וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכיסאות שהסעירו את משרדי הניו יורק טיימס

אור רוזנשטיין

12.2.2018 / 12:29

כתבי ועורכי העיתון המפורסם רגילים לרהיטים מפוארים שמעוצבים על ידי מיטב המעצבים. אולם הפעם הכיסאות של מעצבת העל פטרישיה אורקיולה חצו את גבולות הטעם הטוב - לדעתם

כיסא Lowseat  שעיצבה פטרישיה אורקיולה למורוסו. יחצ,
עובדי המשרד רגילים לרהיטים מפונפנים - הכיסאות שעיצבה אורקיולה/יחצ

"המקום בו נוחות ופונקציונליות נפגשות," מכריזה הכותרת באתר חברת העיצוב האיטלקית Moroso, עבורה עיצבה מעצבת-העל פטרישיה אורקיולה את כיסא Lowseat שלה. אבל יש לקוחות, שאיך להגיד - פחות מסכימים עם התיאור הזה. השז-לונג של אורקיולה, שאמור להיות יצירה מודולרית רב-גונית המורכבת ממספר מושבים שמתחברים זה לזה בשלל דרכים שונות, נמצא כרגע במרכזו של דיון אינטרנטי סוער שהחלה ארין מק'קאן, עורכת בעיתון ה"ניו יורק טיימס".

כתבי ועורכי העיתון המפורסם כבר רגילים לפאר של מערכת העיתון - מקום מכובד לכל הדעות שמאובזר בפריטי עיצוב מודרני שמעוצבים על ידי מיטב המעצבים. אולם, כאשר נתקלה מק'קאן בפריט העיצוב הספציפי הזה באזור ישיבה קבוצתי במשרד, דעתה לא נחה: "אני אדם חכם", כתבה בחשבון הטוויטר שלה לצד צילום של שני כסאות כאלה, הפונים אחד כלפי השני. "יש ברשותי תואר שני והכל, אבל פשוט אין לי מושג איך יושבים על הכיסאות הללו".

לקריאה נוספת:
אורקיולה מספרת על הפנטהאוז המפואר שעיצבה בתל אביב
פנינת עיצוב שמילאנו: המלון החדש שתיכננה אורקיולה
חובה להכיר: הנשים הכי משפיעות בעולם העיצוב

כיסא Lowseat  שעיצבה פטרישיה אורקיולה למורוסו. יחצ,
משענת או מושב? כיסא אורקיולה בגרסה הלבנה/יחצ

הכיסא הייחודי - שהגיע למשרד עשוי ממושבים אדומים המתעקלים כלפי מעלה בקצה אחד - עוצב על ידי מעצבת העל פטרישיה אורקיולה בשנת 2000, עבור המותג האיטלקי והמוערך Moroso. מדובר בחלק ממערכת ישיבה מודולרית, ומגיע בגרסת כורסה ובגרסת שז-לונג, ששתיהן בעלות צורה דומה ומתחברות ביחד למערכת ישיבה בכמה תצורות. אולם העיצוב המעוקל באזור שבו באופן מסורתי מונחת משענת הגב גורם להיווצרותו של רווח די משונה שמקשה על הישענות נוחה וסטנדרטית בכיסא. הדבר מותיר את המשתמשים אובדי עצות, נבוכים ומבוישים.

גם חיפוש בגוגל לא העלה תשובה לשאלה. "כאשר מחפשים את הכיסא הזה בגוגל" כתבה מק'קאן, "לא מופיעה תמונה אחת בה בן אנוש ממש יושב עליו".

לרווחתה של מק'קאן, האינטרנט נחלץ לעזרתה עם שלל פתרונות מועילים ותמונות והצעות: "קדימה, בואו!" כתב משתמש אחד, "אני חושב שמדובר בשטיחי קסם!" בעוד משתמשת אחרת הציעה שאלו בכלל חללים עבור הברכיים. "אני מתאר לעצמי", סיכם משתמש נוסף, "שאם אתה פסיכולוג ואתה משתמש בכיסא כזה, הוא מכניס את המטופל לכזה משבר שהכיסא פשוט מחזיר שוויו הכספי".

עוד באותו נושא

מה טמון במטבח ששווה 300 אלף שקלים אותו עיצבה פטרישיה אורקיולה?

לכתבה המלאה

מק'קאן ועוקביה בטוויטר אינם האנשים היחידים, כך מתברר, שמאותגרים על-ידי עיצוב מודרני. למעשה, מק'קאן אפילו אינה היחידה במשרדי הניו יורק טיימס שמוטרדת מהעיצוב החדיש איתו היא נאלצת להתמודד. בעקבות הפוסט, שיתפו עורכים וכתבים נוספים תמונות של רהיטים משונים המאתגרים את ההיגיון והאסתטיקה שלהם. אנדרו דראס, סגן עורך במדור הספורט, כתב בטוויטר, "כשתפתרו את החידה הזו, אנא עברו אל מחלקת הספורט", וצירף תמונה של ספה צהובה וקעורה קלות. איש צוות אחר צירף תמונות של כסאות בר צהובים מלבניים שלא ניתן להשתמש בהם מרוב שהם לא נוחים.
עד מהרה, כמובן, הפכו המושבים הבעייתיים והמפורסמים לנקודת ציון במשרד: "מצאתי אותם!" כותבת אחת מעובדות העיתון החרוצות, "הם מתחבאים ליד אזור המעליות החדש שאיש אינו מסוגל למצוא".

ניו-יורק טיימס. AP
מהומה בבניין העיתון הפופולארי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully