וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמסנו: הספרייה שהתעטפה בחזיתות פתיתי שלג

היא אחת הספריות הגדולות בקנדה כולה, ומעבר לפעילויות הלימודיות והחברתיות שבה, מנצנצת למרחקים בזכות חזיתות הזכוכית דמויות פתיתי שלג אווריריים. וזה עוד לפני שדיברנו על ההמתרחש בחללים הפנימיים המטורפים

הספרייה המרכזית החדשה של העיר קלגרי שבקנדה פתחה את שעריה לציבור, והמבנה החדש שנחנך אך לפני חודש כבר עשה לעצמו שם בשל האלגנטיות של עיצובו ותכנונו החסכוני באנרגיה. משרד האדריכלות הבינלאומי Snøhetta חבר עם חברת העיצוב הרב תחומית DIALOG, כדי ליצור את הסניף הראשי החדש של הספרייה הציבורית של קלגרי - אחת ממערכות הספריות הגדולות ביותר ביבשת. עטופה בחזית דינאמית מזוגגת, עם פטרן משתנה של ספק פוליגונים, ספק פתיתי שלג, מבנה הספרייה מספק 22,300 מטרים רבועים של שטח בסביבה עכשווית וידידותית.

הספרייה שממוקמת במרכז העיר נבנתה בהשקעה של 245 מיליון דולר מה שהפך אותה להשקעה הציבורית הגדולה ביותר של העיר מאז האולימפיאדה של 1988. המקום צפוי לקבל יותר מפי שניים מבקרים בשנה ולהפוך לחלל מוביל עבור מפגשים ציבוריים, עם אזורים המיועדים לאירועים חברתיים, לצד אלה המספקים מקומות קריאה ולמידה.

החלקים החיצוניים של המבנה תוכננו כדי לאפשר התכנסויות ציבוריות, עם אמפיתיאטרון וכיכר בכניסה, שמאחדת את מרכז העיר ואת איסט וילג', שתי שכונות שבעבר פוצלו על ידי קו של הרכבת הקלה שעבר ביניהן. הגיאומטריה ה"גבישית" של חזית הבניין בולטת באופן דרמטי בתוך המרקם העירוני, בעוד החזרי אור מהזכוכית של המבנה מושכים אליו את העין מרחוק.

עוד באותו נושא

מקובץ במחשב אל הכביש: האופנוע הראשון בעולם הודפס במלואו במדפסת תלת מימד

לכתבה המלאה

הספרייה מתפרשת על פני שש קומות ומצופה עץ בכל רחבי חלליה הפנימיים. הקומות מאורגנות על הספקטרום של "כיף" ו"רציני", עם פעילויות כמו ספריית ילדים שממוקמות בקומות התחתונות ואזורי המחקר השקטים וחדר קריאה מרכזי בקומות העליונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully