וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאפריקה ועד טבעונות: כל הטרנדים משבוע העיצוב במילאנו

22.4.2018 / 9:15

חזרה למראה ששלט בשנות ה-20, שימוש במוטיבים אפריקאיים ואפילו טבעונות. הטרנדים הגדולים שיכנסו אליכם הביתה בשנה הקרובה

שבוע העיצוב במילאנו מכתיב את הטרנדים והחידושים שצפויים להיכנס אלינו הביתה במהלך השנה הקרובה. חלקם יכנסו בגרסתם המקורית וחלקם כפרשנויות שונות של המקור. למרות השפע העצום שהאירועים מציעים אפשר לסמן כבר מעתה כמה מהמגמות החמות והבולטות ביותר. מהשפעות אפריקניות ואפרו-עתידניות דרך חומרים ויגן-פרנדלי ועד מוצרים המשלבים טכנולוגיה עם בריאות ורווחה.

שימושים חדשים לפלסטיק ממוחזר
ההשפעה הסביבתית שיש לפסולת פלסטיק היא כבר דאגה ברמה הגלובלית, ומעצבים רבים החלו לחקור יותר ויותר לעומק את הפוטנציאל של מחזור החומר, והם הגיעו למגוון של פתרונות יצירתיים. השנה אנחנו צפויים לראות מגוון רחב יותר מתמיד של הפתרונות הללו בתצוגות השונות בכל רחבי מילאנו.

בתערוכה שהתקיימה באולם "Ventura Future" מציג המעצב היפני קודאי איוואמוטו אגרטלים שנעשו באמצעות טכניקה שהוא מכנה "ניפוח פלסטיק". אנשי החברה ההולנדית "Trashplast" יציגו פיתוח של חומר חדש עשוי מפלסטיק פוליאתילן ממוחזר.

תערוכת "Mutant Matter" מציגה גם היא את הפוטנציאל של שימוש חוזר בפלסטיק, עם חזיונות ספקולטיביים של העתיד מאת המעצבת הישראלית שחר ליבנה והמעצב ההולנדי תיאופיל בלנדט.

נוסטלגיית רטרו

זה לא יוצא דופן שמעצבי רהיטים ומותגים מרפררים אל העבר בקולקציות חדשות, אבל עושה רושם ששנת 2018 תהיה השנה שבה עיצובי רטרו יתפסו מקום מרכזי בקדמת הבמה.

עוד לפני מילאנו, היזם ההולנדי ומייסד "Moooi" לשעבר קספר ויסרס (שותפו של המעצב מרסל וונדרס), השיק מותג עיצוב חדש שנקרא "Revise" שכמו מעלה מן האוב סגנונות עיצוביים מתחילת המאה העשרים. בדומה לויסרס, גם הקולקציה החדשה של המותג הלונדוני "Sé" אשר הושקה ברוזאנה אורלנדי במילאנו, מחזקת את המטרה שהציבה לעצמה החברה "להחזיר את הזוהר והאיכות של רהיטי המאה העשרים".

מותג חדש תחת השם "Warm Nordic" הוקם כדי "לתת הזדמנות שנייה" למוטיביים עיצובים שהיו פופולריים פעם במדינות נורדיות, אבל פחות ידועים במקומות אחרים בעולם. המותג מציג עיצובים משנות ה-50-60 לצד מוצרים חדשים שתוכננו במיוחד כדי להשלים אותם. בינתיים, המותג האיטלקי והפרוע "גופרם" מציג אוסף של שטיחים ורהיטים ששואבים השראה ישירות מרחבות הדיסקוטקים של שנות ה-70.

חומרים ויגן-פרנדלי

היקפי המודעות לטבעונות נמצאים במגמת עלייה בכל רחבי העולם, כך שזה היה רק עניין של זמן עד שהמגמה תתחיל להשפיע גם על תעשיית העיצוב.

לאחר שבשנה שעברה השיק ארגון "אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים" (PETA) את תחרות פרסי עיצוב הבית הטבעוני (והעניק את הפרסים להביטט, איקאה והיל) השנה הציג המעצב הישראלי ארז נבי-פאנה, בוגר האקדמיה ההולנדית, לחקור לעומק את האפשרויות של עיצוב ללא כל אכזריות לבעלי חיים. נבי-פאנה חשף את תוצאות המרהיבות בתערוכה שמתקיימת במחוז 5Vie, אלפי המבקרים נעצרו והתשאו למראה הייחודי של מוצריו.

עוד באותו נושא

רהיטי שנות ה-60 חוזרים הביתה

לכתבה המלאה

רהיטים מוכנים לרכישה

באירוע התצוגה מקדימה של אוסף הרהיטים חדש של Established & Sons אמר מנהל העיצוב סבסטיאן רונג גילה כי המותג יציג אך ורק פריטים שיהיו מוכנים להזמנה במילאנו. הוא טען כי הלקוחות של היום מאבדים במהירות עניין במוצרים שהם לא יכולים לרכוש באופן מיידי.

"הימים בהם היה מוצג רעיון במילאנו ורק לאחר מכן עובר לתהליך הפקה של שנה, או אפילו יותר, הם לא כאלה שאפשר שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו יותר", אמר לאחרונה בראיון. "פשוט אין לנו עוד את המותרות הזו. השוק זז כל כך מהר - ברגע שאתה מציג רעיון, אתה חייב לרוץ איתו, להוציא אותו החוצה לשם ולהתחיל למכור אותו".

עוד לקחו חלק במגמה הזו הם בית הרהיטים וגופי התאורה הבריטי של המעצב לי ברום. אנשי החברה הודיעו כי שנת 2018 תהיה השנה הראשונה שבה היא תציע למבקרים במילאנו הזדמנות לקנות את המוצרים החדשים שלה במקום - ללא צורך בהזמנה או המתנה.

אפריקה ואפרו-עתידנות

הסצנה היצירתית המתפתחת של אפריקה הושמה לאחרונה תחת אור הזרקורים, הודות לפופולאריות של הסרט "פנתר השחור" של מארבל והאסתטיקה האפרו-עתידנית שלו. האלמנטים הללו קיבלו דגש נוסף בתערוכה תחת הכותרת "אפריקה / אמריקה הלטינית: עיצוב עולה - עיצוב מתפתח". אוצר התערוכה, המעצב הפרנקו-מרוקאי הישאם לאלו, מארח בחלק המוקדש לאפריקה 18 מעצבים צעירים מכל רחבי היבשת.

ההשפעה של עיצוב שמגיע מאפריקה מורגשת גם בקולקציות של מותגים שונים. לדוגמה, חברת הרהיטים הגרמנית הוותיקה "וולטר נול" מציגה קולקציית שטיחים המבוססים על נופים אפריקאים, והאחים וקסמן מציגים אוסף אביזרים לבית המשלבים טקסטיל בהשראה אפריקאית.

טכנולוגיה מקדמת רווחה

מותגי הטכנולוגיה מותירים רושם עז בשבוע העיצוב השנה, בראשם גוגל שהגיעה להופעת הבכורה שלה במילאנו. אבל היא לא היחידה. גם חברת האלקטרוניקה לבית פנסוניק היפנית כמו גם דאסו סיסטמס, חברת התוכנה הצרפתית לתוכן בתלת-ממד, בהשקות בקנה מידה גדול. נושא המפתח עבור שלוש החברות הללו הוא: כיצד מכשירים דיגיטליים יכולים להיות חלק מאורח חיים בריא?

גוגל עובדת עם חזאית הטרנדים לי אדלקורט על תערוכה שבודקת כיצד מכשירים אלקטרוניים של העתיד יכולים להפוך לכאה המבוססים על מגע רגיש יותר. דאסו סיסטמס גייסה שורת מעצבים ויצרה מתקן המראה כיצד הסביבה הבנויה יכולה למנוע זיהום אוויר. באופן דומה, פנסוניק מציגה בתערוכה בשם "התערבויות אוויריות" כיצד מוצרים אלקטרוניים יכולים לקדם רווחה אישית.

שבוע העיצוב במילאנו 2018. יחצ,
שבוע העיצוב במילאנו 2018/יחצ

עיצוב ותיאטרון

דרמה, מוסיקה והופעות עשו קאמבק גדול במילאנו השנה. מותג התאורה "Lasvit" מארח תערוכה בשם "מאנסטר קברט" שאמורה להיות מלאה ביצירות מוזרות ומופלאות, ואילו סטודיו האדריכלות "סטנטון וויליאמס" בנה ביתן שלם המוקדש כל כולו לריקוד. בנוסף, קבוצת מעצבים הולנדים הפכה את את המוסאו דיוססאנו ההיסטורי לבר שאותו הם מתארים כ"בר וחלל הופעות המשולב יחד לחוויה אחת מלאה ומהנה".

בהקשר זה מן הראוי שנזכיר גם צמד המעצבים הלונדוני-ישראלי רו אדג'ס (יעל מר ושי אלקלעי) שהציג מופע סולו בהשראת הריקוד הישראלי הורה. במרכז התערוכה עמד מיצג תאורה סביב מה שעומד בלב ליבו של הריקוד - שמחת חיים, ובחלל מוצגות 30 מנורות "מרקדות" עשויות זכוכית יצוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully