וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאנו לרקוד: קולקציית הדיסקו שמסחררת את מילאנו

21.4.2018 / 10:00

רהיטי קטיפה, שטיחים גיאומטריים וכדורי מראות נוזלים. מותג העיצוב האיטלקי - גופרם מחזיר את שנות ה-70 העליזות למרכז זירת העיצוב הבינלאומית

שבוע העיצוב במילאנו - קולקציית הדיסקו של גופרם.
כורסת קטיפה של גופרם בהשראת שנות ה-70

הוציאו את החותלות מהבוידעם: שטיחים ורהיטים בהשראת עידן הדיסקו עומדים במרכז תצוגת הקולקציה החדשה של המותג האיטלקי גופרם (Gufram) המושקת בימים אלה בשבוע העיצוב שבמילאנו. גופרם שהוקמה לפני 52 שנים נחשבת לאחת מיצרניות הרהיטים המשפיעות ביותר על תחום העיצוב התעשייתי ועל תהליך המודרניזציה שעבר עליו בשנות השישים. העיצובים הפרועים של המותג היו ידועים כמושפעים באופן תדיר מאסטתיקת הפופ-ארט ואמנות קונספטואלית, והוא היה חלק מתנועת העיצוב הרדיקלי האיטלקי.

תחת השם "דיסקו גופרם", הקולקציה החדשה כוללת עבודות של הסטודיו האיטלקי אטילייר ביאגטי, של המעצבים ההולנדים "רוטגנצן" ושל סטודיו GGSV הממוקם בפריז. הקולקציה כוללת מערכות ישיבה מרופדות בהשראת כיסאות דיסקו מרופדים, מקוריים של גופרם משנות ה-70, סדרה של שטיחים עם הדפסים שבלוניים שהם כרפרנס לגיאומטריה העליזה שאפיינה את רצפות הדיסקוטקים וכן, סדרת שולחנות קפה וארונות עם פרשנות חדשה לפריט המזוהה ביותר עם תקופת הדיסקו - כדור המראות.

שבוע העיצוב במילאנו - קולקציית הדיסקו של גופרם.
מוטיב הזהב שכיכב בשנות ה-70 העליזות

"בעבר, ייצרו גופרם קולקציה שלמה של מערכות ישיבה אקסטרווגנדיות עבור מה שאנחנו מכנים היום 'חללים של חופש'", מסרו אנשי המותג בהשקת הקולקציה החדשה, כאשר הם מתייחסים לחללים של מועדוני לילה. "בשביל ההרפתקה החדשה הזו גויסו שלוש קבוצות של מוחות יצירתיים על מנת ליצור דיסקוטק סוריאליסטי משלהם, בלב מילאנו".

לאחר שנתקלו בארכיון גופרם בסדרה של מערכות ישיבה משנות ה-70 המאוחרות תחת השם "לינדה דיסקוטקה" החליטו אנשי אטילייר ביאגטי לקבל מהן השארה ולתת לעיצובים המקוריים עדכון עכשווי. הספות החדשות זכו לשמות בטסי, טוני, סטנלי, ג'ימי וצ'רלי, ולכל אחת מהחמש יש אישיות משלה. "הן מזכירות לנו כמה אנשים אמיתיים, כאלה שהיית רוצה לקיים איתם אינטרקציה", מסרו המעצבים אלברטו ביאגטי ולורה באלדסרי. "החלטנו לתת להן להשפיע עלינו ולהעניק להן שוב חיים. כל אחת מהספות עושה רושם של אדם עם גישה מסוימת, חוש הומור, יופי, וגם כמה חטאים וחלומות שהופכים פרועים במשך הלילה".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
שבוע העיצוב במילאנו - קולקציית הדיסקו של גופרם.
כדור המראות המפורסם כמו נוזל על הרהיטים

גאלה גאבילט וסטפני וילארד מהסטודיו הצרפתי GGSV עיצבו עבור "דיסקו גופרם" ליין שטיחים בהשראת הצורות הגיאומטריות שאפיינו את רחבות הריקודים בדיסקוטקים. השטיחים בצבעי בכתום, ורוד, סגול ושחור, מעוטרים במגוון צורות מעוגלות ודפוסים שבלוניים שנלקחו היישר משנות השבעים. אלו נתלו על הקירות בביתן של גופרם השוכן בתוך מתחם התערוכה של מגזין וולפייפר (Mediateca Santa Teresa).

תחת השם "אפטר פארטי" מוצגת סדרה של שולחנות קפה וארונות בעיצוב של רוטגנזן, והן תוכננו להעניק תזכורת מלנכולית לכך שלכל מסיבה - זוהרת ופרועה ככל שתהיה - יש סוף. המעצבים, רובין ויורי, שנולדו וגדלו בפרברי רוטרדם, יצרו שלושה ארונות ושני שולחנות קפה עם כדורי דיסקו מעוותים הנוזלים מהם, שמוטים על צדם. "זו מטאפורה חזותית של תהילה דועכת כפי שאפשר לראות בצורות אמורפיות המסודרות בקפידה, ומה שהיה פעם צורה מושלמת מקבל כעת אופי ומשמעות חדשים", ", מסרו המעצבים, והוסיפו: "לעומת אמירה עגומה על המציאות, הכוונה היא להציע דימוי שובב של תהילת העבר".

אוסף הדיסקו של גופרם מוצג במדיאטקה סנטה תרזה (Mediateca Santa Teresa) באזור בררה, מילאנו עד ה-21 באפריל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully