וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוד הקסם של המדרגות שמטריפות עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם

2.3.2018 / 8:18

ספיראליות, קלאסיות, עם מעקה מתכת או עץ - תמונות של מדרגות כובשות את ליבם של רבים ברחבי העולם. איך הן מצליחות לגרוף עשרות אלפי לייקים ומה גורם לאנשים להתאהב כל כך?

יש בהן מוטיב ממכר, הן מזכירות יצירות אמנות ובכלל, יש אנשים שלא יתנגדו לתלות תמונה כזאת בסביבת המגורים שלהם. המדרגות הפכו לפופולאריות במיוחד באינסטגרם, הקלקה על הלייק נעשית כמעט באופן מידי והשאלה הנשאלת היא מה הגורם העיקרי לכך? "על פי רוב מדובר בסגנון קלאסי המאופיין במעקה ברזל המשלב אורנמנטיקה אורגנית, ממש כמו עבודת אמן" מסבירה מעצבת הפנים זיו קריכלי. "שילוב החומרים כפי שהם באים לידי ביטוי בתמונות, הם שנותנים ססגוניות והדגשה וממגנטים את העין. גם הפנלים לאורך המדרגה מודגשים בגובהם כחומר ובדרך כלל, גרמי מדרגות אלו מאופיינים בקווים ובפינות מעוגלות המדגישים את הזירה האורגנית".

עוד מוסיפה קריכלי "על פי רוב משולב גם גוף תאורה דומיננטי המוסיף נופך נוסף וממלא את החלל הפתוח ויוצר חוויה נוספת עבור הצופים, וכמובן המשתמשים במציאות - העולים והיורדים. גימור הקירות לרוב יהיה בטקסטורות ועיבודי צבע מיוחדים כדי לתת נפח וויזואליות נוספת".

גרמי מדרגות מהסוג הזה נפוצים במיוחד באירופה, אך כמעט ולא קיימים בישראל המורגלת לשיטת בנייה אחרת. בבניינים המקומיים והאקלקטיים, כאלה שנבנו בתקופה העות'מנית, או באזורים כמו דרום תל אביב אפשר עוד לראות שרידים לסגנון המיוחד, להציץ פנימה ולחטוף מבט אל המחזה האדריכלי המשובב ולצלם תמונה למזכרת. מי יודע, אולי גם היא תהפוך לכוכבת אינסטגרם.

לקריאה נוספת:
אזעקת טרנד: התקרות מקבלות ביטוי צבעוני
תשכחו מסוקולנטים: הטרנד החדש שמשתלט על הבית
מצאנו את אחד הדברים הטובים שיקרו לבית שלנו השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully