וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקולוגי, צבעוני ויפיפה: הטרצו חוזר בגרסת הפלסטיק הממוחזר וזה פשוט נפלא

28.11.2018 / 15:08

הרים של פלסטיק גרוס נערמים בתהליך המחזור שלו וכעת סטארט אפ הולנדי שואף לנצל את החלקיקים הפלסטיים הצבעוניים ולהפוך אותם ללוחות חומר עם תסריטי שימוש שונים. כשהוא נראה כמו האח המגניב של בלטות הטרצו הנמצאות אצל רבים מאיתנו בבית, הפיתוח החדש נראה מלהיב במיוחד

טרצו פלסטיק ממוחזר. יח"צ,
הפוטנציאל למגוון הפטרנים נדמה אין סופי - "טרצו" הפלסטיק/יח"צ

חברת הסטארט-אפ Plasticiet הממוקמת ברוטרדם, שהוקמה על ידי המעצבים מרטן ואן מידלקופ ויוסט דינגמנס, שואפת ליצור דבר מה בעל ערך מפלסטיק ממוחזר ,שיוכל להכנס לשימוש בעיצוב הפנים והריהוט.

כשהם משתמשים בפלסטיק ממוחזר שנאסף ומעובד בשיתוף עם חברות מחזור ברחבי הולנד, Plasticiet מייצרת לוחות פלסטיק הדומים במראה לאריחי טרצו שכולנו מכירים.

"אנחנו רוצים ליצור משהו בעל ערך שיאריך ימים ויהיה מיוצר מפסולת מקומית", אומרים המעצבים. "מהמקום זה נולד הרעיון לייצר לוחות שניתן להשתמש בהם כחומר גלם עבור יישומים שונים".

טרצו פלסטיק ממוחזר. יח"צ,
גם יפה וגם אופה - העקרון האקולוגי הוא חלק מהותי מהיופי של החומר החדש/יח"צ

הלוחות עשויים פיסות פלסטיק צבעוני בגדלים משתנים, מה שמאפשר לייצר מגוון רחב של אפקטים. נכון לרגע זה החומר יכול להיות מיוצר בגיליונות שגודלם המקסימלי הוא 80 על 80 ס"מ, אך המעצבים פועלים על יצירת גדלים גדולים יותר.

"בהשראת התכונות הגסות והפטרנים של שיש וגרניט אנו יוצרים משהו יפה ועמיד, שמייצג את הדרך בה אנו תופסים את הפלסטיק: כחומר הגלם המדהים והיקר שהוא", אומר הצמד.

עוד באותו נושא

פטריות הקסם: בעתיד נבנה איתן בניינים ונפתור את משבר הפלסטיק

לכתבה המלאה
טרצו פלסטיק ממוחזר. יח"צ,
בדרך לחיים חדשים - בריכת חלקיקי פלסטיק גרוס/יח"צ

לאחרונה נעשה שימוש בחומר של Plasticiet כדי ליצור את דלפק הכניסה באורך שמונה מטרים ל- Biennale Interieur 2018 שהתקיימה בבלגיה. מלבד הלוחות של חומר הגלם, המעצבים יצרו גם סדרה של רהיטים שהוצגו באותו אירוע, כדי להדגים יישומים פוטנציאליים של החומר שפיתחו.

בראשית דרכם ב-2016, המעצבים יצרו את המוצר ביד, באמצעות טוסטר ברזל איתו המיסו חלקים שונים של פלסטיק ממוחזר יחד.

"אנחנו נשמח לשתף פעולה עם חברה מסיבית כמו איקאה למשל, שיכולה להגיע לקהל גדול של אנשים. מחזור פלסטיק לא צריך להיות משהו מיוחד והפרקטיקה הזו צריכה להפוך להיות זמינה לכולם".

טרצו פלסטיק ממוחזר. יח"צ,
המעצבים יצרו דלפק באורך שמונה מטרים לארוע עיצוב מוביל, על מנת להדגים את יישומו הפוטנציאלי/יח"צ
טרצו פלסטיק ממוחזר. יח"צ,
לא רק חיפויים - גם יצירת רהיטים הוא אחד הכיוונים אליהם מכוונים מייסדי הסטארט אפ/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully