וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטלוג איקאה 2019 - הטוב, הרע והסתמי

26.8.2018 / 17:46

בהשקת הקטלוג שהתקיימה היום נחשפו הרעיונות של איקאה לגבי האופן שבו נעצב את ביתנו בשנה הקרובה. החדשות הטובות הן שיש כמה פריטים מעניינים ומפתיעים. הרעות - נראה שתפיסתה של איקאה לגבי חדשנות עיצובית פשוט מדשדשת במקום

קטלוג איקאה 2019. איקאה,
קטלוג איקאה 2019 בדרך אליכם/איקאה

חיכינו חיכינו, עברה שנה שלמה והנה זה קורה - מחר תחל ההפצה של קטלוג איקאה 2019, או במילים אחרות - חג איקאה שמח לכולנו! כמו בכל שנה איקאה השקיעה בקונספט שילווה את מוצרי הקטלוג, והפעם בחרה החברה להיכנס לא רק אלינו לבית, אלא גם לתוך ראש.

סקר מקיף אותו היא ערכה, ניסה לבדוק מה הופך את מה שנמצא בין ארבעה קירות לבית, כשהקו המנחה הוא "אנשים שונים, צרכים שונים, בתים שונים". מהפכני וחדשני? לא בדיוק.

22,000 נבדקים מ-22 מדינות שונות ברחבי העולם, עזרו לאיקאה לזקק את מהות חיי היומיום שלהם, ההרגלים, המסורות הקטנות, הטעמים והריחות לשבעה סוגים שונים של בתים לפיהם מחולק הקטלוג. בפיתוח הקונספט של הקטלוג שמו דגש על כך שהדירה שבה אנחנו מתגוררים היא המרחב הפיזי, ואילו המונח "בית" מכיל בתוכו את ההקשרים הרגשיים של כל מה שקורה בתוכו.

עבור כל בית נתפר סיפור הרקע של האנשים שמתגוררים בו, בשאיפה שתוכלו להתחבר ולמצוא את עולמכם האישי בתוך אחת האופציות. החידוש בקטלוג הוא שבמקום להציג לכם חדרים בודדים, כעת הם מאוגדים בתוך בתים עם נושא, מה שאמור להקל על המבקר בחנות כשהוא בא לעצב בית שלם. באיקאה מאד נרגשים מה"פיצוחים" האלה שהם עשו, אך בפועל - בנושא הזה אין איזושהי תחושה של בשורה או חידוש.

ועדיין, קטלוג איקאה הוא מכונה משומנת של עיצוב פוטוגני ממכר שקשה להניח, ומכיל בתוכו כמה הברקות השנה. הנה רשימת המוצרים שתפסו לנו את העין, הטובים וגם הרעים:

את המוצרים האלה בשמחה נקח אלינו הביתה:

קטלוג איקאה 2019. איקאה,
TORRILD - שטיח סיבים קצרים/איקאה

אין כמו שטיח כדי להכניס חום ואופי לתוך החדר, זה ידוע. השטיח צבעוני, אבל לא משתלט, והסקאלה הרגועה שלו יכולה להתאים להרבה סוגים שונים של חומרים וחפצים בחדר. הפאטרן הגאומטרי שלו טרנדי לחלוטין וגם המחיר מוסיף למשיכה שלו - 295 ש"ח.

עוד באותו נושא

מוכנים? אלה 7 הטרנדים שמככבים בקטלוג איקאה החדש

לכתבה המלאה
קטלוג איקאה 2019. איקאה,
LANDSKRONA - ספה תלת מושבית/איקאה

הספה התלת מושבית מביאה איתה איזו קריצה רעננה ושיק בלתי מתאמץ. יהיו אלה התיפורים המלבניים בגב, הגוון הפסטלי או זה שהיא נראית אוורירית בזכות הרגליות - משהו כאן פשוט עובד. נכון ש"מד מן" ירדה מהאויר כבר מזמן, אבל אנחנו לגמרי יכולים לדמיין את דון דרייפר לוגם את הויסקי שלו כשהוא יושב על ספה כזו בדיוק.
מחיר: 2,695 ש"ח. ויש גם בגרסה הזוגית

קטלוג איקאה 2019. איקאה,
אגרטל GRADVIS/איקאה

הוא ורוד, זול ועם עיצוב מגניב - שלוש סיבות טובות כדי להתאהב באגרטל הזה. ספק מזכיר משהו מפעם, ספק מודרני לאללה (נו, ורוד הולך חזק עכשיו) - האגרטל המקסים הזה יהיה תוספת כיפית לחלל הבית. בין אם אתם שייכים לאלה שקונים פרחים לבית כל שבוע, או לאלה שפשוט מחבבים חפצים יפים - הוא מתאים לכולם.
מחיר: 49 ש"ח

קטלוג איקאה 2019. איקאה,
וילון בהדפס עלים/איקאה

הדפסים צמחיים זה מוטיב חוזר בווילונות של איקאה ומהבחינה הזו - אין בווילונות האלה הפתעה גדולה. ועדיין, דווקא השימוש המאופק בשני גוונים בלבד ובפאטרן רגוע של עלים הופכים אותם למשהו שישתלב טוב בחללים רבים. רק הערה לאיקאה - לא הגיע הזמן להוזיל קצת את הווילונות?
מחיר: 395 ש"ח לשתי יחידות

קטלוג איקאה 2019. איקאה,
KONUNGSLIG - סט כוסות שמפניה/איקאה

לא כולם יכולים לאפשר לעצמם שמפניה ורודה, אבל עם הכוסות האלה כולנו יכולים להרגיש בני מלוכה. גם אם תבחרו לשתות כל משקה (רצוי שקוף) אחר - החוויה מובטחת להיות כיפית עם הכוסות השמפניה המפתיעות האלה. וכן, איקאה ממש אוהבים ורוד השנה, ואולי בקרוב גם אתם.
מחיר: 29 ש"ח לשתי יחידות

קטלוג איקאה 2019. איקאה,
DAGDROM - סט כדורי קישוט/איקאה

אין להם שום תכלית, זה נכון, אבל לאנשים שאוהבים חפצי נוי מזכוכית זה לא ממש משנה. הגרדיינט הצבעוני המטאלי שבו צבועים הכדורים לחלוטין גורם להם להראות כמו משהו שיצא מתערוכת עיצוב נחשקת במילנו, ועם מראה כזה - מה זה כבר משנה שאין להם באמת פונקציה.
מחיר: 69 ש"ח לשלושה כדורים

קטלוג איקאה 2019. איקאה,
לוח מחורץ לתליה/איקאה

זוכרים ששנה שעברה טרנד התליה על רשתות מתכת השתלט על העולם? אז זה הזמן להודות שאסתטי במיוחד הוא לא היה, וטוב לראות שגם באיקאה הבינו את זה. הלוח החדש לתליה נותן פלטפורמה מעוצבת וכיפית לחפצים שתרצו לתלות, ואם תדמיינו אותו ממוקם על קיר צבעוני - יש כאן פוטנציאל לקומפוזיציה מושלמת.
מחיר: 130 ש"ח

קטלוג איקאה 2019. איקאה,
TERTIAL - מנורת עבודה/איקאה

כנראה שכל עבודה שתעשה ליד המנורה הזו תהיה חייבת להיות שמחה. תסתכלו עליה - היא נראית כמו הדבר הכי אנושי שיש (למי שזוכר, לפני עשור בערך לאיקאה היתה פרסומת מקסימה עם מנורה דומה, שדימתה את המנורה ליצור עם רגשות). השילוב של העיצוב הקלאסי והאייקוני שלה עם הצהוב הצועק לגמרי עושה טוויסט בעלילה. גם המחיר מפתה - 69 ש"ח.

ואלה המוצרים שחשבנו שאפשר לוותר עליהם:

קטלוג איקאה 2019. איקאה,
קטלוג איקאה 2019/איקאה

הרעיון הבסיסי הוא נחמד, ללא ספק. מה יכול להיות רע בשולחן קטן עם ידית שתאפשר הזזה קלה שלו? ובכן, כוונות טובות ומציאות לחוד. הידית שחוברה אל השולחן הפכה לאלמנט כל כך דומיננטי, שהחפץ נראה פשוט מוזר (ואפילו קצת אלים). פתרון של ידית מתקפלת היה מייצר שולחן הרבה יותר ידידותי לסביבה.
מחיר: 195 ש"ח

קטלוג איקאה 2019. איקאה,
SVARTA - מיטת גלריה/איקאה

אחד הכיוונים אותם פיתחה איקאה השנה הוא עיצוב עבור חללים קטנים במיוחד. אולי זה החיבור הבלתי נמנע של התת מודע אצל המעצבים, ואולי אלה סדרות בתי הכלא הרבות שהציפו את המסך בשנים האחרונות - כך או כך לא ברור למה אצל איקאה מוצרים עבור נדל"ן מאותגר מטרים רבועיים תמיד אפוף ניחוח של בית סוהר. המטרה היא כמובן חשובה ועדכנית, אבל הביצוע בינתיים - מדכא וחסר מעוף.
מחיר: 995 ש"ח

קטלוג איקאה 2019. איקאה,
יחידת מדפים ממתכת/איקאה

נכון שמדובר ברהיט זול, אך חוסר ההשקעה בו היא על גבול המעליבה. קצת כמו בסעיף הקודם - גם כאן, הניחוח המוסדי הוא בערך הדבר היחיד שאפשר להרגיש מהמוצר הזה. על עיצוב בכלל אין מה לדבר.
מחיר: 69 ש"ח

קטלוג איקאה 2019. איקאה,
ארון בגדים נייד/איקאה

לא ברור מה עומד מאחורי הצורה המוזרה של הארון הזה. העובדה שהוא נראה כמו אוהל היא פחות מעניינת מזה שאם תרצו להעמיד בשורה כמה ארונות כאלה אחד ליד השני - התוצאה תהיה קרקס ביתי. מה קרה לערכי הפונקציונליות של איקאה? ומה היה רע במלבן?
מחיר: 89 ש"ח

קטלוג איקאה 2019. איקאה,
פוף סרוג/איקאה

הסגנון החמוד הזה של פופים מוכר כבר שנים רבות, אולם הפעם הניסיון של איקאה לחדש ולייצר אותו בסריגה שנראית כביכול טבעית - התנקם בהם לחלוטין. אם בתמונה המצב עוד נראה סביר, תאמינו לנו שזה לא המצב מקרוב. סריגה שנראית מכובסת ומשומשת (באמת שלא ברור למה זה ככה) זה לא משהו שכיף לשלם עליו ממיטב כספכם. באמת חבל.
מחיר: 295 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully