וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהיו חכמים: אז כמה נכון להשקיע בדירה שכורה?

משכירים? שוכרים? לא משנה באיזה צד של המתרס אתם, בכל הנוגע לדירות שכורות תמיד עולות אותן השאלות: מצד המשכירים - עד כמה כדאי להשקיע בנכס בו אינם גרים ומצד השוכרים - עד כמה נכון להשקיע בבית בו יגורו רק פרק זמן מוגבל. מבולבלים? אל דאגה, כל הפתרונים - אצלנו

שינויים בעולם הדירות השכורות. שי אפשטיין,
שינויים בעולם הדירות השכורות/שי אפשטיין

שוק הנדל"ן בקיפאון? תלוי את מי שואלים. ככל שזה נוגע לשוק השכירות העסקים כרגיל. אם עד לא מזמן התרגלנו לדירות שכורות לא מגרות בלשון המעטה, לאחרונה גם בעלי הנכסים מבינים את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בשיפוץ ואיבזור דירות שמיועדות להשכרה. השוכר הישראלי מצביע ברגליים ובאופן טבעי באיזורים בהם יש יותר היצע מביקוש הוא יעדיף לבחור בדירה נעימה, מושקעת ולרוב אף יסכים לשלם יותר.

אם אתם עומדים בפני שכירת דירה, אל תוותרו על החלום להפוך אותה לבית. לדברי מעצבת הפנים מיטל צימבר, מגורים בדירה שכורה לא בהכרח צריכים להרגיש תלושים. אפשר בקלות ובסכומים לא מאוד גבוהים להפוך את המרחב לביתי ואישי. מומלץ לפני הכל לבחור בריהוט ורסטילי, במידות סטנדרטיות ובמראה יחסית קלאסי שיקלו על שילובם גם בדירה הבאה. את הטאצ' האישי מומלץ לתת באיבזור. כדי ליצור בית בעל אמירה משלכם, מומלץ לעבוד בשיטת ה-mix and match ולרכוש רהיטים ואקססוריז ממספר מקומות ובכך להשיג מראה שלא יראו בבית אחר. מומלץ לא לקנות את כולם ברשת גדולה ולשלב שטיחים, אגרטלים, תמונות וכו' שאספתם ממקומות שונים בעולם וכך להחדיר סטייל אישי שמספר את סיפורם של דיירי הבית".

שינויים בעולם הדירות השכורות. אלעד גונן,
שינויים בעולם הדירות השכורות/אלעד גונן

למרות רצונם הטוב של המשכירים, חלק מהדירות המוצעות בשוק עדיין צפופות ולא תמיד עולות בקנה אחד עם התכולה איתם מגיעים השוכרים, כך שלא נוכל ליצור חדר או פינת עבודה או נמצא מספיק מקומות אחסון, מקום לצעצועים של הילדים ואפילו מקום לשידה לצד המיטה. "במקרים כאלה נדרשת חשיבה יצירתית שתעזור למצוא מקום גם כשאין", מסבירה צימבר. "ניתן לתלות בחללים צרים מראות גדולות ודקורטיביות שיוצרות תחושה של מרחב, לצד המיטה אפשר להתקין מדף מינימליסטי נשלף ובדירה, או בית עם גרם מדרגות, אפשר לנצל את החלל שתחתיו לפינת עבודה. את האופניים אפשר לתלות על הקיר וכך להפוך אותו לקיר כוח יצירתי ועוד".

עוד באותו נושא

לשדרג ובזול: המטבח השכור לא חייב להיות מגעיל

לכתבה המלאה
שינויים בעולם הדירות השכורות. אלעד גונן,
שינויים בעולם הדירות השכורות/אלעד גונן

באופן טבעי בעלי הדירה דורשים להחזירה בתום תקופת השכירות מסוידת בלי חורים בקירות. כשמשקיעים ברכישת פריטים כמו מתלה מגבות, מתקן לסבונים, או מתקן לנייר טואלט חשוב שנוכל לקחת אותם אתנו הלאה ולכן מומלץ לבחור בפריטים שמתחברים לקיר בהדבקה, ולא בקדיחה. לאלה שחייבים תמונות על הקירות, מומלץ להעמיד תמונה אחת גדולה ומרשימה על הריצפה שנשענת על הקיר ותהפוך למוקד כוח בחלל. אופציה נוספת היא לעבוד עם תמונות קטנות בתוך מסגרת עם רגלית אחורית ולהציב אותן על מדפים קיימים, שידת הטלוויזיה, לצד המיטה וכיוב'. זוהי עוד דרך מעולה להוסיף מימד פרסונלי לחלל"

שינויים בעולם הדירות השכורות. אלעד גונן,
שינויים בעולם הדירות השכורות/אלעד גונן

ולאלה ש'נפלו' על דירה בה חדרי הרחצה לא משופצים ממליצה צימבר לבדוק את מצבם ועל פי זה להחליט. "לעתים מספיק להחליף את הכיור", היא מסבירה. "ניתן לרכוש בהשקעה לא גדולה ארון כיור בכמה מאות שקלים שגם יחדש את מראה החלל וגם יהווה מקום נוסף לאחסון".

שינויים בעולם הדירות השכורות. אלעד גונן,
שינויים בעולם הדירות השכורות/אלעד גונן

גם בצד השני של המתרס, בקרב משכירי הדירות, רמת ההשקעה השתנתה. לדברי מעצבת הפנים אולה אלישר, כמובן שלא מדובר בשיפוץ טוטאלי ולרוב יש הגבלות תקציב ברורות: "בעלי הדירות והבתים מגיעים מאוד מפוכחים. הם מבינים את הערך המוסף בהשקעה נקודתית שתעזור להם להשכיר את הנכס בקלות ולטווח הארוך תכסה את עצמה", היא מסבירה.

שינויים בעולם הדירות השכורות. שי אפשטיין,
שינויים בעולם הדירות השכורות/שי אפשטיין

לדבריה, "במרבית המקרים בעלי הנכסים יעדיפו חלוקת דירה סטנדרטית ,כזו שתתאים לאחוז גבוה מקרב השוכרים הפוטנציאלים. לרוב מדובר בדירות הכוללות סלון ו- 2 או 3 חדרי שינה. עיקר ההשקעה היא קוסמטית וזה בדיוק מה שעושה את ההבדל. דירות מעוצבות יהנו מביקוש גבוה וכן יושכרו במהירות בדמי שכירות גבוהים. לאחר שבעל הנכס השקיע בדירה הסבירות היא שהיא תיחטף מהר. גם כך ההשקעה בדירה היא לטובת בעל הנכס שייהנה מפירות השיפוץ גם כאשר בעוד מספר שנים יתחלפו השוכרים".

שינויים בעולם הדירות השכורות. שי אפשטיין,
שינויים בעולם הדירות השכורות/שי אפשטיין

בשנים האחרונות חלק לא מבוטל מבעלי הנכסים משקיעים בפריסת פרקט לא רק בחלל הציבורי אלה גם בחדרים. "הפרקט יוצר אווירה חמימה ונינוחה וזה בדיוק מה שמחפשים השוכרים- להרגיש בבית", מסבירה אלישר.

המטבח הפך בעשורים האחרונים למרכז הבית הישראלי והמצב אינו שונה בקרב השוכרים. "אנחנו הישראלים אוהבים להיות במטבח, להכין שיעורים במטבח, לבלות, ולארח ובדירות ישנות שתוכננו לפני20-30 שנה מרבית המטבחים ממוקמים בחלל סגור וללא אי", מסבירה אלישר. "אחד השינויים הגדולים שכן נראה בדירות אלה הוא ניסיון לפתוח ולחבר בין החללים על מנת ליצור אופן ספייס ללא הפרדה בין הסלון למטבח. האי לרוב הוא מרכז הבית ועבור מרביתנו הוא מהווה תחליף לסלון של פעם. האי הוא רהיט, שאינו דורש שינוי דרמטי, שרק נדרש עבורו מספיק מקום במטבח".

שינויים בעולם הדירות השכורות. שי אפשטיין,
שינויים בעולם הדירות השכורות/שי אפשטיין

חדרי הרחצה גם הם הפכו לאחד ממוקדי ההשקעה המרכזיים בדירות הללו. "במרבית הדירות כן משקיעים ומחליפים כלים סניטריים כדי שהמראה יהיה נקי וחדש יותר", מסבירה אלישר. "לעתים אין צורך להחליף קרמיקה, אלא לשים על החיפויים הקיימים טפטים עמידים בלחות. מחיר החלפת כלים סניטריים - החל מ 1500 ש"ח עבור אסלה ומיכל הדחה, כיור עם ארון יתחיל לרוב ב-1000ש"ח, מקלחון פרי סטנדינג - החל מ- 1200 ש"ח וכיוב'. אלו מחירים עבור מוצרים יחסית פשוטים וכמובן שהשמיים הם הגבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully