וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ילדותו של ד"ר סוס יעבור שיקום ויהפוך למרכז חדשנות עבור מחנכים, סופרים ואמנים

3.11.2018 / 7:23

בבית הזה גדל אחד מסופרי הילדים האהובים בעולם כולו וכעת פיסת ההיסטוריה בת שלוש הקומות תמשיך את מורשתו. מוזיאון ספרינגפילד שאחראי על פרויקט השיקום יערוך סיורים בבית שעל קירות חדר השינה שלו צוירו כמה מדמויותיו האהובות ביותר של הסופר

בית ילדותו של ד"ר סוס. יח"צ,
הסופר שהמאמין באינטיליגנציה של הילדים הקטנים - ד"ר סוס/יח"צ

בית ילדותו של סופר הילדים והמאייר האהוב ד"ר סוס יעבור שיקום ושיפוץ בהשקעה של חצי מיליון דולר, זאת כחלק מתכנית להופך אותו למרכז חדשנות עבור אנשי חינוך, סטודנטים, סופרים ואמנים. ההכרזה על הפרויקט, שעדיין נמצא בשלביו הראשוניים, נמסרה בבית שברחוב פיירפילד 74 בספרינגפילד שבמסצ'וסטס, שם נולד וגדל הסופר הידוע גם בשם תיאודור זויס גייזל. על קירות חדר השינה שלו באותו בית, הוא צייר כמה מהסקיצות של הדמויות המזוהות איתו ביותר.

"זה לא בית רגיל כיוון שלא גדל כאן אדם רגיל. גדל כאן ד"ר סוס", אמרה קארן פיסק, רכזת פרויקט השיקום מטעם מוזיאון ספרינגפילד. "כאן יקום מרכז חינוכי שינציח את מורשתו של האיש שהאמין באינטיליגנציה של ילדים". הבית נמצא במרחק של כשלושה קילומטרים ממוזיאון "העולם המופלא של ד"ר סוס" שנפתח בספרינגפילד רק בשנה שעברה. ליגרי דימונד, בתו החורגת של גייזל, היתה אורחת הכבוד בטקס קבלת פנים וההכרזה שנערכה בבית אביה שמת מסרטן בשנת 1991, מבלי שהביא ילדים ביולוגיים לעולם.

בית ילדותו של ד"ר סוס. יח"צ,
הכניסה אל הבית ההיסטורי שיהפוך למרכז חדשנות עבור אנשי חינוך, סטודנטים, סופרים ואמנים/יח"צ

בבית ייערכו סיורים מודרכים, והחזון של המוזיאון לפרויקט כולל עצירה ברחוב פיירפילד 74 אחרי סיור באתרים שכונתיים, כמו בתי הספר שבהם למד גייזל ובפארק שבו נהג לשהות. האזור נחשב לכזה שהשפיע במיוחד על כתיבת ספרו הראשון אותו פרסם כשהיה בן 33 - "רחוב תות, סיפור לא פשוט" - המתאר את המראות הדמיוניים שפוגש ילד בדרכו לבית הספר. הסיורים יתקיימו בסופי שבוע בלבד ובקבוצות קטנות של לא יותר מעשרים איש. "אנחנו מקווים שאנשים יבואו אל הבית כדי ללמוד על ההיסטוריה של ספרינגפילד ועל המעמד הבינוני המתפתח", אמרה רכזת הפרויקט.

עוד באותו נושא

אהבתם את עלילות ד"ר סוס? אתם תעופו על הבית הזה

לכתבה המלאה
בית ילדותו של ד"ר סוס. יח"צ,
"זה לא בית רגיל כיוון שלא גדל כאן אדם רגיל. גדל כאן ד"ר סוס"/יח"צ

במסגרת הליך השיפוץ והשיקום של הבית הוא ישוחזר למראה המקורי שלו כפי שהיה כאשר בני משפחת גייזל חיו בו לפני מאה שנה, לאחר שהיגרו לארצות הברית מגרמניה. "זה אומר שאנחנו צריכים לדעת איך נראה האח המקורי, איך נראו הרהיטים או החדר שבו התאספו אורחים", אמרה רכזת הפרויקט. מוזיאון ספרינגפילד רכש את הבית בשנת 2015, בסכום של 185 אלף דולר וכעת, עלות החזרתו של הבית לצורתו המקורית נאמדת בכ-600 אלף דולר. הפרויקט יתבצע בשיתוף פעולה עם סטודנטים מהחוג להיסטוריה ציבורית באוניברסיטת מסצ'וסטס וארגון ללא מטרות רווח בשם HFHI הפועל למען דיור בר השגה.

בית ילדותו של ד"ר סוס. יח"צ,
אזור האירוח בבית ילדותו של הסופר והמאייר האהוב/יח"צ
בית ילדותו של ד"ר סוס. יח"צ,
טלפון שהיה יכול להיות אחד האיורים בספריו של ד"ר סוס/יח"צ
בית ילדותו של ד"ר סוס. יח"צ,
שלט על קיר הכניסה החיצוני לבית/יח"צ
בית ילדותו של ד"ר סוס. יח"צ,
המטבח בו ד"ר סוס הצעיר אכל את ארוחותיו/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully