וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצב שהפך קליפות של בננה וביצים לכלי הגשה מיוחדים

27.5.2018 / 12:01

המעצב היפני קוסוקה אראקי מציג בימים אלה בברלין קולקציית כלי שולחן עשויים מפסולת של שאריות מזון שהצטברו אצלו במטבח. מה שהיה פעם קליפות של ביצים ופירות, גרעיני ירקות, שקיקי תה משומשים ועצמות - ניצב כעת במוזיאון בתור סט כלים מרהיב

כלי הגשה עשויים מפסולת. יחצ,
חומר גלם מפתיע שמוצג בימים אלה במוזיאון/יחצ

לפני שאתם זורקים לפח את שאריות ארוחת הצהריים שלכם, אולי תשקלו להפוך אותם לכלי השולחן מהם תסעדו מחר? זה בדיוק מה שעושה המעצב היפני קוסוקה אראקי, חי ויוצר בטוקיו, אשר שמציג בימים אלה בברלין קולקציית כלי שולחן עשויים כולם מפסולת של שאריות מזון שהצטברו אצלו במטבח. מה שהיה פעם קליפות של ביצים ופירות, גרעיני ירקות, שקיקי תה משומשים ועצמות - ניצב כעת במוזיאון בתור סט כלים יפיפה בצבע שחור עמוק ומבריק.

אראקי תכנן את הקולקציה כדי להדגים חלופות אפשריות להשלכת שארית מזון לאשפה. "בכל יום מייצר ענף התעשייה פסולת מזון בקנה מידה ענק, וזאת נוסף על פסולת המזון שנוצרת בקנה מידה קטן בבתים פרטיים", הוא אומר. "על אף שחלק מהפסולת ממוחזר לכדי משהו שימושי, הרוב מסולק למזבלות ותורם לבעיות סביבתיות".

כלי הגשה עשויים מפסולת. יחצ,
מחזור הדור הבא/יחצ

הקולקציה המעניינת, תחת השם "אנימה", כוללת סדרה של ספלים, צלחות וקערות, שנוצרו משילוב של שני חומרים: שאריות של ירקות מפוחמים ודבק ביתי עשוי שאריות עור ועצמות. כדי ליצור את הפריטים אראקי אסף וצילם שאריות מזון בלתי-אכילות כמו קליפות, גבעולים, וחרצנים אשר הצטברו בביתו במשך שנתיים, ואלה הגיעו לכדי כמות של 315 ק"ג של פסולת. את שאריות הירקות הוא שרף עד שהפכו לפחם ואת עצמות בעלי החיים והעורות הוא הרתיח ויצר מהם דבק שסייע להעניק לפחם צורה מוצקה.

לפחם ולדבק מן החי הוא הוסיף שכבה של אורושי, לכה יפנית מיוחדת בצבע כהה אשר נעשה בה שימוש מסורתי באומנות ובמלאכה ביפן מזה מאות שנים. "הלכה נותנת לא רק חוזק פרקטי, אלא גם מוסיפה עומק וברק", הסביר את ההחלטה להשתמש בחומר. "לאמנות השימוש בארושי יש באופן היסטורי מערכת יחסים עם שאריות מזון. טופו, אורז או חלבון מעורבבים עם ארושי על מנת ליצור ממנה דבק".

עוד באותו נושא

הג'ינס שרצה להיות שולחן: פרויקט רהיטים מיוחד של הסטודנטים המסלול האקדמי במכללה למנהל

לכתבה המלאה
כלי הגשה עשויים מפסולת. יחצ,
315 ק"ג של פסולת מזון שהפכו לקולקציה מרהיבה/יחצ

קוסוקה אראקי התחיל לעבוד לראשונה עם פסולת מזון בשנת 2013 כחלק מפרויקט הסיום שלו בקולג' המלכותי לאמנות בלונדון (RCA) במסגרתו, תעד פסולת מזון בשווקים מקומיים בלונדון כמו גם במטבח הביתי שלו, והחל בניסיונות להפוך את הפסולת לכלי שולחן. הקולקציה הראשונה שלו תחת השם "כלי פסולת מזון", הגיעה לצד חוברת הוראות בסגנון "עשה זאת בעצמך" שהדריכה את המבקרים בתערוכה כיצד להפוך את שאריות המזון שלהם לכלים שימושיים.

לאחרונה הולך וגובר השימוש בחומרים ממוחזרים וחומרים יוצאי דופן בתחומי העיצוב. כך למשל בשבוע העיצוב במילאנו שהתקיים לאחרונה הציג המעצב היפני קודאי איוואמוטו אגרטלים שנעשו בטכניקה של ניפוח פלסטיק ממוחזר, והחברה ההולנדית "Trashplast" הציגה פיתוח של חומר חדש עשוי פוליאתילן ממוחזר. כמו כן הציגה לאחרונה המעצבת האן רוזה-יאנוש חלופה לאריזת מזון מפלסטיק תוך שימוש בשילוב של חיידקים ושמרים, וצוות של מדענים בריטים פיתח חומר בנייה מתכלה העשוי מחול מדברי.

התערוכות "אנימה" ו"כלי פסולת מזון" של קוסוקה אראקי מוצגות בימים אלה כחלק מתערוכת "Food Revolution 5.0 Design" במוזיאון לאמנות דקורטיבית (קונסטגוורבמוזיאום) בברלין. התערוכה תהיה פתוחה עד ה-30 בספטמבר 2018

כלי הגשה עשויים מפסולת. יחצ,
כלי הגשה עשויים מפסולת/יחצ
כלי הגשה עשויים מפסולת. יחצ,
פסולת מהמטבח של המעצב היפני/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully