וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהייטקיסטית מצליחה למעצבת פנים מבוקשת

קרן ניב טולדנו קפצה למים העמוקים והקרים מבלי להסתכל אחורה. היא ניהלה קריירה שרחוקה מאוד מעולם העיצוב אבל עכשיו, כשתראו על איזה פרויקטים היא חתומה גם אתם תסכימו שהיא פשוט נולדה לזה

פרויקטים של מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
שילוב של חומרים חמים ליצירת אווירה נינוחה/מערכת וואלה! NEWS, יחצ

מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו היא דוגמה חיה לאנשים שאינם חוששים לבצע שינוי של 180 מעלות באמצע החיים. אחרי שנים של קריירה כמנהלת פרויקטים בחברות הייטק בינלאומיות פנתה ללימודי עיצוב פנים. שלוש שנים אחרי סיומם היא כבר חתומה על בתי יוקרה, דירות ופרויקטים מסחריים בארץ ובחו"ל, כולל פרויקט נדל"ן של 5 בניינים שנבנה בימים אלה במנהטן.

את דרכה החלה ניב טולדנו כעתודאית ביחידת הפיתוח של חיל המודיעין. עם תואר ביחסים בינלאומיים ו-MBA במנהל עסקים היה זה אך טבעי שתמשיך ותתפתח בתחום. למעלה מעשור כיהנה בתפקידים משמעותיים מול משרד הביטחון ובהייטק וניהלה פרויקטים מורכבים מול חברות בחו"ל. כל זה לא מנע ממנה להוסיף ולהתפתח גם בתחומי האמנות: לצד קריירה תובענית עסקה באמנות הבמה, רקדה באופן מקצועי, ולימדה מחול ואיפור מקצועי לקולנוע ותיאטרון.

החיבור שלה לעיצוב הפנים הלך והתעצם בזמן בו בנתה את ביתה הפרטי בישוב כפר אורנים. בזכותו, החליטה להפוך את התשוקה למקצוע. לאורך תהליך התכנון והבניה נחשפה לתחום שבראייתה מאגד תכנים הומאניים ויצירתיים לצד אלמנטים טכנולוגיים ולוגיסטיים בהם הייתה מצויה מתוקף תפקידיה השונים.

פרויקטים של מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
מהייטק לעיצוב. מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו/מערכת וואלה! NEWS, יחצ

מה הסגנון שמאפיין את כתב ידך?
בראש ובראשונה אני יוצרת בתים למשפחות. על מנת ליצור סביבת מגורים מזמינה ונינוחה עבורן אני אני מקפידה על דיאלוג בין חומרים טבעיים בתצורתם הארצית והגסה לחומריות רכה ומעודנת. שימוש במאסות נכונות של עץ, פליז, אבן טבעית וברזל, לצד קריסטלים וטקסטיל כמו קטיפה ופשתן למשל, יוצרים יחד תפיסת עיצוב הרמונית ומידתית.

הסגנון הוא תוצר של טעמם של בעלי הבית, רצונותיהם ומאווייהם, אבל לרוב הנראות בבתים שאני מתכננת תהייה חמימה ואקלקטית, נראות שמשדרת תחושה של בית אמיתי, בית שגרים בו. ההתייחסות לרבדים השונים מתחילה כבר בשלבי התכנון הראשונים ואני בונה את תפיסת העיצוב בשכבות החל מתכנון המעטפת, דרך בחירה של חומרי הגמר, תכנון פרטי הנגרות ועד להלבשת החללים.

עוד באותו נושא

עורכת הדין עזבה את עולם המשפט ועברה לעצב בתים

לכתבה המלאה
פרויקטים של מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
עץ ומתכת מתמזגים בחלל אחד/מערכת וואלה! NEWS, יחצ

רעיון מאתגר שלקוח ביקש ממך
בבית שתכננתי עבור משפחה בת 6 נפשות, ששניים מילדיהם הם חיילים, נתבקשתי ליצור פתרון אינטליגנטי ויצירתי לנושא הטיפול בכמויות הכביסה שהם מביאים איתם בסופי השבוע. בחרתי לחבר בין חדר השירות לחדר הרחצה המרכזי על מנת לאפשר חלל גדול דיו לטפל בנושא הכביסה. פרט נגרות מיוחד שתכננתי טומן בחובו שלושה מטרים של חבלי כביסה מודולריים מתקפלים המוטמעים מבעד לווילון אלגנטי לבן. ביום יום חבלי הכביסה נסתרים ובשעת הצורך הם נפתחים בקלות ומוכנים לפעולה. פריט הנגרות הניצב מול הווילון מהווה לו הד ומסייע ביצירת מראה נקי ומוקפד בחלל.

רעיון מאתגר שהצעת ללקוח
בגן אירועים שתכננתי בתל אביב כל מערך המיזוג המקורי נבנה על קיר מרכזי באורך של למעלה מעשרה מטרים שנוכח מאוד בחלל. כדי להסתיר את מערכות המיזוג החשמל והצנרת תכננתי פרט נגרות בחיפוי פלטות עץ מפירוקים המשלב איזורי אחסון בחלק התחתון, חזיתות פריקות לצורך שירות של המזגנים, שילבתי מידוף מברזל מוחלד שמהווה את הגב לבר המשקאות וגופי תאורה מהקיר. הקיר הפך דומיננטי, פונקציונלי ומעוצב ומגדיר היטב את מרכז החלל והפונקציות השונות שבו.

פרויקטים של מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
רעיון מאתדר ליצירת בר בגן אירועים תל אביבי/מערכת וואלה! NEWS, יחצ

הדירה הכי קטנה שעיצבת
פרויקט שיפוץ עבור בחור רווק בזכרון יעקב. מדובר ביחידה ששטחה 40 מ"ר בלבד, המוקמת בקומת קרקע של בית פרטי ונפרדת ממנו לחלוטין. היא תוכננה כך שתוכל לשנות את יעודה מדירת רווקים למשרד הפקות צעיר ודינמי וכל המערכות מסונכרנות כך שתתאמנה ליעודים השונים.

העבודה כללה חפירה של החלל מתחת לבית הבנוי על עמודים וכללה אילוצים רבים שנוצרו כתולדה מביסוס הקרקע, תהליך שלווה על ידי קונסטרוקטור. אחרי החפירה לעומק הקרקע התקבל חלל עם במות, קפיצות מפלסיות וגבהי תקרה שונים.

החלל תוכנן כדירת רווקים שכוללת אזור ציבורי ובו מבואת כניסה אליה מגיעים בשביל פרטי מהחצר הקדמית, חלל אירוח סלוני אזור מטבח ופינת אוכל וכמובן אזור פרטי ובו חדר שינה, ארון בגדים, נישה לכביסה חדר רחצה ויציאת לגינה אחורית. באזור הפרטי נוצרה במה מאוד גבוהה שעליה מיקמתי את אזור השינה ממש כמו באזור שינה בקראוון, על מנת לנצל את השטח באופן אופטימלי. בנישה שנוצרה מתחת למיטה מוקמו מכונת הכביסה והמייבש.

פרויקטים של מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
הדירה הקטנה ביותר שתיכננה ניב טולדנו - 40 מ"ר בזכרון יעקב/מערכת וואלה! NEWS, יחצ
פרויקטים של מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
חדר רחצה בדירה הקטנטנה לא מסגיר את העובדה שמדובר בשטח מצומצם/מערכת וואלה! NEWS, יחצ

פרויקט שתזכרי לנצח
תכנון הבית הפרטי שלי. הפרויקט שבזכותו החלטתי שעיצוב פנים זה מה שאני רוצה לעשות. התהליך לקח שנה וחצי ובהרבה מובנים אפשר להקביל אותו ללידה. אישי, מרגש ומסעיר. השקעתי הרבה מחשבה בזיקוק הפרוגרמה כדי שהתוצאה הסופית תכלול את כל הפתרונות והאלמנטים שיענו על הצרכים והמאוויים של כל אחד מבני המשפחה. הבית פונקציונלי, חם ומזמין שמבטא את האישיות, עולמות התוכן והעיסוקים של כל אחד מאיתנו. כל היבט קיבל מקום של כבוד ונכלל כחלק מתהליך התכנון. עיצוב הפנים הוא תוצר של עבודת ליקוט מדוקדקת של פריטים שאספתי ברחבי העולם והגיעו ב-14 קונטיינרים ארצה.

פרויקט שחולמת לעשות
מלון בוטיק בארץ או בניו יורק. הוורסטיליות בתכנון של מלון היא גדולה והחללים השונים מהווים כר נרחב להביע יצירתיות קונספטואלית מגוונת שבאופן טבעי קשה יותר ליישם בבתים פרטיים. הפתיחות להשתמש בחומרים, סגנונות וצבעים היא רבה והתהליך המאתגר של בניית קונספט ויישום מוצלח שלו הוא משהו שבהחלט אני רוצה להתנסות בו.

פרויקטים של מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
צבע של קיר דומיננטי עשוי לשנות פלאים את החלל/מערכת וואלה! NEWS, יחצ

טיפ משמעותי לאנשים שמעצבים את הבית
להתחבר ולהגדיר את הצרכים היומיומיים ובחגים באופן מאוד מדויק: מי הם בני הבית, מה הם אורחות חייהם, מה התחביבים ואיך כל אילו מקבלים מענה בתוך החללים הציבוריים והפרטיים. חשוב ליצור מערכת של קדימויות, לבחון למה נותנים קדימויות בחלל ואיזה ווליום מקבל כל אלמנט בתכנון. תכנון נכון של בית משפחתי הוא תולדה של הבנה מעמיקה של מיהם הלקוחות, מתוך זה ניתן לצאת למלאכת תכנון פונקציונלי ופרקטי ועל זה מתווסף הפאן האסתטי - שללא הפונקציה לא יכול להחזיק חלל מתפקד ואיכותי.

פרויקטים של מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
חדר שינה נעים שאפשר גם לנוח בו ולא רק להיכנס לישון/מערכת וואלה! NEWS, יחצ

מעצב מעורר השראה
פאולה לנטי מפליאה ליצור עיצוב דינמי ופורץ דרך-תוצר התנסות ומחקר. המותג הנושא את שמה מתבסס על אג'נדה סביבתית ושימוש בחומרים אקולוגיים וידידותיים לסביבה. יש לא מעט דוגמאות מרשימות ליכולת שלה להוציא חומר מהקונטקסט המקורי שלו ולשתול אותו בקונטקסט שונה בתכלית שהוא יכול לעמוד בו. אחת הבולטות שבהן הוא יישום של חבלי ים, במקור חומר גולמי וגס שלנטי הצליחה ל"תרבת" אותו ולסגל לא יכולת להתגמש. לנטי תרגמה את אותם חבלי ים לליין של רהיטי פנים וחוץ מרשימים במיוחד.

פרגון למעצב אחר
האדריכליות שרה נירית פרנקל, מצליחות לברוא בתים שפרט לאסתטיקה ופונקציה מצליחים באמת לגעת ולרגש. התכנון שלהן אינטליגנטי וכולל דיאלוג איכותי בין החוץ והפנים. השתיים מנתחות היטב נפחים וממדים ויוצרות עושר ויזואלי מזוקק ועמוק בעזרת טקסטורות, רבדים ושילוב נכון של חומרים. הבתים שלהן עומדים במבחן הזמן וגם המודרניים שבהם נותנים מקום של כבוד ליסודות הארכיטקטוניים הקלאסיים.

פרויקטים של מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
סלון אינטימי עם שפע של חפצים אישיים/מערכת וואלה! NEWS, יחצ
פרויקטים של מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
דקורציה וחפצים שמאפיינים את הדיירים/מערכת וואלה! NEWS, יחצ
פרויקטים של מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
פינת אוכל רשמית מוקפת בעמודי לבנים/מערכת וואלה! NEWS, יחצ
פרויקטים של מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
מתוך הפרויקט המתהוו במנהטן/מערכת וואלה! NEWS, יחצ
פרויקטים של מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו. יחצ, מערכת וואלה! NEWS
מתוך הפרויקט המתהווה במנהטן/מערכת וואלה! NEWS, יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully