וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרצו לגור באסם? שכונה בשבדיה משנה את פני העיר

השכונה שעתידה לקום לא בדיוק מתיישבת עם מונח האורבניות שחקוק לרובנו בראש. בלי גריד קווי מסודר ופדאנטי, בלי בניינים מלבניים שבלוניים, כן עם בנייה טרומית חכמה, צורות ששאובות מאסמים קלאסיים של הכפרים הנורדיים וגינות ירוקות עשירות מסביב. הישתלט הכפר על העיר?

שכונה כפרית חדשה בשבדיה. טאם אנד וידגארד, אתר רשמי
שכונה כפרית חדשה בשבדיה/אתר רשמי, טאם אנד וידגארד

תכנית של שכונת מגורים חדשה שעתידה לקום בעיר גוטנבורג בשבדיה חושפת בתים צמודי קרקע גבוהים וצבעוניים שהם לא רק חמודים במיוחד, אלא גם מחביאים מאחוריהם ניסיון לשנות את התכנון העירוני המסורתי של שבדיה. לא עוד בתים זהים מסודרים בשורות פדנטיות, אלא חזרה למקורות ולכפריות הנורדית של בתים מוקפים גן ירוק ושכונות המשרות תחושה אורגנית וטבעית. השכונה העתידית גל גוטנבורג היא שכפול של שכונה זהה שכבר הוקמה לפני עשור בשטוקהולם, ועל תכנון השתיים חתום משרד האדריכלים השבדי "טאם אנד וידגארד" עטור הפרסים.

שם השכונות, "הכפר האנכי", רומז על המחשבה העיקרית שמאחורי התכניות. יצירת שכונה שמצד אחד מרגישה כפרית ואיטימית לדייריה ומושפעת בסגנונה מהאזורים הכפריים העתיקים של שבדיה, ומצד שני מסוגלת לאכלס כמות גבוהה של דיירים כמצופה משכונה בעיר גדולה - וזאת על ידי בנייה לגובה. שלא כמקובל באזור הזה של העיר, הבתים של הכפר האנכי יכילו כל אחד שלוש קומות, והם יהיו תחומים מסביבם בגן ירוק פרטי מוקף גדר חיה. הצורה שלהם מזכירה יותר אסם מודרני מאשר בית מגורים קלאסי, והם תוכננו בשני דגמים שונים.

השכונה היא חלק ממחוז חדש לגמרי שמוקם בגוטנבורג בשם ונדלשטרנד, סמוך לאגם לאנדווטר, ובבסיסו תכנית עירונית של דיור בר קיימא ידידותי לסביבה וחסכוני באנרגיה. הבניינים עצמם יוקמו בשיטת בנייה טרומית הפופולארית במדינה ובבסיסה הרעיון של הבאת חלקי הבניין המוכנים לאתר הבנייה והקמה זריזה שלהם במקום. בהתחלה' יוקמו בחלק הראשון של השכונה 17 בתים על שטח כולל של כ-2,500 מ"ר. אלה מאופיינים בצורות א-סימטריות של מעין פירמידות קטומות בקודקודן, עם חזיתות בצבעים שונים וחלונות גדולים ומרובעים.

עוד באותו נושא

לשדרג ובזול: המטבח השכור לא חייב להיות מגעיל

לכתבה המלאה

האזורים הציבוריים של הבניינים בכפר האנכי ימוקמו בקומת הקרקע הפתוחה של כל אחד מהמבנים, שם תוכננו מטבח, סלון ופינת אוכל. חללי המגורים מוקמו בשתי הקומות העליונות: הקומה השנייה כוללת חדר אמבטיה ושלושה חדרי שינה עם חלונות ענקיים המשקיפים על הנוף שמסביב, וחדר שינה רביעי מוקם בחלל לופט עם תקרה בגובה כפול. הבנייה לגובה אפשרה למתכנני השכונה להעניק יותר שטח ירוק לכל בניין ואלה מוזגו האחד בשני בקווים עגולים על מנת לשמור על תחושה אורגנית, ללא הפינות המאפיינות את הרחובות והבניינים בערים הגדולות.

המתכננים הדגישו כי פיזור הבניינים הא-סימטרי בשכונה נועד לשבור את התכנון הרווח באזור. "הרעיון הוא להציע אלטרנטיבה לטיפולוגיה של בתים מסודרים בשורות", מסרו אנשי טאם אנד וידגארד. "השכונה מציעה לכל יחידה גינה פרטית, תוך שמירה על צפיפות שהיא יעילה באותה מידה כמו זו של בתים סטנדרטיים".

שכונה כפרית חדשה בשבדיה. טאם אנד וידגארד, אתר רשמי
שכונה כפרית חדשה בשבדיה/אתר רשמי, טאם אנד וידגארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully