וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריחי זמש וכיסויים מוזהבים: תחנת החלל המעוצבת בעולם

19.6.2018 / 11:00

מעצב העל הצרפתי פיליפ סטארק עיצב כמעט הכל. עכשיו הוא מתפנה להגשמת חלום ותיק - עיצוב תחנת החלל היוקרתית בעולם לאירוח תיירים. שיגורה יערך בעוד כשנתיים ומה לגבי המחיר?

אלסי

בווידאו: המסחטה המפורסמת של סטארק חוגגת 25 שנה

המעצב הצרפתי פיליפ סטארק הופקד על עיצוב הפנים של תחנת החלל המסחרית הראשונה, אותה תפעיל החברה האמריקאית אקסיום ספייס. החברה, שצפויה לפתוח את התחנה ולארח בה תיירים כבר בשנת 2020, הזמינה את סטארק לעצב עבורה את החללים הפנימיים של קפסולות המגורים ואת חדר האוכל של התחנה המסחרית, שתהיה מחוברת לתחנת החלל הבינלאומית ISS. תמונות ההדמייה הראשונות חושפות את התכניות של סטארק לתיירים הראשונים בחלל, וכיצד ייראה הפרויקט הייחודי.

"זהו פרויקט חלומות עבור אדם כמוני, שתמיד הוקסם מחקר התעופה והחלל", אמר סטארק, בהודעה שיצאה לעיתונות. עוד הוסיף המעצב המבוקש כי עיצוב הפנים שלו יושפע מתחושת חוסר המשקל שחווה תינוק ברחם, בדומה לזה שחווים אסטרונאוטים מחוץ לכדור הארץ. "החזון שלי לחללי המגורים בתחנה של אקסיום הוא ליצור קפסולה נוחה ומזמינה עם קירות רכים ועיצוב שנמצא בהרמוניה מושלמת עם תנועות הגוף האנושי במצב של אפס כח משיכה".

"תחנת החלל נשלטת על ידי חוק יסוד של אפס כוח משיכה. שלא כמו החיים על פני כדור הארץ, החיים בחלל הם חופש רב כיווני", הוסיף סטארק. "הנוסעים צריכים להרגיש פיזית ונפשית את העובדה שהם צפים ביקום. בדיוק כמו האורות והגוונים של היום והלילה, גם הקפסולות יהיו קשורות למצב הרוח והמקצב הפנימי של התושבים הקוסמיים שלהן".

לדברי אקסיום, מטרת עיצוב הפנים של סטארק היא לשפר את איכות החיים של התיירים בתחנה ולספק להם תחושה של יוקרה. כחלק מהחוויה יהיו גם חלונות גדולים ומרובעים עם פינות מעוגלות שדרכם ניתן יהיה להבחין בבירור בכדור הארץ המרוחק. קירותיהן של כל אחת מקפסולות השינה יהיו מחופים באריחי טקסטורת זמש רכים שינוקדו במאות נורות LED זעירות שישנו את צבע בהתאם לזמן ביום ולמיקום של תחנת החלל ביחס לכדור הארץ. בין הפרטים הנוצצים יהיו גם הידיות שישובצו בתוך הקפסולות, בהן ייעזרו התושבים כדי למשוך את עצמם ולנוע ממקום למקום, והן יצופו בכיסויים מוזהבים.

עוד באותו נושא

פיליפ סטארק מעריץ יזם ישראלי ולא יודע שהוא הסתבך. ריאיון מיוחד

לכתבה המלאה

חברת אקסיום-ספייס, סטארטאפ מסחרי שפועל מיוסטון טקסס, הודיעה לאחרונה על השקת תחנת החלל במימון פרטי שתהיה הראשונה בעולם שמיועדת לשימוש תיירותי ומסחרי. היא תציע לאנשים פרטיים להצטרף למשלחת של עשרה ימים בתחנת החלל שלהם, שעלותה 1.5 מיליארד דולר, זאת לצד שירותי מחקר שיוענקו לחברות פרטיות. המשלחת הראשונה אמורה לצאת לדרך כאמור, בשנת 2020 ובטרם היציאה המבקרים יעברו תכנית אימונים של 15 שבועות שתועבר על ידי אסטרונאוטים מנוסים. עלות ההצטרפות למשלחת תעמוד על 55 מיליון דולר לכרטיס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגשים חלום ותיק - המעצב פיליפ סטארק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully