כלל באותו שלב יחידת ארונות ושיש בלבד. "היה לי ברור שיש כאן עוד דברים להכניס אם רוצים מטבח פעיל ולכן בהסכמת בעל הדירה ובמימונו, רכשתי קלאפה שנתלתה מעל השיש ואי הניצב במרכז החלל. מעבר לזה שהוא הפך למקום ישיבה מרכזי לאכילה, הוא גם מספק שטח עבודה וחלל לאחסון, מה שהיה ממש הכרחי". בכדי לשמור על מראה אחיד ונקי, נבחרו מכשירי חשמל כסופים תואמים. בתוך נישה ייעודית מיקמה הדיירת מכונת כביסה, טוסטר אובן ומיקרוגל, ביניהם מפרידות פלטות עץ שמטרתן למנוע עומס ובלגן בעיניים.

שכורות ומעוצבות דירת פרטר שירה ברקת. ראובן קסטרו
בכדי ליצור תחושה מרגיעה ונקייה, נבחרו פריטים בגוונים בהירים. חדר השינה/ראובן קסטרו

את חדר השינה שלה עיצבה שירה בסימן נקי ומינימליסטי, מתוך רצון לייצר מרחב מרגיע ואוורירי. "כמעט כל הרהיטים לבנים אבל כן רציתי נגיעות של אפור ותכלת שיתכתבו עם פלטת הצבעים הכללית של הבית", היא מסבירה. "המצעים תמיד באפור ולבן וכך גם הפריטים שתליתי על סולם הבמבוק". את זריקת הצבע שהיתה חסרה לה היא בחרה למקם על הקיר שמחוץ לחדר, בדמותו של קולאז' צילומים שקיבלה מחבר ומסגרה. "זה אולי הספוט היחיד בבית שיש בו צבעים זועקים יותר ואני ממש בסדר עם זה".

שכורות ומעוצבות דירת פרטר שירה ברקת. ראובן קסטרו
ריבוי פרטי טקסטיל, לצד תאורה חמימה, יוצרים אווירה נעימה וביתית/ראובן קסטרו

מוציאים חוזה
שכ"ד - 6,000 שקלים בחודש. ארנונה - 450 שקלים לחודשיים. חשמל - 500 שקלים לחודשיים.

פאנלים
כחובבת ניקיון מושבעת, מחזיקה שירה בביתה זה לצד זה איירובוט ושואב אבק רגיל. "אני מטאטאת ושואבת כאן כמעט כל יום", מספרת הדיירת החרוצה, "ובסופי שבוע עושה ניקיון יסודי וכביסות. אני אמנם כמעט לא נמצאת פה במהלך היום אבל אוהבת לחזור לבית מסודר ונקי".

שכורות ומעוצבות דירת פרטר שירה ברקת. ראובן קסטרו
עמוד בטון חשוף, מוסיף חספוס למראה הכללי וקולאז' צילומים מכניס זריקת צבע לחלל/ראובן קסטרו

דו"ח מקרר
"עניין האוכל הוא נושא קצת רגיש", שירה מתוודה בחיוך, "בגלל שאני חוזרת הביתה רק בשעות הערב המאוחרות אני אוכלת בעיקר בחוץ, והרבה שטויות". כדי לחפות על תרבות האכילה החפוזה, מדי שישי מקפידות היא ואחותה הצעירה שגרה בשכנות, לבשל את מיטב המטעמים הפרסיים שלמדו מאמן. במקרר נמצאים דרך קבע יין, המספק לדיירת כוס קבועה בסוף יום עמוס, לצד משקאות קלים ומעדנים.

עתידות
בעקבות ההשקעה המרובה בעיצוב וארגון הדירה, שירה מרגישה שהיא "בית לכל דבר" עבורה. לאחרונה התבשרה שבעל הדירה צפוי למכור את הנכס ובמידה והקונה ירצה לעבור לגור בו, תיאלץ לצערה לעזוב. "אני ממש מקווה שזה לא יקרה ומנסה להתרכז בליהנות מכל העבודה שעשיתי כאן. זה נכון ששכר הדירה גבוה אבל להגיע הביתה בסוף יום לבית כזה, זה הנחת שלי".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com
רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

שכורות ומעוצבות דירת פרטר שירה ברקת. ראובן קסטרו
הדיירת שילבה אלמנטים ממתכת, מתוך כוונה לאזן את המראה הרך של הסלון/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות דירת פרטר שירה ברקת. ראובן קסטרו
פרינטים בהשראת המראה הנורדי, מקשטים את קיר הסלון/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות דירת פרטר שירה ברקת. ראובן קסטרו
אקססוריז עדינים על שולחן הקפה/ראובן קסטרו
שכורות ומעוצבות דירת פרטר שירה ברקת. באדיבות המצולמים
קצינה בדרגת רב סרן ביום, טיפוס ביתי בלילה. שירה ברקת/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully