וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למיליונרים בלבד: הכירו את טרנד הבונקרים המעוצבים

30.10.2017 / 9:58

חילופי האיומים בין ארצות הברית לצפון קוריאה והדיווחים על הסלמה בהתחממות גלובלית אחראים לטרנד הטרנד החם בקרב האלפיון העליון - בונקרים מעוצבים להפליא במאות מיליוני דולרים המציעים שלל פינוקים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבונקרים החדשים לא חורגים מההרגלים היום יומיים של המיליונרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

תשכחו מהבונקרים שאולי ראיתם בסרטי מלחמה קולנועיים, כאלה שנראים יותר כמו מתקן כליאה צבאי מחופה בטון ומתכת. הבונקרים של הדור החדש לא נופלים באיכות המחיה שהם מציעים מכל וילה או אחוזת יוקרה ממוצעת, והעשירים (או הפרנואידים שיכולים להרשות לעצמם) - מתנפלים על המיזמים השונים. מיזמי הנדל"ן המעניינים הללו צצים בימים אלה בכל רחבי העולם ובכל קונסטלציה אפשרית: מיחידות פרטיות ועד קומפלקסים למגורים משותפים, וכולם מתאימים לשהייה של לפחות שנה בניתוק מוחלט מהעולם שבחוץ. כמו לבונקר צבאי, גם בונקרי היוקרה מחופים בקירות בטון בעובי של 2.7 מטר, חסינים לכל סוג של הפצצה או אסון טבע.
העלייה בביקוש למבנים הללו בשנה האחרונה היא כמעט לא תיאמן.

כך למשל החברה האמריקאית "אטלס סרבייבל שאלטרס" צפויה להשלים במהלך 12 החודשים הקרובים את הקמתם של יותר מאלף בונקרי-יוקרה, כאשר בשנת 2016 היא השלימה 50 כאלה בסך הכל. 300 מהבונקרים שהוזמנו ממנה יוקמו ביפן ו-100 יוקמו בדרום קוריאה, בעוד שתי המדינות הללו נתונות לאיום תמידי מצד שליט צפון קוראיה קים ג'ונג' און. החברה מדווחת שעשרה נוספים הוזמנו בבריטניה, וכמה מתוכננים להיבנות אפילו בהוליווד שבארצות הברית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסכי לד של נופים מתחת לאדמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחברת "רייסינג אס קופני", גם היא אמריקאית, אומרים כי בשנת 2016 המכירות של הבונקים המותאמים אישית עלו ביותר מ-700 אחוזים ביחס לשנה הקודמת, ומאז עלייתו של טראמפ לשלטון חל זינוק של 300 אחוזים נוספים. על פי השמועות, ביל גייסט הוא אחד האנשים שרכשו את שירותי החברה והוסיפו בונקר מעוצב לרשימת אחזקות הנדל"ן הפרטיות שלו.

הבוקרים שמתכננת חברת "רייסינג אס קופני", למשל, מגיעים עם אספקה של מים מזון ומוצרי מחיה המתאימים לשהייה מנותקת מהעולם של שנה לפחות, והם עמידים גם בפני רעידות אדמה. החברה מתמחה בהסבה של בונקרים שנבנו לצרכים צבאיים במלחמות עבר ויצאו מכלל שימוש, רוכשת אותם בסכומי עתק מממשלות ומסבה אותם למבנים תת קרקעיים מרשימים. חלק מהמבנים מיועדים למגורים של כמה וכמה לקוחות, כמעין בית מלון קבוע, כשעיצוב הפנים מהשורה היוקרתי מגיע עם שירותי תחזוקה אישיים, רפואה וניהול שוטף.

עוד באותו נושא

גם טום קרוז סידר לעצמו בונקר מפואר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש אפילו מרתפי יינות בבונקרים המפונפנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מהפרויקטים המפורסמים בתחום הוא: "Vivos xPoint" שהוקם בדקוטה, והוא אסופה של 575 בונקרים קטנים צבאיים לשעבר אשר יצאו משימוש צבאי באופן רשמי בשנת 1967. חברת "פרזנטלי" הפכה את המתקן לכזה שמסוגל לארח 5,000 איש, ועיצוב הפנים של כל יחידה מותאמת אישית מגיע עם תג מחיר של 25 אלף דולר ועד 200 אלף דולר ליחידה, תלוי בהיקף השירותים המוצעים. הפרויקט כולו מציע את כל השירותים של עיירה קטנה: מאולם קולנוע, כיתות לימוד והרצאות, גינה הידרופונית, מרכז רפואי, ספא וחדר כושר. בימים אלה עובדת החברה על מתחם שיוקם ברוטנשטיין שבמרכז גרמניה, בעלות אסטרונומית של 800 מיליון פאונד ואשר יהיה חסין למתקפה גרעינית.

פרויקט נוסף שעלה לכותרות לאחרונה הוא זה של חברת "סורבייבל קונדו", אשר רכשה כבר לפני עשר שנים מהצבא האמריקאי מתקן אחסון טילים תת קרקעי עצום אשר יצא מכלל שימוש - בסכום של יותר מ-20 מיליון דולר, והסבה אותו לקומפלקס דירות יוקרה תת קרקעי שיתאים לשהייה של 75 אנשים למשך חמש שנים. החברה מוכרת כעת את הדירות במחיר שנע בין 1.5 מיליון ל-4 מיליון דולר ליחידת מגורים, לחצי קומה או קומה שלמה בהתאמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולם קולנוע - כדי להעביר את הזמן כשהכל נחרב מעל האדמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו רואים מגוון הולך וגדל של איומים כמו סופות טורנדו והוריקן, התפרצויות שמש סולריות, מגיפות ומחסור במזון", אמר מנכ"ל החברה לארי הול בראיון לתכנית 60 דקות. "יש כל כך הרבה דברים שקורים בכל יום בכל העולם ואנשים רק מקווים שזה לא יקרה להם. אבל מה אם זה כן יקרה?". הוא הוסיף כי הפרויקט שבניצוחו מציע את "הרמה הגבוהה ביותר של אבטחה צבאית באמצעים קטלניים ולא קטלניים כדי להגן על התושבים שלנו". גם הקומפלקס הזה מציע, מלבד עיצוב פנים חדשני, גם מתחם ספא וחדר כושר, מועדון לילה, קליניקה רפואית, ספרייה, גינה ירוקה ואפילו אזור ספורט עם קיר טיפוס.

"להיות בלי בונקר זה קצת כמו להיות בלי ביטוח לרכב", אומר רון האברד, מייסד אטלס סרבייבל שאלטרס. "זה חוסר אחריות בעולם שבו אנשים רוצים להרוג אותך רק בגלל שהם כופרים שמנסים להשיג פלוטוניום". המחירים של הבונקרים שהחברה מקימה מתחילים ב-15 אלף פאונד לדירה חסינת פגיעה גרעינית, אולם זו אינה מגיעה עם הפינוקים שמציעים פרויקטים אחרים של החברה כמו אולמות ביליארד יוקרתיים ומרכזי ספא חדישים.

השנה סיימה "סורבייבל קונדו", הקמת 12 יחידות משפחתיות בקנזס. כל בונקר מגיע מחופה ב"חלונות" שהם למעשה מסכי LED חדישים המאפשרים להסתכל "החוצה" אל נוף בבחירה אישית. כי אין כמו לצפות בשקיעה פסטורלית מול האח בזמן שבחוץ - מתחוללת אפוקליפסה, ואם אתה כבר תקוע מתחת לאדמה - אז לפחות שיהיה נוח, נעים ומעוצב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו מלונות בוטיק. בונקרים של חברת vivos/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בונקר ממשלתי שוכן מתחת למלון גריינבר בוורג'יניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully