וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם נוף שאין לו מתחרים: הצעה להפוך גשר ישן בהולנד לבית דירות מעל המים

1.12.2018 / 10:15

במקום להרוס - לשקם: הגשר ההיסטורי הזה היה אחד החשובים בהולנד לאורך עשרות שנים, אבל ירד מגדולתו בראשית המאה הנוכחית. יוזמה אדריכלית מעניינת מציעה להפוך את המבנה המרשים לקומפלקס דירות

גשר דירות בהולנד. cepezed,
גשר בעל חשיבות היסטורית: לאורך עשרות שנים היווה את נקודת החיבור בין צפון ודרום הולנד/cepezed

הנה קונספט מעניין ומבורך - במטרה להציל גשר היסטורי משמעותי בהולנד במקום להרוס אותו, חשפו אדריכלים מסטודיו cepezed הממוקם בדלפט הצעה לשימוש מחודש בגשר הלא פעיל, כשהם שואפים להפכו לקומפלקס מגורים המכיל דירות חסכניות באנרגיה ומרכז כנסים. הצעה חדשנית זו היתה תוצאה של שיתוף פעולה בין מספר גורמים מובילים בתחום הבניה בהולנד ועל אף שהתוכנית לא עברה אישור תכנוני, הקבוצה מקווה שהעיצוב שלה ישמש השראה לפרויקטים דומים ליישום חוזר במקומות אחרים.

גשר דירות בהולנד. cepezed,
ניצול מקסימלי של המבנה הקיים - הצעה לתכן את מפלסי המגורים בתוך הרמפות של הגשר/cepezed

גשר קשת מעל הנהר Lek נבנה במקור ב-1936 והיה בעבר אחד החיבורים החשובים ביותר בין צפון ודרום הולנד. עם זאת, החל משנת 2004, הגשר ההיסטורי הפך למיושן, לאור השלמת בנייתם של גשרים מודרניים גדולים באזור. היוזמה לשימוש מחודש במבנה המרשים שלו נוצרה בתקווה לשקם את הגשר, ליצור מתוך הקיים משהו חדש בעל ערך ולמנוע את העלויות והעבודה של פירוק והסרה של המבנה הישן.

עוד באותו נושא

מרהיטים ועד גשרים: לגו חוגג 85 שנים

לכתבה המלאה
גשר דירות בהולנד. cepezed,
איזור ציבורי ומרכז כנסים/cepezed

התוכנית החדשנית ששמה דגש על "קיימות וייחודיות" לדברי היזמים, הציעה להפוך את הרמפות של הגשר לדירות יעילות בצריכת האנרגיה שלהן אנרגיה, בתוך מבנה בו יתקיים גם שירות קייטרינג מרכזי וימוקם גם ביתן כנסים. בעיצוב החדש יתבצע שימוש בחומרים יעילים וקלים לבנייה; חיפויי זכוכית רחבים יותקנו גם כדי לנצל את הנופים המרשימים הנגלים מהגשר וכמובן גם ייצרו בתים ששטופים בשפע של אור טבעי. את יתר פיתוחי הגשר-בית שאפו האדריכלים לבצע מתוך שימור המבנה התעשייתי של ראשית המאה ה-20 שלו ומתוך חגיגת המורשת האדריכלית שלו.

גשר דירות בהולנד. cepezed,
קיימות, ייעילות, מחזור - המתכננים מקווים לעורר השראה לפרוייקטים עתידיים דומים/cepezed

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully