וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפך הבית האפלולי בזכרון יעקב לסביבת מגורים מוארת

בשיתוף ARCDB

9.6.2018 / 9:17

מעצב הפנים עידית בן דוב קיבלה לידיה פרויקט מורכב הכולל בית ותיק עם חלוקת חדרים בעייתית. היא החליטה לשנות אותו לחלוטין ולייצר לדיירים חוף מבטחים מואר, מרווח עם תוספות של טוויסטים צבעוניים. הנה התוצאה

שיפוץ בית בזכרון יעקב. אביב קורט,
פתיחת המטבח לשאר האזורים הציבוריים של הבית/אביב קורט

מיקום: זכרון יעקב
דיירים: זוג + 2
שטח: 200 מ"ר
תכנון ועיצוב פנים: עידית בן דוב

אל תתנו לגובה להטעות אתכם. לעיתים תפסעו פנימה לחלל עם תקרה נמוכה ותרגישו אווריריות ומרחב על אף תנאי השטח המאתגרים - הכל עניין של תכנון נכון. עידית בן דב תכנון ועיצוב פנים הצליחה להתמודד עם אתגר של בית ישן, שקומתו התחתונה תוכננה כך שבחלק הגבוה ביותר, התקרה מגיעה ל-2.40 מ' גובה בלבד ויצרה תחושה של עומס וצפיפות על גבול הקלסטרופוביה. מעבר לכך, אדריכלות הבית היתה מלבן צר וארוך עם כיוון אוויר אחד מהסלון החוצה. מיקום בעייתי שיצר גם אפלוליות ומחסור משמעותי בזרימת האוויר והאור אל תוך סביבת המגורים. יתרה מזו, שתי צלעות המלבן הארוכות אחת מהווה קיר משותף עם דופלקס והשנייה נמצאת ממש על שביל מעבר משותף של כל השכנים מה שלא אפשר לפתוח חלונות ממשיים.

על ידי שבירת קירות, בחירת חומרי גלם בעלי מראה קליל, שימוש בגוונים בהירים ואלמנטים אווריריים, בן דב יצרה בית מואר ונעים. "ראשית, הרסנו את גרם המדרגות המאסיבי, הורדנו את שרותי האורחים החוצצים ואיחדנו בין החללים. בנינו מעקה זכוכית שיוצר אפקט מרחף בחלל. כמו כן, הגדלנו את הוויטרינות בסלון למקסום כך, שיהיה חיבור בין חוץ לפנים והשתמשנו בווילון במראה רך שמאפשר פיזור טבעי של האור".

שיפוץ בית בזכרון יעקב. אביב קורט,
מבט מהסלון אל פינת האוכל/אביב קורט

אתגר נוסף בפרויקט עבור בן דב היה לבצע את התכנון "בשלט רחוק". "הדיירים רכשו את הבית אבל לא יכולנו להיכנס ולתכנן פיזית בשטח, כיוון שהדיירים הקודמים פינו רק לקראת מועד הכניסה שהיה צפוף מאוד מבחינת לוחות זמנים. כלומר, היו בידינו התוכניות אבל לא יכולנו לבדוק שכל הפרטים נכונים וזה דרש גמישות וביצוע עדכונים תוך כדי תנועה", מספרת בן דב.

התוצאה היא מהפך של בית ותיק על טהרת הגוונים החומים לבית משפחתי חמים, עדכני ומזמין המשלב בין נוחות לאסתטיקה מודרנית. בסלון חופה הקיר המחבר את שתי הקומות ו"רץ" לאורך הבית בבריקים בהירים שגם הם תורמים לתחושת האווריריות. טלוויזיה ומאחוריה קיר תלת ממדי מהווה אלמנט דקורטיבי להסתרת מערכות המיזוג והמדיה כמו גם אלטרנטיבה להנמכת קירות גבס. "עיבינו את הקיר ב-40 ס"מ תוך שימוש בפלטת בטון מרשימה בעלת נוכחות תלת ממדית דרמטית ולצדה, יצרנו נישות עץ לאחסון כולל תאורת אווירה".

עוד באותו נושא

שירגישו בבית: מבנה המגורים שעוצב במיוחד לחיילים הבודדים

לכתבה המלאה
שיפוץ בית בזכרון יעקב. אביב קורט,
שולחן עץ מאסיבי המעניק חמימות בפינת האוכל/אביב קורט

המטבח מרווח והגוונים בהירים שנבחרו לבנייתו תורמים לתחושה שהוא גדול יותר. "זהו מטבח מאובזר היטב עם שני תנורים ופתרונות אחסון רבים בעומקים שונים שמטשטשים את אי הפרופורציות בגבהים שיש במטבח ואת מגבלות התקרה. בחרנו גם לרצף את הבית באריחי גרניט פורצלן דמויי בטון (1.20x1.20) להשגת תחושה של גודל בכל הבית"

בתהליך השיפוץ המאסיבי שעבר הבית, הוסר המקלט הישן והוחלף בממ"ד תקני על מנת להגדיל את החללים הציבוריים וחדרי המגורים וכך כל חדר עבר טרנספורמציה עיצובית. "במקלחת ההורים הייחודית השתמשנו בשלושה סוגי אריחים ליצירת משחק גיאומטרי מעניין ומיקמנו בו גם מקלחון ספסל, נישה פנימית ומעין ראש גשם שיורד מהתקרה. בשירותי האורחים גם ניתן להבחין במשחק מעניין בין חומרים - בטון, עץ ופסיפס".

שיפוץ בית בזכרון יעקב. אביב קורט,
גרם המדרגות כמו יוצר חיץ בין פינת האוכל לסלון/אביב קורט

"בסופו של דבר קשה להכיר את הבית אחרי בהשוואה ללפני", מסכמת בן דב "עם תכנון מוקפד שלוקח בחשבון את צרכי הדיירים יחד עם מיצוי תנאי חלל אופטימליים ניתן ליצור בית נעים, מואר ורחב שישרת את בני המשפחה למשך שנים ארוכות".

לפרויקטים נוספים של מעצבת הפנים עידית בן דוב כנסו לכאן

שיפוץ בית בזכרון יעקב. אביב קורט,
שילוב כמה צבעים שבא לידי ביטוי בספות וכורסאות בסלון/אביב קורט
שיפוץ בית בזכרון יעקב. אביב קורט,
תאורה אדריכלית נעימה נשתלה בקירות הסלון/אביב קורט
שיפוץ בית בזכרון יעקב. אביב קורט,
על קיר כהה נתלה מסך הטלוויזיה/אביב קורט
שיפוץ בית בזכרון יעקב. אביב קורט,
מעקה זכוכית יוצר תמיד תחושת פתיחות בחלל/אביב קורט
שיפוץ בית בזכרון יעקב. אביב קורט,
מבט מלמעלה אל הסלון/אביב קורט
שיפוץ בית בזכרון יעקב. אביב קורט,
טוויסט צבעוני בחדר הרחצה/אביב קורט
שיפוץ בית בזכרון יעקב. אביב קורט,
המקלחת חופתה באריחי שחור לבן/אביב קורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully