וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממגנטים של אירועים ועד יצירות של הילדים: המרורים שיש להעיף מהבית לפני החג

מיכל זילברשטיין

28.3.2018 / 10:58

פסח הוא הזדמנות מצוינת להוציא החוצה את מה שכבר לא בשימוש, את החפצים שנשכחו וצברו להם ותק בפינה ושסביבת המגורים יכולה להיראות הרבה יותר טוב בלעדיהם. רשימת הזהב שתסייע לכם לקבל את החג כהלכתו

צילום: נמרוד סונדרס; עריכה: בת גולן

(בווידאו: עיצוב שולחן לכבוד ליל הסדר, איריס מוסיוף)

איך יודעים שבא אביב? מסתכלים סביב ורואים שכולם בשגעת. הכנות, ניקיונות, בישולים, קניות, מתנות. כולם מנצלים את ההזדמנות לרענן, לשדרג, לנקות ולמרק כל פינה בבית. יש שצובעים את הקירות, אחרים רוכשים פריטים חדשים ומשתדרגים, אבל יש דברים שאנחנו יכולים לשנות שיכולים לעשות שינוי מהפכני- לא פחות. יש הרבה "מכות" בבית שאנחנו אחראים להם ואם רק נשנה ולו במעט את ההרגלים, הבית שלנו יכול להראות הרבה יותר טוב.

אז מאילו מרורים יש לכם הזדמנות להיפטר?
אגרנות - לרבים מאתנו יש צורך עז לאסוף ולשמור. "מי יודע אולי אזדקק לזה בהמשך?" או "זה עוד ישוב לאופנה, אתם תראו" הם תירוצים שהופכים את הבית שלכם למחסן לא אסתטי בעליל. פסח הוא הזדמנות לצאת לחירות- שחררו את כל מה שאתם לא צריכים וכל מה שלא השתמשתם בו בשנה האחרונה- בגדים, כלי מטבח, מגבות ועוד. אחר כך תחושו הקלה ואוורור.

לקריאה נוספת:
כל המבצעים וההנחות לכבוד פסח בחנויות לעיצוב הבית
שלושה ימים ויש לכם סביבת מגורים מלאה בסטייל לכבוד החג
ככה בלב הטבע: הפקת שולחן פסח חגיגי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה שקיות אתם כבר צריכים בבית?/מערכת וואלה!, צילום מסך

שקיות ניילון- אמנם השקיות הפכו למצרך יקר (10 אג') אך בבתים רבים ניתן למצוא ערימות של שקיות ניילון שלא היו מביישות את הפרמידות במצרים. שמרו מעט, ואת אלה שהתיישנו והזדקנו להם סתם בפינה כבר ים זמן הוציאו מהבית. כך גם תחסכו קצת כסף בכל קניה וגם תפנו מקום.

שקיות בד ורב פעמיות- המהפכה הירוקה שהתרחשה בזמן האחרון היא מבורכת ללא ספק. אבל היא הביאה איתה אוסף וערמות של שקיות רב פעמיות ממותגות, לעיתים לא בשיא הסטייל, שמצטבר לנו במטבח. שמרו לכם מספר כזה של שקיות רב פעמיות ואת היתר שימו ברכב או במקום אסטרטגי שישמשו אתכם כשבאמת תצטרכו.

יצירות של הילדים - חשוב מאד לפתח את האמנות וחוש היצירה של הילדים, אבל זה לא אומר שיש צורך לעשות מקדש של יצירות אבסטרקטיות בכל פינה בבית. קחו קופסת נעליים גדולה לצורך איסוף היצירות, כשזו מתחילה להתמלא, העלימו בעדינות ואלגנטיות את העבודות הישנות וחכו בסקרנות ליצירה הבאה מאת האומנים הקטנים שלכם.

עוד באותו נושא

רק לא קערת פירות: מתנות חג שוות עד 250 שקלים

לכתבה המלאה
פענוח ציורי ילדים. מערכת וואלה!
עם כל הכבוד ליצירתיות, אחסנו את ערימות הציורים של הילדים בקופסה ולא על המקרר/מערכת וואלה!

אוספים שזמנם עבר- אינסוף פקקי שעם, תחתיות בירה מתקלפות או אוסף פחיות מיוחדות, פחות מתאימות לסטטוס של הורים לעוללים קטנים. אם כן יש לכם אוסף מגניב ומיוחד, אפשר ליצור ממנו אחלה פינה. שימו במדף נחמד ובקומפוזיציה מעניינת וכבר תשדרגו את החלל.

משחקי קופסה/ פאזלים של הילדים- אין ספק שילדים זו שמחה, אבל אם הדברים שלהם היו תופסים פחות מקום זה היה עוד יותר משמח. דוגמה טובה לכך, היא משחקי הקופסה הצבעוניים והמקושקשים והפאזלים שתופסים המון מקום. מקמו את משחקי הקופסה בארון סגור הנגיש לילדים או במגירות האחסון מתחת למיטה (במידה ויש). את הפאזלים ניתן להוציא מהקופסה ולשים בשקית רב פעמית שקופה ועמידה (לא לשכוח לשמור את הדף עם התמונה הסופית של הפאזל).

מקרר במטבח. ShutterStock
נכון שהמקרר נראה הרבה יותר טוב כשאין עליו טונות של קשקושים?/ShutterStock

מגנטים מאירועים - מי לא אוהב לקבל מגנט עם תמונה שלו? יש כאלה שכל כך אוהבים את זה שהמקרר אצלם נראה כמעט כמו הוול שלהם בפייסבוק. לא תאמינו איך מקרר חף ממגנטים וקשקושים ישדרג לכם את המטבח ויעניק מראה נקי ומסודר יותר בעין. היפרדו מהמגנטים הישנים, בחרו את המוצלחים ביותר ומקמו אותם בצידי המקרר כשאת החזית תשאירו נקייה ויפה.

לוח הודעות- פעם, לפני המצאת הגוגל קלנדר וכל האפליקציות למיניהן, הינו צריכים תזכורות בפתקים של ממש, ואז היה צידוק ללוח שעם גדול ומאסיבי עם המוני פתקאות. תודה לאל שהיום יש אמצעים דיגיטליים שיכולים לנקות לנו את הלוחות ובעצם לפנות מקום לדברים יותר אסתטיים- גלויות נחמדות, פרינטים עם איזה משפט השראה… וגם קצת ספייס ביניהם לא יזיק אף אחד- להיפך!

נייר טואלט. ShutterStock
תודו שכך הרבה יותר מסודר ואסתטי/ShutterStock

תליית מגבות על הדלתות/ ארונות- אין שום סיבה שהדלת תשמש כמתלה או שהמגבת תשמש כמעצור לדלת. יש כל כך הרבה פתרונות אחרים, יעילים יותר ואסתטיים הרבה יותר. לתליית המגבות, רכשו מתקן ייעודי או מספר ווים ותלו אותם בחדר השינה. לבלימת הדלת, התחדשו במעצור נחמד ומעוצב וכך גם תיהנו ממראה מסודר וגם מאלמנט עיצובי לכל דבר.

חבילות ניירות טואלט- אז נכון שלפרקטיות יש מקום ותפקיד חשוב בשגרת חיינו הלוחצת והעמוסה אבל זה לא חייב לבוא על חשבון הנראות. אם אין לכם ארון או מרפסת שירות רחוקה מהעין, בה אפשר לשים את מארז גלילי נייר הטואלט, רכשו מספר סלסלות והכניסו בהן בצורה מסודרת את הגלילים. זה גם יותר נגיש וגם יותר נעים- WIN WIN לכולם.

כתבה ומירקה: מיכל זילברשטיין בעלת סטודיו עצמאי לעיצוב והלבשת הבית http://www.mshomestyling.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully