וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כזה עוד לא ראיתם: העיצוב המוטרף של ספינת האוויר ההיברידית

27.7.2018 / 8:19

במבט ראשוני זה יראה לכם כמו חלום, האמת שגם לנו, אבל למעשה מדובר בכלי אווירי המיועד לטיסות יוקרה. הוא מיועד ל-19 נוסעים ואנשי צוות שללא ספק ייהנו מתחושה של אחוזה מרחפת מעל העננים

יח"צ - חד פעמי

דמיינו חדר מפנק של שלושה ימים בין העננים ביחידה מעוצבת שדומה ליאכטה יוקרתית ומרשימה היכולה לנחות ולהמריא כמעט מכל משטח על פני כדור הארץ. למען האמת כבר אין צורך לדמיין: תמונות ראשונות של קבינת הנוסעים של ספינת האוויר "איירלנדר10" כבר כאן ואם לשפוט לפיהן, חווית הבילוי בה לא דומה דומה לשום דבר שהכרנו עד כה בעולם או שראינו בעולם העיצוב. יותר מחצי מאה מאז שנעלם מהשמים, עושה רושם שהצפלין בדרך לקאמבק הגדול.

הרבה באזז נרשם מאז טיסת הניסיון הראשונה של ספינת האוויר ההיברידית הזו שכן, מדובר באחת הגדולות שנוצרו אי פעם, שנים רבות לאחר שספינות אוויר מעלמו מהשמים והוחלפו במטוסי נוסעים. האיירלנדר10 משתרע לאורך של לא פחות מ-92 מ' והוא בכלל תוכנן במקום לשימושים צבאיים כיוון שהוא אינו דורש מסלול המראה על מנת להמריא או לנחות ויכול להסתדר עם משטחי קרח, דיונות חול ואפילו לנחות או להמריא מהמים. עלות ההקמה של כלי זה עמדה על יותר מ-30 מיליון דולר, והוא הוקם ב- 2012 עבור שימוש של צבא ארצות הברית.

למרבה המזל, חברת HAV שמייצרת אותו הודיעה שהוא ישנה כעת את ייעודו להטסת נוסעים לטובת נסיעות יוקרה, ונראה כי החברה לקחה את הנושא ברצינות עם תכנון חדש לגמרי. בגלגולה החדש, יוכלו להתארח על ספינת האוויר הזו עד 19 נוסעים ואנשי צוות וכל זאת באווירה שלא הייתה מביישת כמה מהאחוזות המפוארות ביותר על הקרקע.

ספינה היברידית. אתר רשמי,
כמו לצוף מעל המים/אתר רשמי

עיצוב הפנים בקבינת הנוסעים של איירלנדר10 נעשתה על ידי חברת העיצוב הבריטית "Design Q" עטורת הפרסים. יוקרה, מרחב ונוחות הם שלושת המוטיבים שעמדו במרכז התכנון העיצובי. "עמד לרשותנו חלל עצום כדי ליצור בו חוויה ללא פשרות", ציין מנכ"ל החברה בהשקה והוסיף, כי כל השירותים שיינתנו לנוסעים יוענקו בסוויטה פרטית, ואלה יוכלו להעביר את זמנם בנעימים גם בחלל הלאונג' המשותף המוקף כולו בחלונות שמאפשרים הצצה אל האופק הפנורמי. שירותי ההסעדה של המקום יעניקו ארוחות גורמה, ובר משקאות יהווה מרכז מוקד המינגלינג של האורחים.

מנכ"ל HAV סטפן מגלן ציין. "מה שאנחנו מציעים זו דרך להפוך את המסע עצמו לחווייה". עם קבינת נוסעים בגודל בלתי רגיל וללא כל אילוצים מבניים מהסוג שיש במטוסים, נותר לחברה חופש פעולה כמעט מלא בעיצוב פנים הספינה. בהתאם לצרכי הלקוחות, אומרים בחברה, ניתן יהיה לשנות את העיצוב ולהוסיף בפנים אולם קבלה, חדר אוכל, או סידורי ישיבה ולינה שונים או מודולריים.

רמת היוקרה בתוך האיירלנדר10 תזכיר במעט את מה שהציעה בזמנו לנוסעיה חברת "צפלין" המיתולוגית שקרסה בסוף שנות השלושים, לאחר אסון ההינדנבורג בו נשרפה אחת מספינות האוויר שלה בעת ניסיון נחיתה. ספינות האוויר של החברה היו ידועות באותם הזמנים כ"בתי מלון מעופפים" והטיסה בהם נחשבה הייתה לחוויה יוקרתית מהמעלה הראשונה. האיירלנדר10 בגלגולו החדש השלים עד היום שש טיסות ניסיון מוצלחות, ובחברה מקווים עד סוף השנה להשלים 200 שעות אוויר ללא תקלות, הנדרשות על מנת לארח על הסיפון את הנוסעים הראשונים.

עוד באותו נושא

עכשיו זה רשמי: זה המלון היוקרתי ביותר בעולם

לכתבה המלאה
ספינה היברידית. אתר רשמי,
עיצוב פנים ברמה של חמישה כוכבים/אתר רשמי
ספינה היברידית. אתר רשמי,
מראה נקי שאינו מתחרה עם הנוף/אתר רשמי
ספינה היברידית. אתר רשמי,
ויש כמובן בר מעוצב בצביון הספינה כולה/אתר רשמי
ספינה היברידית. אתר רשמי,
קווים אלגנטיים המזכירים עיצוב עתידני/אתר רשמי
ספינה היברידית. אתר רשמי,
נוחות מרבית/אתר רשמי
ספינה היברידית. אתר רשמי,
פינות מנוחה/אתר רשמי
ספינה היברידית. אתר רשמי,
חדרי השינה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully