וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם 27 גוונים של צבע זהו לא עוד מגדל משרדים רגיל

5.11.2018 / 8:49

ויוה לה פראנס: האדריכל ז'אן נובל טוען כי רב מגדלי המשרדים בעולם הם אנונימיים ונטולי זיקה למקום בו נבנו. עם גוונים מתחלפים של אדומים, כחולים ולבנים על קירותיו החיצוניים, גורד השחקים החדש שיצר באזור הנמל במרסיי הוא חגיגה צרפתית שעושה שמח בעיניים

מגדל משרדים במרסיי. יח"צ,
פיקסלים צבעוניים על גבי חזיתות המגדל החדש במרסיי/יח"צ

האדריכל הצרפתי ז'אן נובל השלים את עבודתו על מגדל משרדים במרסיי, עם חזית בטון שנצבעה ב -27 גוונים של אדום, לבן וכחול במחווה הן לדגל הצרפתי והן לנוף הנמל של העיר.

המגדל בגובה 135 מטר, שזכה לשם La Marseylise, ממוקם ברובע העסקים המתפתח על החוף של מרסיי, ונבנה בסמוך למגדל בגובה 142 מטר שתוכנן על ידי זאהה חדיד עבור חברת הספנות הצרפתית.

משימתו של ג'אן נובל היתה לעצב בניין חדש שישמש כמונומנט אדריכלי שמייצג את האזור. בשל כך, החליט האדריכל ליצור אפקט צבעוני נועז על חזית הבטון המחורצת באמצעות 27 גוונים שונים של לבן, כחול ואדום, שמתחלפים ביניהם במעין מעבר הדרגתי מפוקסל.

מעבר לצבעוניות המובנת מאליה של הדגל, הסביר האדריכל כי הכחול מייצג את השמים של העיר, האדום מתחקה אחר הגוון של הגגות בעיר והלבן מתייחס לצבע הסלעים ברצועת קו החוף של קלונקס, המחברת בין מרסיי לעיירת קסיס.

עוד באותו נושא

טירוף! קומפלקס בידור חדש נבנה ליד סיאול

לכתבה המלאה

"מגדלים בכל העולם נראים דומים מדי זה לזה, ולמעשה יכולים להתקיים בכל מקום", הסביר נובל.
"הם כמעט ולא מתארים את העיר שלהם. הם גבוהים אבל אנונימיים ונטולי הקשר ... המגדל שלי הוא יחיד במינו, כשהשאיפה שלו היא להשתייך באופן ברור לאוויר הים התיכון הצפוף".

המגדל מכיל כ-35,000 מ"ר של שטחי עבודה ו-12 מתוך 31 קומות הבניין יוקצו ל Aix-Marseille-Provence Metropolis. מלבד זאת, הבניין צפוי להכיל גם מסעדה, מעונות יום לילדים, ופארק אופניים בשטח הרחוב שלו.

ז'אן נובל, הנחשב לשם בולט בנוף האדריכלות העולמי, תכנן בעבר מגדלים ברחבי העולם בערים שונות, כולל סידני, ברצלונה ופריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully