וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת Me Too מגיעה לוולנטיינס דיי

אור רוזנשטיין

9.2.2018 / 11:07

העננה האדומה של זרי פרחים רבים שישלחו בשבוע הבא לכבוד חג האהבה הנוצרי מקבלת תפנית בניו יורק. לא עוד ורדים אדומים אלא לבנים, כאלה שמייצגים את המהפכה הנשית הפושטת על העולם כולו

עריכת וידאו:נועה לוי

(בווידאו: כך התפוצצה פרשת הארווי ויינשטיין - מתוך המהדורה)

ממשיכות לשנות את החוקים: אחרי צעדת הנשים בוושינגטון, קמפיין #MeToo ותנועת ההמשך שלו #TimesUp - לא באמת ציפיתם לחגוג את חג האהבה בלי מילה על המהפכה החברתית הנשית שמתרחשת לנגד עינינו, נכון? ובכן, ניו יורק בהחלט לא מתכוונים לעבור את החג הקרוב ללא אמירה אלטרנטיבית נוקבת שנוגעת לחיים האמיתיים הממתינים לנו מחוץ לעננה הוורדרדה המזוהה עם ולנטיינס.

"השנה" אומרת בעלת חנות הפרחים הניו יורקית ויקטוריה אן, "יסמלו הוורדים הלבנים את רוח המהפכה. לקוחות שיבחרו לקנות לבחיר או בחירת ליבם את זר Snowflake הלבן - במקום סממן התשוקה האדום המזוהה עם רומנטיקה תוצרת מוסד הפטריארכיה - יסייעו למאבק בתקיפה מינית. תרומה של 20% מסך הקנייה (כאשר כל זר עולה בין 100 ל-300 דולר) תיתרם לקרן TimesUp, שנוסדה על ידי כוכבות הוליווד כגון שונדה ריימס ("האנטומיה של גריי"), נטלי פורטמן וריס ווית'רספון במטרה לשנות את מערכת המשפט לטובת נפגעי ונפגעות תקיפה מינית ולספק להם סיוע משפטי ברמה גבוהה.

"אני כל כך שמחה להיות מסוגלת לרתום את האמנות שלי על מנת להעניק משהו לאחרים" אומרת אן. "לא רק על ידי יצירת זרי פרחים שמסמלים נושאים חשובים, אלא גם באמצעות תרומה לתנועה נגד הטרדה מינית בכל דרך אפשרית. כל כך הרבה אנשים סובלים מהתעללות והטרדה מינית, לכן מאוד חשוב להמשיך לצעוק ולהילחם כדי לשים לזה סוף".

לקריאה נוספת:
חתיכת טיימינג: הסיפור מאחורי ביתו של הארווי ויינשטיין זוגות מספרים על מה מוותרים כשחיים בשניים
בלי להוציא שקל: 11 מתנות רומנטיות לט"ו באב

זר פרחים לבן. יחצ,
זר פרחים לבן, מחיר 249 שקלים, להשיג ברשת זר פור יו/יחצ

הפרחים הלבנים, שמסמלים בדרך כלל ערכים כגון טוהר, תמימות ורוחניות, יסמלו השנה אהבה תוך מתן כבוד הדדי ומודעות חברתית גבוהה. השימוש בהם כסמל למאבק החברתי החל גם הוא על שטיח האדום - בטקס הגראמי האחרון, כאשר שמות גדולים כגון פרגי, קלי קלארקסון וזיין מאליק נענו לקריאתו של ארגון Voices in Entertainment למען ייצוג שוויוני וגיוון בתעשיית הבידור. את הסמל החדש הגו מנהלות בתעשיית המוזיקה שביקשו להזכיר את התנועה החשובה גם בטקס פרסי המוזיקה. הורד הלבן, כך נאמר, "סימל לאורך כל ההיסטוריה תקווה, שלום, הבנה והתנגדות."

השנה, מתגייסות נשות הוליווד ביתר שאת למאבק החשוב: מלבד הקמת קרן TimesUp, רבות מהן החליטו ללבוש שמלות שחורות על השטיח האדום של טקס גלובוס הזהב האחרון לשם העלאת מודעות לקמפיין #MeToo, כאשר רבות גם סירבו לשתף פעולה עם מראיינים שהעדיפו לדבר על אופנה ולא על נושאים חשובים. השחקניות איימי פוהלר, לורה דרן, מריל סטריפ, אמה סטון, מישל וויליאמס, אמה ווטסון ושיילין וודלי אף הביאו עמן פעילות חברתיות בתור הדייט שלהן לטקס.

קמפיין #MeToo התחיל באוקטובר האחרון, כאשר סוללה מכובדת של שחקניות שברה שתיקה רבת שנים לגבי ההטרדות המיניות והתקיפות שבוצעו על ידי המפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין, וממשיך לסייע לקורבנות תקיפה מינית לשבור שתיקה ברחבי העולם מאז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זר פרחים לבן. יחצ,
פרחי נוי מלאכותיים לבנים החל מ-19.90 שקלים, ברשת ביתילי/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully