וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסייתים משוגעים עליו והדנים לא מפסיקים להתפעל: הכיסא שמשגע את העולם

25.5.2018 / 8:14

למרות גילו המתקדם (70) הוא עדיין ממשיך להיות פופולארי ולקבל מחוות שונות. הוא עשוי מ-14 חלקים ומ-120 מ' של חבל נייר המשמש למושב. כך הפך הכיסא שעיצב המעצב הדני האנס וגנר לאייקון בינלאומי

יח"צ - חד פעמי

יותר מ-500 דגמים שונים של כיסאות יצר במהלך חייו הנס וגנר, אחד מחלוצי העיצוב הדני שהלך לעולמו בשנת 2007 והשאיר אחריו מורשת עיצוב מפוארת ומוניטין מצוין לאומה הדנית. "כיסא הצדפה", "כיסא אדרת הדג" או "הכיסא העגול" הן רק אחדות מהיצירות המזוהות עמו, שהפכו לאייקוניות עם השנים. החודש עם ציון 104 שנים להולדתו של וגנר מקבל חיים חדשים הכיסא שמזוהה עמו יותר מכל וזה שעזר לו לבסס את מעמדו כאחד השמות הגדולים ביותר בעיצוב המודרני: "כיסא הבריח" אשר עוצב עבור "קארל הנסון אנד סונס", ואלה מעניקים לו כעת מהדורה חדשה ומוגבלת של אלון עתיק ומרשים.

את "כיסא הבריח" (או בשמו המקורי CH24, ויש המכנים אותו "כיסא ה-Y") הציג וגנר לעולם לפני כמעט 70 שנה ולמרות הזמן הרב שחלף מאז, הוא נותר פופולארי בבתים מודרניים וזכה למחוות רבות. במשך העשורים שחלפו מאז יצא לשוק הוא המשיך להוות השראה למעצבים בכל רחבי העולם. מאז השקתו ועד היום, למעשה, החברה המשיכה לייצר אותו והוא מעולם לא ירד מפס הייצור שלה - מה שמעיד על הפופולאריות לה הוא זוכה בעשורים האחרונים.

הכיסא קרוי על שם עצם הבריח של עופות, זו המשמשת להבעת משאלות לפני שהיא מחולקת לשניים. וגנר עיצב אותו עוד במהלך שלושת השבועות הראשונים שלו אצל "קארל הנסון אנד סונס" והוא הפך להצלחה מיד עם השקתו. בעקבות ההצלחה נוספו אמנם לסדרה שלו עוד ארבעה כיסאות דומים, אולם הם לא זכו לאותה ההצלחה שזכה לה הכיסא שבהשראתו הם נוצרו.

"כיסא הבריח" עשוי מ-14 חלקים שונים. בנוסף, נדרשים ליצירתו יותר ממאה תהליכים שונים של סיתות, גילוף, שיוף ועיצוב הנמשכים כשלושה שבועות של עבודה - וזאת עוד לפני שאפשר להרכיב אותו לצורה הישיבה המוגמרת. המושב הגיאומטרי שלו עשוי לא פחות מ-120 מטרים של חבל נייר דק, ועל פי החברה מחזור החיים שלו מוערך בחמישים שנה לפחות.

עוד באותו נושא

הילד בן 30: הקומקום המפורסם בעולם חוגג יום הולדת

לכתבה המלאה

וגנר היה בנו של סנדלר דני. הוא החל את הקריירה שלו כבונה ארונות ובהמשך השלים לימודי אדריכלות בקופנהגן (הנחשבת לבירת העיצוב הדנית). הוא עבד עם המעצבים ארן ג'ייקובסן ואריק מולר - דמויות מפתח בהתפתחות התנועה הדנית המודרנית. "כיסא הבריח" היה אחד מכמה כיסאות שתכנן בשנות הארבעים בהשראת דיוקנאות של סוחרים דנים שישבו על כיסאות מתקופת שושלת מינג הסינית. הכיסא הפך פופולארי מאוד בשוק האסיאתי ובערך רבע מהיחידות המיוצרות נשלחות לאזור, כאשר צבעים כהים הם המועדפים על האסיאתיים. השוק המזרח אירופאי לעומת זאת, מעדיף את צבע העץ הבהיר. ומאז ועד היום דנמרק היא השוק הגדול ביותר שלו.

המהדורה החדשה והמוגבלת של הכיסא עשויה עץ אלון עתיק שעבר טיפול מיוחד על מנת לשחזר את הגוון החום הכהה של עץ אלון בן אלף שנה, כזה שעבר יישון שהעניק לו את הגוון העמוק, וזו הפעם הראשונה כי הכיסא זמין בגימור הזה. המהדורה המוגבלת הוצעה למכירה בשתי חנויות בלבד של "קורנן" בלונדון ופריז, כאשר כל יחידה ויחידה יוצרה בהתאם להזמנה מוקדמת, ונושאת עליה פלטת פליז ממתכת ועליה חרוטה חתימתו של וגנר.

כמו כל רב מכר, גם הכיסא של וגנר זכה להעתקים רבים ברחבי העולם. מחירו המקורי של נע סביב 600-800 דולרים. את הרפליקות לעומת זאת שמגיעות ללא חתימה, מספור ואחריות, אפשר להשיג באתרים שונים כמו עליבאבא, במחירים נמוכים משמעותית הנעים בין 40 ל-160 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully