וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד שיאלץ אתכם להרים את הראש למעלה

27.2.2018 / 15:27

היא נחשבת למצע גדול ונוח שיכול להשפיע על חדר שלם ובכלל, הגיע הזמן שתקבל את הכבוד הראוי לה בעולם העיצוב. קבלו את הטרנד הבא - לא עוד לבן משמים, התקרה מקבלת ביטוי צבעוני

מה טוב שיש לכם תקרה מעל הראש. אבל אולי דווקא כי היא תמיד נמצאת שם למעלה, תקרות הבית, הן לרוב בין האלמנטים שאותם אנחנו נוטים לתפוס כמובן מאליו ולהשקיע בהם כמה שפחות מחשבה בכל מה שנוגע לעיצוב וסגנון. אבל לתקרה שלכם מגיעה תשומת לב, לא רק כאשר יש בה נזילה או אם היא מתקלפת. ממש מעל הראש שלכם מתחבאת הזדמנות נהדרת להצהרה עיצובית, ועם תכנון נכון ומותאם אישית יכול "הקיר החמישי" להפוך את הבית שלכם על פיו - אז הביטו רגע מעלה, והכינו את הסולם.

בבואכם לבחון אפשרות של עיצוב תקרה יש קודם כל לקחת בחשבון, איך לא, את הגובה. בחדרים סטנדרטיים הגובה המינימלי של תקרה עומד על 2.6 מטרים. אם בחלקים מסוימים של הבית התברכתם בתקרות גבוהות, יש לכם את האפשרות לשלב בה אלמנטים ייחודיים שיבליטו אותה מבלי לפגוע בתחושת המרחב של החדר. כך למשל קורות עץ דקורטיביים, הפופולאריים במיוחד בעיצובים של חללים כפולים, מוסיפים תחושה חמה ואורגנית לבית והם לכשלעצמם מוטיב עיצובי מרשים ומעניין. מנגד, למראה תעשייתי ומודרני יותר, תקרות גבוהות ישמחו להציג לראווה תעלות אוורור מתכתיות, צבועות או בצבע מתכתי מקורי, לצד צנרת של חשמל ותאורה ומוטיבים של בטון חשוף. תקרות גבוהות הן גם הזדמנות מצוינת לשלב בבית צבעים כהים או דרמטיים, אשר ייצרו בחדר אווירה ייחודית למדי תוך שהם גורמים לחללים גדולים במיוחד להראות אינטימיים ונעימים למרות הגודל.

לקריאה נוספת:
תשכחו מסוקולנטים: טרנד בוטני אחר משתלט על הבית
הטרנד המלכותי שצפוי להיכנס אליכם הביתה השנה
זכרונות מבית סבתא: הקרושה חוזר ובגדול

אבל לא רק קורות עץ או החלפה של הלבן-הקלאסי יכולים להוציא את התקרה שלכם מהשגרה. קרניזים, אותם פאנלים עליוניים בין הקירות לתקרה, פופולאריים במיוחד במדינות אירופה ומוסיפים מראה קלאסי וסימפטי. הם מגיעים במבחר דוגמאות וצבעים אינסופיים והם יתחמו היטב תקרה צבועה בצבע בולט. אלמנט נוסף הוא טפט, והוא מתאים במיוחד לתקרות בעלות שטח קטן כמו אלה של חדרון שירותים, של חדר ארונות או של מסדרון צר, למשל. זו הזדמנות טובה להשתגע, שכן טפט מעניין וייחודי יכול להפוך את החדרונים הללו לנקודה מלהיבה במיוחד של הבית - מבלי לבלוט על שטח גדול.

במידה והתקרות שלכם נמוכות, מומלץ שלא לבחור בצבעים כהים, ולשמור על קשר הדוק בין צבעי הקירות לתקרה. כדאי לבחור עבור תקרה גבוהה גוון בהיר יותר של הצבע של הקיר. כך או אחרת, יש להקפיד שלא לצבוע קיר ותקרה באותו הצבע - זאת כדי להימנע מתחושה קלסטרופובית. יש לקחת בחשבון שבניגוד לצבעי הקירות אשר הם לרוב צבעים אקריליים, לצורך צביעת התקרה מומלץ לבחור בצבע סיד סינטטי, כמו פוליסיד. אם אתם מעוניינים להשתמש בצבע אקרילי יהיה עליכם לצבוע ראשית בחומר מקשר/ יסוד כמו בונדרול, אשר ימנע התקלפות של הצבע החדש. באמבטיה יש לצבוע בצבע יסוד הידוע במונע הצטברות של עובש.

בחרתם כיצד התקרה שלכם תיראה? עכשיו יש להיערך לצביעה נכונה. פנו את החדר מכל הרהיטים והחפצים שניתן להוציא ממנו, ומה שלא ניתן יש לכסות היטב בניילון או בד להגנה. גופי תאורה אשר ניתן להסיר יש להסיר ואת הרצפה לכסות בניילון או בעיתונים. במידה והתקרה מתקלפת יש להסיר את החלקים המתקלפים ביסודיות ולמלא סדקים באמצעות חומרי מילוי, וכן לנקות את התקרה היטב משאריות חומרים ואבק לפני שניגשים למלאכה. המעבר בין התקרה לקירות נחשב לקשה במיוחד ויש להקפיד בו הקפדה יתרה. לצורך כך, השקיעו מאמץ בכיסוי מדויק של החיבורים באמצעות מסקנטייפ מוחלש, כזה שהודבק קודם על שטיח או רצפה מאובקת ולא יקלף את הקירות. הסירו אותו מיד עם סיום הצביעה.

עוד באותו נושא

די להדפסי הפלמינגו: הטרנדים שאתם חייבים להיפטר מהם

לכתבה המלאה

את קו החיבור בין הקיר לתקרה, במידה וצבעתם בצבעים שונים, צבעו באמצעות מברשת, אך רולר עם מוט שאפשר לשנות את אורכו בהתאם לצורך הוא המכשיר המומלץ לצביעת תקרות ומשטחים גדולים באופן אחיד: רולר שערות ארוכות יתאים לתקרה רגילה, ורולר חלק ועדין יתאים לתקרת גבס. במידה ואתם צובעים תקרה סטנדרטית - רולר יחסוך לכם אפילו את הצורך בסולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully