וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוכרת שהפכה את הדירה המושבניקית לקסם ממגנט

7.12.2017 / 7:00

צבעים נעימים, פריטי וינטג' שעברו מתיחת פנים וריחות של מאפים באוויר. 50 מ"ר שקיבלו יחס מיוחד על ידי הדיירת המוכשרת שעוסקת במקסום של סביבות מגורים קטנות

דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
האתגר הגדול היה להכניס את הטבע אל תוך דירה הממוקמת בקומת מרתף/לירון מולדובן

לאן הגענו?
מושב בית חירות, ליחידת דיור בת 2 חדרים, בגודל 50 מ"ר.

כאן גרים
עינת רוט (43), מעצבת פנים העוסקת בעיקר במקסום חללים קטנים ותכנון אופטימלי בתקציב בר השגה. אחרי קריירה ארוכה בתחום התקשורת השיווקית, החליטה לפני 3 שנים ללכת אחר הלב ועשתה הסבת מקצוע. "זה לא פשוט להפוך אהבה לעסק, אבל כשלקוח שלא מצליח לדמיין איך החלל ייראה סומך עליי בעיניים עצומות, זה הסיפוק הכי גדול שיש. במיוחד החיוך כשהכל כבר מוכן, מדויק, מאובזר ואישי". מאז שהיא זוכרת את עצמה עיצוב ואסתטיקה היו חלק נכבד מחייה ולכן, מרגע שהפכה אותם למקצוע, אימצה לעצמה תחביבים חדשים שהבולט בהם הוא אפייה, אך במקביל המשיכה לטפח גם אהבות ישנות כמו תיאטרון, קולנוע וטרקים בטבע.

דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
הפכה את האהבה למקצוע. עינת רוט/לירון מולדובן

יגעת ומצאת
אחרי שנים של מגורים בדרום תל אביב, עברה עינת לפני שנתיים אל הדירה במושב בעקבות זוגיות. "המעבר אל הכפר היה מאתגר אבל לגמרי כיפי ובתזמון טוב. התרגלתי לשקט ולירוק שמסביב הרבה יותר מהר מהזמן שלקח לי להתרגל להמולת העיר". על אף שלא הייתה לה נגיעה בבחירת הדירה, היה לה חזון ברור בכל הנוגע לעיצובה והלבשתה מחדש.

הום סטיילינג
מכיוון שהדירה ממוקמת בקומת מרתף, האתגר הגדול ביותר שעמד בפני עינת היה הכנסת הטבע אל תוך הבית. כחלק מכך, מרבית הרהיטים והפריטים שנבחרו עשויים מחומרים טבעיים והחלל נעטף בשפע של צמחיה רעננה שמתכתבת עם הירוק שבחוץ. בתוך האווירה החמימה והכפרית שזורים גם מוטיבים נוסטלגיים שהבולט בהם הוא כורסת וינטג' צהובה שירשה מסבה. "זה הפריט האהוב עלי בבית והוא הולך איתי לכל מקום כמחווה לסבי האהוב ז"ל", מספרת הדיירת. "הכורסה מגלמת את כל מה שאני מאמינה בעיצוב- ניקיון, פונקציונליות, נוחות, נוסטלגיה וטעם טוב. אני תמיד אומרת ללקוחות שלא חייבים שכל הבית יהיה מרוהט מאוד יקר, אפשר פשוט לקחת פריט אחד שהוא פיס ולהשקיע בו".

עוד באותו נושא

הדי ג'יי שהפך את דירתו המיניאטורית לקופסת להיטים

לכתבה המלאה
דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
שידת וינטג' קלאסית שעינת שוקלת לשפץ ולעצב מחדש/לירון מולדובן

בכל הנוגע להשקעה, אין ספק שהדיירת מיישמת את עצותיה בביתה שלה ובעיקר במטבח שעבר מתיחת פנים מאז כניסתה. "קיבלתי מטבח קטנטן וישן עם ארונות למינציה דמויי עץ, שזה קשה לאור העובדה שהמטבח הוא לב הבית מבחינתי". כחלק מהליך השדרוג צבעה עינת את ארונות המטבח בגוון אפור-כחול ואת השטח האנמי שבין המטבח ופינת האוכל ניצלה לטובת הוספת שטח אחסון בדמות מדפים פתוחים. "מצד אחד הם לא מעמיסים על החלל כמו ארונות ומצד שני עונים על הצורך באחסון ומוסיפים כאן צבע ואופי". טאץ' אישי נוסף שתופס את תשומת הלב הוא שימוש באריחי המטבח כלוח מודעות מחיק. "עיצוב טוב בעיני הוא בית המספר את סיפור דייריו ולא מעתיק את המגזין שקראו. במובן הזה יש הרבה מקום להומור ויצירתיות, במיוחד בדירות שכורות".

דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
צבע משמח הפיח חיים בארונות המטבח הישנים/לירון מולדובן

חדר השינה אף הוא שופץ בזמן קצר ובשלל רעיונות יצירתיים. כדי לגרום לחלל הקטן יחסית להיראות מרווח יותר, צבעה הדיירת את הקירות הסמוכים למיטה בתכלת-אפרפר (כהמשך לפלטת הצבעים של הבית) עד לשליש העליון של הקיר, מה שיוצר אשליית גובה. את החלונות הקטנים והצרים כיסתה בווילונות ארוכים שמטשטשים את נקודת התורפה ומשווים לחדר מראה חמים. בכל הקשור להלבשת החלל הושקעה לא פחות מחשבה, כשאת ההצגה גונב ראש המיטה שהיה במקור לוח עץ אורן פשוט ששופץ ונעטף בבד עם הדפס גיאומטרי. להשלמת המראה יצרה הדיירת משחק א-סימטרי בין שידות המיטה, (שאחת מהן היא למעשה ארגז יין) ותלתה גופי תאורה שהרכיבה מנורות פחם השופכות על החדר אור רך ואינטימי.

דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
החלונות הקטנים טושטשו באמצעות וילונות ארוכים שיוצרים אשליית גובה/לירון מולדובן

מוציאים חוזה
שכ"ד- 3,600 שקלים בחודש. ארנונה- 600 שקלים לחודשיים. חשמל- 200 שקלים לחודשיים.

פאנלים
"סדר וניקיון הם קריטיים, במיוחד בבית קטן כך שאני מקפידה על סביבת המגורים". מספרת הדיירת. כחלק מהרוטינות שסגלה לעצמה היא לא יוצאת מהבית מבלי להציע את המיטה, מטפלת בעציצים על בסיס יומיומי ומטפחת תוצרת אורגנית בגינה.

דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
בסלון פריטים מחומריים טבעיים וצמחייה עשירה/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
מיקס אנד מאץ' של שולחנות צד, יצר שולחן קפה פונקציונלי/לירון מולדובן

דו"ח מקרר
כחובבת מושבעת של בישול ואפייה, נוהגת עינת לארח מדי סוף שבוע חברים ומשפחה ואז מתמלא הבית בניחוחות מפתים אבל גם באמצע השבוע אין סיכוי לתפוס אותה ללא עוגיות ולחם כוסמין שהכינה בעצמה. אהבה נוספת שלה נתונה לקפה, מה שמביא אותה להחזיק באופן קבוע קפסולות קפה משובחות וחלב טרי.

עתידות
"תמיד היה לי חלום לגור באיזו נחלה בכפר עם שדה פרוש לרגליי. החלום הזה כנראה כבר לא יתגשם בתצורה הזו, כי בכ"ז יחידת דיור קטנה זו לא נחלה ובמקום לגדל דונמים של ברוקולי או כרוב, אני בקושי מגדלת גינת תבלינים קטנה", צוחקת הדיירת. לצד החלום הכפרי היא פוזלת בימים אלה לחזרה אל הכרך התל אביבי עם רצון ללופט רחב ידיים. "נראה שזה הכיוון כרגע אבל אני לגמרי אחת שהולכת לאן שהלב יישא אותי".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ומעוצבות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
במקרר יש תמיד חלב טרי לטובת קפה שמוגש לצד העוגות/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
עציצים פזורים בכל פינות הבית/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
אריחי המטבח משמשים כלוח הודעות מחיק/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
כחובבת אפייה מושבעת, לא תתפסו את עינת בלי עוגה או עוגיות/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
נורות פחם מעניקות אור חם ואינטימי/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
ראש המיטה ששופץ גונב את ההצגה בחדר השינה/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
השטח המת בין המטבח ופינת האוכל נוצל לטובת חלל אחסון נוסף/לירון מולדובן
דירה שכורה במושב חירות. לירון מולדובן
כורסת וינטג' מסבא, היא הפריט האהוב ביותר על הדיירת/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully