וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבים ואדריכלים - קנייה ווסט מחפש אתכם

19.5.2018 / 9:18

מותג חדש שקנייה ווסט מקים בימים אלה יתמחה באדריכלות ועיצוב פנים. לא ברור עד כמה הוא ינחל הצלחה, כך או אחרת הראפר המצליח לא מבין מדוע הוא איננו נתפס כמעצב רציני בסצנה

מערכת וואלה!

(בווידאו: רכשו ומיד מכרו- הבית של קים קרדשיאן וקנייה ווסט)

הייתם נותנים לקניה ווסט לעצב לכם את הבית? הראפר והמפיק המוזיקלי ומי שעומד בראש מותג האופנה Yeezy הודיע השבוע כי בכוונתו להרחיב את המותג ולפתוח תחתיו מחלקת אדריכלות תחת השם "Yeezy Home". ווסט הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מחפש בימים אלה אדריכלים ומעצבים תעשייתיים שיצטרפו לשלוחה החדשה של המותג שבבעלותו.

החיבה של קניה ווסט לעיצוב ואדריכלות ידועה, האלבום שלו Yeezus אף הופק בהשראת חלוץ האדריכלות המודרנית לה קורבוזייה. "אני באמת ובתמים מאמין שאפשר להציל את העולם באמצעות עיצוב, ושהכל צריך להיות מתוכנן כמו מבחינה אדריכלית", אמר לפני כשנתיים בפני קבוצת סטודנטים לאדריכלות בבית הספר לעיצוב של אוניברסיטת הרווארד. באותה שנה ווסט התראיין לרדיו BBC ואמר כי הוא מתוסכל מכך שהוא אינו נתפס ברצינות כמעצב. "אני רוצה לעשות מוצר, אני אדם של מוצר. לא רק בגדים אלא גם לעצב בקבוק מים למשל, אדריכלות ...אני עושה מוזיקה אבל אני לא צריך להיות מוגבל למקום אחד של יצירתיות".

הציוץ של קנייה בטוויטר

מעריציו של ווסט לא הופתעו מההכרזה שכן, הוא ציין מעת לעת את חיבתו לעיצוב-מוצר ואף רמז כמה פעמים במהלך השנה האחרונה כי הוא מעוניין להפוך את Yeezy ליותר מאשר מותג אופנה בלבד. כך למשל בחודש אפריל הוא ביקש שלא לכנות את המותג "חברת אופנה" אלא לכנות אותו "מותג הלבשה, או רק Yeezy". הוא הוסיף, בסגנונו האופייני, כי Yeezy הוא "מותג עם מהירות הצמיחה השנייה בהיסטוריה" וכתב כי ישנן 160 משרות פנויות שבכוונתו לאייש עד לסוף השנה.

הרומן של ווסט עם עולם העיצוב באופן כללי החל כבר לפני יותר מעשר שנים, כאשר השיק בשיתוף עם חברת נייקי את "nike air yeezy 1", זאת בטרם השיק את ב-2015 את הקולקציה הראשונה שלו בשבוע האופנה בניו יורק. המותג מאופיין בפריטי אופנה יומיומיים בהשפעה אורבנית. למרות שתקף לא פעם את מותגי האופנה המובילים בארצות הברית וטען שהם נמנעים מלקיים עמו שיתופי פעולה יצירתיים בגלל שהוא "מוזיקאו שחור", כך לדבריו בפועל, הוא הלך והעמיק את היקף המעורבות שלו בתעשיית האופנה והעיצוב - ועושה מאמצים רבים למצב עצמו כאמן רב תחומי.

עוד באותו נושא

הבית בו גדל קניה ווסט יהפוך בקרוב למוזיאון

לכתבה המלאה

המניספט של קניה ווסט פקולטה לעיצוב ואדריכלות באוניברסיטת הרווארד ב-2016:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully