וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מיתוסים בעיצוב הסלון שאתם חייבים לשבור

עיצבתם, השקעתם, עשיתם הכל נכון ואתם עדיין לא שלמים עם התוצאה כי משהו חמקמק אך מהותי חסר בסלון שלכם? אנחנו כאן כדי לעזור לכם להעז ללכת נגד "החוקים" ולמצוא את הקסם

שבירת מיתוסים בעיצוב הסלון. יח"צ,
העזה ופתיחות הם הסוד האמיתי לעיצוב הסלון שבאמת ישקף אתכם/יח"צ

בואו נדבר רגע על משהו חשוב באמת - הסלון שלכם. בדרך כלל זהו החלל הראשון בבית אליו נכנסים ועבור האורחים שלכם הוא שחקן מפתח ביצירת הרושם הראשוני וקובע גם את הטון עבור יתר הבית. לעיתים אתם משקיעים את לבכם ואת נשמתכם בעיצובו, רק כדי לגלות בסוף שמשהו עדיין חסר. יכול להיות שהוא יפה, טרנדי וניטרלי, אבל מה שחסר בו באמת זה... קצת אישיות. שלא כמו אצל בני אדם שלא יכולים לייצר אישיות ואופי יש מאין, כשמדובר על עיצוב הסלון כל מה שדרוש לעיתים הוא ההעזה לשים בצד את כל מה שאתם חושבים שהוא "נכון" ולשבור כמה חוקים בלתי כתובים, שהתקבעו אצל רבים בתודעה, בצדק או שלא. בואו לשבור איתנו כמה מיתוסים.

מיתוס: אל תשתמשו בצבע כהה על קירות חדר קטן

שבירת מיתוסים בעיצוב הסלון. יח"צ,
בניגוד לאינטואציה, קירות כהים למעשה מייצרים תחושה של חלל גדול יותר/יח"צ

אם החדר איתו אתם מתמודדים קטן במיוחד, קיימת נטייה לחשוב שצבע כהה על הקירות יגרום לו להרגיש קטן יותר. אך על אף שזה נראה מנוגד לאינטואיציה, ההיפך הוא הנכון והצבע הכהה יכול למעשה להפוך את החלל הקטן לכזה שמרגיש גדול יותר. צבע כהה מטשטש את גבולות החדר ומקשה על הערכת גודלו הממשי של החלל. דמיינו במה של תיאטרון: יש סיבה לקיומם של וילונות הקטיפה השחורים שמקיפים אותה, בגללם הקהל לא יכול להעריך עד כמה גדול השטח. כך יהיה גם בסלון הכהה החדש שלכם.

עוד באותו נושא

אמנית משחזרת ציורים מפורסמים עם וואשי טייפ

לכתבה המלאה

מיתוס: השטיח חייב להיות ב"גודל הנכון"

שבירת מיתוסים בעיצוב הסלון. יח"צ,
הנוכחות הדומיננטית של השטיח תפצה על הגודל שלו/יח"צ

בחדר עם הסידור הסטנדרטי של ספה, שולחן קפה וכורסאות, קיימת תפיסה שהשטיח צריך לתפוס את השטח שביניהם, כשהרגליים הקדמיות של רהיטי הישיבה צריכות לנוח על השטיח. אבל מה אם מצאתם שטיח קטן ונהדר, שכבש אתכם מהרגע הראשון והוא גם במחיר המתאים? אל תהססו ונסו לשלב אותו בסלון, במיוחד אם יש לו פטרן או צבעים בולטים. צבעים והדפסים מסוימים, במיוחד בשילוב הנכון עם אובייקטים אחרים בחדר, יגרמו לכם לשכוח את חסרון הגודל של השטיח. לא, הגודל לא באמת קובע.

מיתוס: התקרה חייבת להיות לבנה

שבירת מיתוסים בעיצוב הסלון. יח"צ,
תקרה בגוון כהה - לפעמים גבולות לא ברורים זה דווקא דבר טוב/יח"צ

אמנם זה נכון שתקרות לבנות משקפות אור והופכות חדרים לבהירים יותר, אך לעתים צביעת התקרה בגוון כהה וטשטוש הגבול בינה לבין הקירות הכהים (שכבר יש לכם, אחרי שקראתם את הסעיף הראשון בכתבה) יכול לגרום לחלל להרגיש גדול יותר, בהיעדר הגבול המובהק בין הקירות והתקרה יכול לגרום לחלל להרגיש גדול יותר. אם אתם מרגישים נועזים יותר, אפשר להתנסות אפילו להתנסות בהדבקת טפט מעל ראשכם. הוספת טפט שניתן להסרה קלה יכול להוסיף עניין לסלון שאין בו עניין עיצובי מיוחד, ויצירת מוקד תשומת הלב דווקא התקרה היא דרך זולה ופשוטה יותר.

מיתוס: אל תעמיסו על החלל

שבירת מיתוסים בעיצוב הסלון. יח"צ,
יותר זה יותר - אל תחששו להקיף את עצמכם בפריטים וצבעים רבים שיספרו את הסיפור שלכם/יח"צ

כשמדובר בעיצוב הסלון שלכם, נסו להתרחק מחוקי המינימליזם והעזו לפנות דווקא אל הגישה המקסימליסטית. לעתים יותר זה יותר - השתמשו ביותר פריטים, יותר פטרנים ויותר צבעים נועזים. אל תדבקו בהתאמה צבעונית מושלמת ותנו לטעם האישי שלכם ולתגובה הטבעית שלכם לצבע כזה או אחר להוביל את הדרך בבחירת הדקורציה שתקיף אתכם.

מיתוס: ערבוב פטרנים אסור בתכלית האיסור

שבירת מיתוסים בעיצוב הסלון. יח"צ,
בניגוד למקובל לחשוב, פטרנים שונים חיים בשלום אחד עם השני/יח"צ

רבים מאיתנו עדיין מאמינים שערבוב פטרנים שונים בחלל החדר אסור וכי אנחנו צריכים להיצמד לסוג פטרן אחד או פלטת צבעים ניטרלית. אולם, הוספת פטרנים שונים היא דרך מהנה ופשוטה ליצירת מרחב מחייה ייחודי ונועז אליו תאהבו לחזור בסוף היום. נסו לשלב בין פטרן אחד גדול ודומיננטי עם כמה דגשים קטנים בצורת פטרנים אחרים הדומים באופי, או שני פטרנים שונים בעלי צבע דומה. אל תחששו מה-MIX & MATCH של ההדפסים בסלון בבדי השמיכות, הכריות, ואפילו ריפוד הספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully